Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Virus på forumet?

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Skjedde ikke paa de andre DS domene mine, men jeg vet dem ligger paa andre servere! Absolutt ingen anelse om hvordan dem fikk tilgang til filene.. Men satser paa at det ikke skjer igjen!
 

picxx

Well-Known Member
Jeg har en del nettsider på et pat servage kontoer og det er særdeles en konto der som blir hacket omtrent et par ganger i uka. Spiller ingen rolle om det er 777 , seks44 eller annen tilgang på filene, den curl includen blir implentert okke som i bunnen av enten index.php fila eller footer.php fila i themes filene.

Jeg har ikke peiling på hvordan de gjør det, og det har heller ikke hosten, da de latet som de ikke skjønte hva jeg spurte etter engang når jeg konfronterte dem med problemet.
 

picxx

Well-Known Member
Jeg har byttet passord både på kontoen og på ftp opptil flere ganger uten at det har hjulpet.
 

knotleiv

New Member
(Fant denne siden via google søk etter gcounter.cn)

Jeg fikk også infisert et forum som er hostet hos Domeneshop med gcounter.cn-iframe kamuflert i javascript. De eneste filene som ble infisert hadde filrettigheter med 666, rettigheter som settes av phpBB for cache-filer og uploads. Wordpressen min derimot var urørt. Antar jeg ble hacket fra innsiden av andre brukere/program-prosesser som har utnyttet noen svakheter i serveroppsettet?
 

Harlem

Medlem
Jeg har også fått denne driten på en av mine PC`r! Noen som har et godt forslag til å få fjernet dette fra PC`n igjen?? Jeg har prøvd diverse program uten å lykkes.... :(



Jeg skulle faktisk også til å spørre om dette i går, men ble desverre avbrutt. Det ser ut som derom du besøker webforumet uten et godt antivirus program, så blir det automatisk innstallert et popup/spyware program som viser popup annonser fra sider som wixawin.com. Dette skjedde til og med på en pc hvor jeg har nyeste versjon av norman antivirus/brannmur installert. Jeg har sendt over en epost til wixawin med de url'ene som er brukt på popup vinuene og har bedt om å få opplyst hvilken partner disse tilhører. Jeg har også truet dem med politianmeldelse og klager til fo om de ikke gir meg disse opplysningene, så det blir spennende å se hvilken respons jeg får fra dem. Uansett, etter at jeg installerte AVG antivirus/brannmur på pcn, får jeg opp en advarsel når jeg prøver å gå inn på webforumet.
 

Gaasehud

Medlem
Er det bare noe med min bruker eller pc, eller får dere også opp på "nye innlegg" at bcde254 har skrevet noe, men så har han ikke gjort det likevel. Er det en spambot? Rart at ikke en mod eller admin har fjernet den i så fall.
 

Ståle

Medlem
Er det bare noe med min bruker eller pc, eller får dere også opp på "nye innlegg" at bcde254 har skrevet noe, men så har han ikke gjort det likevel. Er det en spambot? Rart at ikke en mod eller admin har fjernet den i så fall.

Det er spam, og admin/mod har slettet det, derfor får du det ikke opp.

Trykker du på denne linken:

https://www.webforumet.no/forum/forumdisplay.php?do=markread

Markerer du alle innlegg som leste, og de vil da forsvinne fra "nye innlegg".
 
Topp