Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Webdesign: The Smashing Book

muffins

Medlem
Har nå lest ca. halve boka, og jeg må si at det var vel verdt kjøpet! Anbefales for de som vil lære seg mange viktige prinsipper innenfor webdesign :)

Eneste jeg har å utsette på boken er at byggekvaliteten er elendig. Flere sider har allerede begynt å falle ut. Veldig tydelig at de har brukt det billigste trykkeriet de fant :p
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Hva tenker du på når du sier "Viktige prinsipper innenfor webdesign" Muffins? Tenker du på hvordan CSSkode er bygget opp, eller tenker du hvordan elementene på siden burde være plassert i forkjellige situasjoner og slikt? Kanskje noe annet? :)
 

muffins

Medlem
Tenker mer på det siste ja. Struktur, brukervennlighet, farger, typografi, det gyldne snitt, hva som fenger brukeren, hvordan brukeren tenker osv. Det står også en del om hvordan man designer på best mulig måte med tanke på salg/konvertering, og hvordan du bygger opp en solid merkevare. Masse fine eksempler og bilder er det også :D
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Spennende. Jeg ser jo også at prislappen ikke er så ille på boka, så kanskje derfor den detter litt fra hverandre. Om de hadde solgt den i PDFformat skulle jeg slått til og brukt gode gamle mr. laser og printet den ut selv.

Jeg ser på en måte ikke helt verdien i det og bestille boken hjem i postkassa. Ting forandrer seg jo så fort, og om 5år vil jo kanskje internett være ganske forandret gjerne fordi vi har fått full støtte for HTML 5 og CSS 3. Da vil jo ikke lenger dette være noe bra lesestoff vil jeg tro, uten at jeg snakker om erfaring her.
 

Santo

Active Member
Eneste jeg har å utsette på boken er at byggekvaliteten er elendig. Flere sider har allerede begynt å falle ut. Veldig tydelig at de har brukt det billigste trykkeriet de fant :p

Sånn går det når alt skal komme fra Kina, og det til svært pressede priser...

Litt på siden, men personlig begynner jeg å bli kraftig lei av alt dette Kina-krimskramset som vi lesses over med fra alle bauger og kanter... Er jeg på shoppingtur og får valget imellom en gjenstand fra Kina eller et annet sted så velger jeg som regel det andre alternativet.

Kvalitet er dessverre blitt et fremmedord på saker og ting.

Det er vel også en grunn til at mange importører og produsenter selv "skammer seg" for at produktet er fra Kina, og merker det med "Made in PRC" istedetfor "Made in China".

Et annet eksempel er "The Smashing Book" som vi diskuterer i denne tråden hvor det i boken gis inntrykk av at den er trykket i Tyskland, når den egentlig er trykket i Kina.
 
Ting forandrer seg jo så fort, og om 5år vil jo kanskje internett være ganske forandret gjerne fordi vi har fått full støtte for HTML 5 og CSS 3. Da vil jo ikke lenger dette være noe bra lesestoff vil jeg tro, uten at jeg snakker om erfaring her.

Har ikke lest boka, men utifra hva andre sier her så virker det som en mer teoretisk tilnærming til design (?) og ikke nødvendigvis en som går på det rent tekniske og praktiske rundt css og html. Det gyldne snitt f.eks har man brukt helt siden Leonardo Da Vinci sin tid.

Men om kvaliteten på boka er så dårlig at sidene faller fra hverandre etter så kort tid, så frister det ikke akkurat meg til å kjøpe den.
 

picxx

Well-Known Member
Tenker mer på det siste ja. Struktur, brukervennlighet, farger, typografi, det gyldne snitt, hva som fenger brukeren

Er ikke jeg brukeren da?
vil det ikke være en stor sjanse for at om jeg designer siden jeg liker den, vil også flere like den?
Skal du designe den neste google, eller ebay, eller du jobber med design til daglig er det nok kanskje verdt pengene, men for oss webbys som faktisk ikke helt vet forskjellen på ffffff og 000000 er den kanskje ikke SÅÅ viktig :p
 
Topp