Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bilder vises ikke i poster?

Travellingman

Nettgrunder
Det må jo være noe med themet, er det noen innstillinger på den cropper saken i themet ditt?
Prøv å aktivisere et annet theme og se litt på det. Så aktiver det gamle igjen og se om problemet fortsatt er der.
Prøv evt å bytte ut bilde i en post med ett nytt og se om det hjelper.
 

metallian

Medlem
Jobber med det, sliter med å finne et theme som har samme type oppsett mtp ingessbilder

EDIt:
Der-nå er det et annet magazine theme og her funke ringressbilder fint visst
fotballmoro

Så da kan jeg vel slå helt fast at det ER themet som krøller, eller rettere sagt themet på denne siden. KAsnkje jeg skal slette det og installere det på nytt, altså slette det fra cp? Vil vel krølle til masse endringer jeg har gjort men det kan lagres i notepad....
 
Sist redigert:

metallian

Medlem
Byttet bilde i ene innlegget først med nye themet på. Alt funket. Byttet til gamle themet, ingressbilde viste ikke på hovedside, men når jeg klikket på posten viste nye bildet som det skal.
 

Nutz

Med lem
Legg inn et lite testscript som benytter seg av GD. -Og kjør dette.
Sjekk om Cropper.php har rettigheter til å åpne filer fra bilde-mappa.

For det at den regner med at bredde og høyde er lik null på bilder som vitterlig er der skal ikke skje.


Cropper.php
PHP:
$image = open_image($mime_type, $src);

	if($image === false) {
		die('Unable to open image : ' . $src);   <------- Her burde du fått en feilmelding dersom filen ikke er lesbar
	}

	// Get original width and height
	$width = imagesx($image);               <------Her hentes bredde og høyde på bildet
	$height = imagesy($image);

	// don't allow new width or height to be greater than the original
	if( $new_width > $width ) {
		$new_width = $width;
	}
	if( $new_height > $height ) {
		$new_height = $height;
	}

	// generate new w/h if not provided
	if( $new_width && !$new_height ) {

		$new_height = $height * ( $new_width / $width );   <-----Her kommer "division by zero"

	} elseif($new_height && !$new_width) {

		$new_width = $width * ( $new_height / $height );   <-----Her kommer "division by zero"

	} elseif(!$new_width && !$new_height) {
 

Nutz

Med lem
Nei, dette er bare en ørliten del av cropper.php
Har ikke endret noe der bortsett fra de kommentarene på norsk.

Bare det at etter disse to:
$width = imagesx($image);
$height = imagesy($image);

-Blir null er tegn på at noe er galt dersom bildefilen er lesbar og OK.
Her skulle du fått ekte bredde og høyde.
 

metallian

Medlem
Noen tips til hva jeg bør lagre/kopiere før jeg fjerner themet og reinstallerer det?

Jeg kommer på:
header
footer


Noe jeg bør huske på når jeg skal fjerne og reinstallere themet helt? Aldri gjort det før men jeg må vel bare aktivere et annet theme, slette alt fra cpanel og så reinstallere det der?
 

Travellingman

Nettgrunder
Du må prøve å huske på alle forandringer du har gjort i theme filene, selv om det kan være vanskelig om du ikke har notert ned detaljene tidligere ;)
Har du hardkodet annonser/linker?

Trenger ikke gjøre det fra cPanel, kan gjøre det fra WP panelet.

Men du vil ikke prøve deg på et nytt theme da, nå har du sjansen :D
 

metallian

Medlem
Jeg tror jeg må det hehe. Nå slettet jeg themet, sjekket cpanel at filene var borte. Lastet themet opp på nytt til cpanel og aktiverte det. Samme *(/#¤¤#()= feilen......

Det jeg ikke forstår er hvorfor det bare skjer med denne siden, jeg har jo 3 sider med samme themet utenom, alle de finker som de skal. BLÆH

Men for all del, å endre themet er vel sikkert ikke dumt, må bare finne et som passer....
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Et lite spørsmål metallian - når du sier "cpanel", mener du da adminområdet i wp? altså wp-admin? I såfall: det er litt forvirrende, for det er noe helt annet som fakisk heter cpanel, nemlig et veldig populært kontrollpanel for webhotell, som vel de aller fleste webhotell leveres med.

Men - hvis det ikke ble retta opp når du lasta opp themet på nytt, så har det nok blitt noe tull i databasen, og da vil det heller ikke automatisk bli retta opp hvis du laster opp et helt nytt theme.
 

metallian

Medlem
med cpanel mener jeg cpanel hos hosten min ja, altså ikke wp-admin.

Ingressbildene fungerer med andre theme, det har jeg sjekket. Jeg finner ingen logikk i dette her for å si det sånn.
 
Topp