Kjapp og trygg hosting for Wordpress

registreringsbolaget.se - nordiskdomanhantering.com - Nordic DomainHosting - svindel?

Bjørnar

Gründer
ringte nettopp til en av mine kunder, og prøvde seg. makan til forretningsidé.

samme fremgangsmåte, de hadde blitt kontaktet av "noen som ville kjøpe .com og .net-versjonen av et .no domene."

Nordic Hosting. Kyss meg bak.
 

dina

New Member
Fikk faktisk en telefon fra disse folka i forrige uke, hvor de tilbud meg å kjøpe .nu-domenet (har .no fra før av). Forklaringen var at et annet firma hadde prøvd å reservere det og de mente denne reservasjonen var en fornærmelse mot mitt .no-domene.
De tilbød meg derfor å kjøpe domenet for den nette sum av 6000-7000kr for å hindre at det andre firmaet fikk tak idet.
Siden jeg aldri tar økonomiske avgjørelser via telefon ba jeg dem om å sende meg en mail angående saken, men det kunne de ikke. Jeg måtte svare der og da!
Var heldigvis smart nok til IKKE å bite på:)
I etterkant har jeg søkt opp .nu-domenet uten å få opp at det er reservert av noe annet firma. Med andre var det bare bløff de serverte! Ren løgn. Nok til å politianmelde dem hvis de prøver seg igjen!
 
Ren spikka svindel.

Joda, da har man blitt oppringt fra dem mens man var på jobb og var passelig stresset.
Jeg takket ikke ja, heldigvis.
Men 2 dager etterpå kom det en faktura i posten på 5228,-
Jeg sa til dem at jeg ikke bestilte noe før jeg fikk lese igjennom vilkårene demmes. For på meg virket det som at dem skulle varebeskytte mitt bedriftsnavn. Men jeg ville først se hva dem mente med det.
Å det fikk jeg se. en faktura på 5228,- med kopi av vilkår på baksiden.
Dette kommer jeg ALDRI i havet å betale til dem.
Jeg kommer til å annmelde dette rett til politiet.
Dem kunne like så kalt seg nordisksvindelsåhostopp.
 

Jimmern

New Member
Fan. Gikk rett på limpinnen :mad: Men han sa at jeg hadde en ukes angrerett etter jeg hadde mottatt brev/faktura. Er det noen her som har prøvd å kontakte de?

Føler meg ganske dum nå.... :(

Joda. Dem har ringt meg. Jeg ville først lese deres vilkår.
Vilkårene kom, på baksiden av en faktura på 5228,-
Har fått kontakt med dem via mail.
Dem nekter totalt å rette opp.
men jeg har sendt saken til forbrukerrådet.
Bare å vente på svar fra dem.

Hva skjedde med din sak??
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Forbrukerrådet kan nok dessverre ikke hjelpe deg med dette i det hele tatt jimmern, siden dette handler om bedrift-til-bedrift, mens forbrukerrådet er for forbrukere.

Vet ikke om politiet vil bry seg, men du kan derimot trygt si fra til svindlerne at den fakturaen ikke vil bli betalt, at du bestrider kravet, og at du gjerne møter dem i forliksrådet hvis de er så dumme at de vil ta saken videre.
 
Sist redigert:

Jimmern

New Member
dæven

Ok.

Det er jo en rar måte dem driver salg på.
Jeg ga dem beskjed om at jeg skulle først lese vilkårene før jeg bestilte noe.
Dette var pga at jeg var på arbeid og ikke hadde mulighet å sjekke dem opp siden man ikke hadde nett i nærheten.
Jeg har skrevet til dem at dem skal bare sende inkasso, og at jeg vil bestride dette kravet.
Så da må dem værsågod gå til tingretten.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Når du bestrider kravet har de egentlig ikke lov til å sende det til inkasso, da må de (egentlig) gå rett til forliksrådet, men det spørs det om de gidder siden de nok vet at de vil tape. Det kan hende at de prøver seg med noe inkasso allikevel, men da er det bare å si fra til inkassofirmaet at du allerede har bestridt kravet, så ender det evt med forliksrådet samme hva, og der vinner du garantert.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Egentlig er jeg litt skuffa over at hverken disse idiotene eller stron/verdun/panlegis har prøvd seg på meg, så kunne jeg jo hatt det litt moro med dem...

Enig. Tror nok de har ringt meg, men de har alltid vært så frekke at jeg bare har lagt på røret. En annen greie er jo at jeg OVERHODET ikke har vært interessert i å høre om NUF eller Ltd, og pga det har jeg alltid sagt takk, men nei takk. Men likevel; det ringer folk om NUF støtt og stadig, så sjansen er stor for at noen av disse har ringt meg en eller annen gang.

Jeg er knallhard på ulegitime krav og ulne forretningsmetoder, så HADDE de eller noen kataloger eller whatever sendt et krav så hadde jeg forfulgt dem så langt loven hadde tillatt meg å gjøre det.
 

neitakk

Medlem
European Economy Control AB

I dag gikk jeg til firma postkassen for å hente dagens post. Der lå nå inkasso kravet.

European Economy Control AB(EEC), sende meg et brev med betalingsoppfording. EEC som også finnes registrert i Brønnøysund som et utenlandsk foretak, har nå tatt over denne rollen. Bedriften har faktisk tillatelse fra Finanstilsynet, inntil videre, å drive inkasso på andres vegne, men et inkassokrav kan aldri bli mer legitimt en det originale kravet - som i dette tilfellet er grunnet i villedende markedsføring av en verdiløs tjeneste.

Ser vi da litt nærmere på det svenske European Economy Control AB så ser vi at dette er den samme Vincent K. Brudin som sitter i ledelsen. Domenet som bedriften bruker, Startsida, er dog ikke registrert i tilknytning til dette firmaet. Domenet er registrert av styreleder for NDH Sweden AB, med andre ord Nordic Domain Hosting - samme kunde som inkassobedriften skal drive inn krav for.

Det virker som det er litt uklarheter i hvem som er kunde og hvem som styrer hva.

Mottar dere et inkassokrav fra European Economy Control AB, og har tidligere lagt innsigelse til Nordic Domain Hosting, er dette et brudd på inkassoloven og vi oppfordrer at dere anmelder forholdet til Finanstilsynet.

Jeg har vært i kontakt med Finanstilsynet, inkasso avd.. Sendt over all info.

Hilsen
neitakk
 

picxx

Well-Known Member
Du må vel si ifra til European Economy Control AB(EEC) at du bestrider kravet? Eller har ikke Nordic Domain Hosting lov til å sende det til inkasso når du har bestridt kravet ovenfor dem?

Kan det ha noe med motstridende interesser (eller hva det heter) å gjøre ettersom det er tydelig at selger og innkassoselskap er ett og samme firma?
 
Topp