Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Angrerettskjema i Woocommerce

SignHver

Medlem
Så flott!

Men fyller denne "automatisk" inn ordrenummer og adresse i angrefristskjemaet? Og dato for ordren? Det er igrunn det jeg leter etter :)
 

Beergear.no

Medlem
Slik har jeg gjort det:
1 Lastet ned skjema fra nett (PDF)
2 Fylt ut det som kan fylles ut (Ikke dato og ordre nr)
3 krysset av for "Dette skjema sendes sammen med faktura"
4 lastet det opp på server og knyttet det til ordrebekreftelse OG faktura.
Når kunden får ordrebekreftelse og faktura følger skjema med som vedlegg.
Etter hva jeg har funnet ut er det ok å gjøre det på denne måten.
 
Sist redigert:

SignHver

Medlem
Den fyller nok ikke inn noe nei, trenger du det i et angrefristskjema?

Nei du trenger det ikke - men jeg ser at litt større leverandører, feks Haugen Bok, kommer med ferdig utfylt angrefristskjema i ordrebekreftelsen... Det virker bare veldig greit på meg som kunde - bare det ;)
 

Storken

New Member
Det er faktisk en plugin til WC som ordner det:

http://www.woothemes.com/products/email-attachments/

Vanligvis finner jeg plugins på "plugin-directory" (trenger ikke support), men denne klarer jeg ikke finne. Går ut i fra at den fortsatt er aktiv, så hva er navnet den finnes under på "plugin-directory"? Jeg har prøvd mye kreativt, uten hell.

Har for øvrig nylig installert "Print invoices & delivery notes". Har denne mulighet til å inkludere et slikt angrerettskjema?
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Nei du trenger det ikke - men jeg ser at litt større leverandører, feks Haugen Bok, kommer med ferdig utfylt angrefristskjema i ordrebekreftelsen... Det virker bare veldig greit på meg som kunde - bare det ;)

Det er ikke korrekt.

Om du ikke sender et "riktig utfylt angrerettskjema" har kunden 3 måneder angrerett.

"Når noen selger noe det er angrerett på, har han plikt til å legge ved et ferdig utfylt skjema du da kan benytte. Angrefristen på fjorten dager begynner å løpe når du har mottatt varen og skjemaet. Kjøper du en tjeneste, løper fristen fra bekreftelse av avtalen. Får du ikke skjemaet, utvides fristen til tre måneder, og i noen tilfeller et helt år.

Selger kan ikke endre på oppsettet på skjemaet, som skal være identisk med det du finner i det statlige blankettarkivet."

Selgers plikt til å informere - Forbrukerrådet.no
 

Petso

Medlem
EHm, så hva kom man fram til? Hvor lenge skal vi som bruker woocommerse automatisk få utfylt angrerettsskjema for å sende kunden på mail eller printe ut? :)
 

MAN

Medlem
Vanligvis finner jeg plugins på "plugin-directory" (trenger ikke support), men denne klarer jeg ikke finne. Går ut i fra at den fortsatt er aktiv, så hva er navnet den finnes under på "plugin-directory"? Jeg har prøvd mye kreativt, uten hell.

Har for øvrig nylig installert "Print invoices & delivery notes". Har denne mulighet til å inkludere et slikt angrerettskjema?

Hei Storken,

Hvordan virket denne pluginen? Får du lagt ved angrerettsskjema?
 

Rismoen

Medlem
Noen som har funnet en god løsning på dette med å automatisk fylle ut dato og ordrenummer?

Bare skriv følgende:

4f67043a97.png


Har også sett at mange store bedrifter gjør dette, så det er nok fult lovlig
 

Rismoen

Medlem
Jeg er også ganske sikker på at skjemaet er "fylt ut slik det skal"

Så lenge informasjonen står på salgsdokumentet som følger med, så er nok ikke det et problem.

Men så er dette bare synsing fra min side. Det er sikkert noen her inne som kan bekrefte/avkrefte det jeg skrev.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Det skal følge med et standard angreskjema med varen. Dette skal være ferdig utfylt av selgeren, og kan benyttes av kjøperen for å gi melding til selgeren om at angreretten benyttes.

Dersom selgeren ikke har gitt alle opplysninger som kreves og angreskjema ikke følger med, er fristen inntil 3 måneder. Regelen gjelder også dersom skjemaet ikke er korrekt utfylt av selgeren.

Kilde: Angrefrist på 14 dager

Jeg vil jo anta at når de mener "korrekt utfylt" så skal det faktisk stå et ordrenummer / ordredato i skjemaet og ikke bare "Se salgsdokumenter"?

Sjekket kjapt skjemaene jeg har fått fra Komplett, og de er ferdig utfylt.
 
Topp