Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Paymill - GENIAL erstatning til Paypal, Dibs, Nets (ala Stripe for Europa ink Norge)

Dseller

Medlem
Da har jeg fått kopi av skattekortet. Skal jeg virkelig sende med detta?

4J8CB.jpg
 

eirsik

Medlem
Lenge siden siste jeg var innom tråden men snubla over den igjen nå :)

Det er korrekt, du skal sende inn ditt personlige skattekort når det dreier seg om ENK.

Du trenger ikke hele A4 arket, jeg sendte bare inn en kopi av del1 til PayMill.

MEN etter 6uker med mye mas og papir arbeid fikk jeg faktisk NEI :( Det var fordi jeg var nyoppstartet og ikke hadde noe særlig salg å vise til. Selv om jeg prøvde å forklare at vi var nystartet å salget kom til å stige, men akk, uten hell...
 

Steve Cash

Medlem
Digresjon kanskje, men likevel: Dere som har tenkt å sende inn skattekort bør nok gjøre det snart, ettersom det fra og med 2014 er slutt på de gammeldagse skattekortene i Norge. Hvis dette firmaet er så rigide at de ikke godtar noe annet, så står en kanskje der...
 

Dseller

Medlem
Digresjon kanskje, men likevel: Dere som har tenkt å sende inn skattekort bør nok gjøre det snart, ettersom det fra og med 2014 er slutt på de gammeldagse skattekortene i Norge. Hvis dette firmaet er så rigide at de ikke godtar noe annet, så står en kanskje der...

jaha?


EDIT: skal la deg slippe å forklare, så da bruker jeg store google til hjelp.
 
Sist redigert:

Steve Cash

Medlem
Fra skatteetaten:
Du vil ikke lenger motta skattekortet på papir.
I desember sender vi deg et brev (skattetrekksmeldingen) med informasjon om skattekortet for 2014. Der vil du få informasjon om grunnlaget for beregning av ditt skattetrekk
.

Så et slags skattekort får en jo, selv om det er elektronisk. Det er mulig en kan skrive det ut, jeg har ikke sett det ennå. Skatteetaten - Elektronisk skattekort fra 2014
 

quicktech

Medlem
Tungvindt opplegg å komme i gang, men dette byråkratiet er nok sannsynligvis til for å sikre mot kriminalitet, som igjen kan gjøre det betydelig enklere å løse tvister og styrke din posisjon som selger når du først kommer i gang. Når man allerede har bevist så til de grader at man er en ekte person, og at det ikke finnes anonymitet mellom deg og paymill, så vil jeg tro de tar selgere mye mer særiøst enn det feks paypal gjør.

Så får vi bare håpe de etablerer en Norsk filial som lar brukere signere kontrakten via bankid så vi kommer over dette papirstyret. Det virker som litt oppstartsproblemer spør du meg, men straks man faktisk er i gang ser jo paymill ganske lovende ut...
 
Topp