Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Blir du med på høstens store bloghappening?

Pejyuu

Medlem
Å ligge i en gymsal tror jeg ikke folket er så veldig hypp på. Men nå er jo jeg Høyremann og har nok blitt litt "bortskjemt". Vi i høyre tar fly og bor på fint hotell. I senterpartiet tar de buss og ligger i telt.

Jeg har da virkelig ikke snakket om å sove i en gymsal. Selv om det også såklart er en mulighet også, ville heller brukt noen av klasserommene til akkuratt det dog.

Jeg snakket om å bruke gymsal som en samleplass for stands, firmaer, og whatnot av den type ting.
Leser du i det hele tatt hva andre skriver før du kommer med tilbakekommentarer?

Som PoPSiCLe påpeker, har jo også MillionEuroMan også sagt dette:
Først av alt - arrangementet er ikke ment kun for pro-bloggere/pengebloggere etc...

Faktum er vel gjerne også at det ikke er nok av pro-bloggere og pengebloggere i norge til å fylle et slikt arrangement. Hvis jeg tar feil, så kom gjerne med en liste over bloggere som ifølge deg dette arrangementet er myntet på. Listen skal være på mellom 100-250 mennesker, takk. :)
 

picxx

Well-Known Member
Jeg har da virkelig ikke snakket om å sove i en gymsal. Selv om det også såklart er en mulighet også, ville heller brukt noen av klasserommene til akkuratt det dog.

hehe, husker jeg var på korpsstevne i gjøvik jeg for en mannsalder siden, og da sov vi i klasserommene på skolen.
Det ble et helvetes leven når vaktene ikke fant 3 av de kvinnelige korpsmedlemmene på sine respektive soveplasser om natta.. :D

Jeg har videokamera, så jeg melder meg frivillig som vakt om det skal soves i klasserom på blogcamp :D
 

Fredrik

Medlem
Nå melder jeg meg også inn i denne tråden:

Sove i gymsal og leie en skole? Hva i svarte har du røyka? Tor du blog campen er ment for 10 åringer på skole leir?

Leie sal på Opera er ikke dyrere enn andre steder / hoteller. Derimot er hotell opera et genialt sted med tanke på beliggenhet.

DRITBRA Msites - Jeg synes du er helt konge som tar et slikt initiativ. Hvis du ønsker billig catering mat så stiller jeg med gode priser fra feks Big Bite rett ved siden av hotell opera.

Pejyuu - Du kan jo haike til arrangementet og sove sammen med de andre tullingene på plata.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Bare for å få noe på det rene med en gang! Arrangementet er for alle - alle betyr her hele bredden av bloggere, noe som betyr for meg de bloggerne som blogger seriøst. Om det er for penger, berømmelse, politikk, bedriften sin eller av andre grunner vet jeg jo ikke! Derfor ALLE!
Men, det er jo under forutsetning av at man vil betale for det! Hadde jeg ønsket å lage et "gratis" opplegg hadde jeg startet i den enden! Det er ikke det som er utgangspunktet! Men, det er godt mulig ting er kommet litt "galt" ut for det....

Og, fremdeles er det ingen som har vist interesse i å være med på å arrangere ;)
 

Pejyuu

Medlem
Nå melder jeg meg også inn i denne tråden:

Sove i gymsal og leie en skole? Hva i svarte har du røyka? Tor du blog campen er ment for 10 åringer på skole leir?

Hyperion, noe som kan tenkes å være Norges STØRSTE interesseorganisasjon, greide helt fint å få bruke en skole til årsmøtet sitt. Og tilbød gratis overnatting der.
Her befant da menn og kvinner i alle aldre seg i en helg. Skoler er da altså ikke bare for tiåringer på skoleleir, tydeligvis.

Hvorfor skal BlogCamp leke store og tøffe når ikke engang BlogCamp på noen som helst måte har noe å trekke til seg deltagere på?

Hva er egentlig feil med en skole, når den har omtrent like gode fasiliteter som et konferansesenter?
 

peterandrej

pensjonert moderator
Det er jo ikke noe å diskutere. arrangementet skal være på et hotell fordi målgruppen (helt opplagt) er voksne folk som ikke synes det er gøy å sove i sovepose på et gulv i et klasserom. 1800,- har alle bedrifter råd til, og også alle bloggerne som er en del av den (opplagte) målgruppen.

hvis man synes arrangementet er håpløst kan man:

1. Holde seg unna.
2. Avholde sitt eget.

Selv ser jeg stor verdi i et slikt arrangement, og hadde mer enn gjerne kommet. Muligens kan jeg klare å manne meg opp til å kjøre fra Tromsø til Oslo (blir du med Akvario?) kun for å være med. Men vi får se. Kanskje legen gir meg noe sterkt sterkt dop som gjør at jeg kan ta fly.

Skal spørre legen. Skal uansett innlegges på sykehuset neste uke.
 

Pejyuu

Medlem
Det er jo ikke noe å diskutere. arrangementet skal være på et hotell fordi målgruppen (helt opplagt) er voksne folk som ikke synes det er gøy å sove i sovepose på et gulv i et klasserom.

Ok, da kan de jo leie seg inn på et hotell i nærheten? Og kjøre taxi frem og tilbake. De har jo tydeligvis penger å sløse bort. Og det hadde vel uansett kanskje blitt billigere til slutt uansett.

Det at arrangementet avholdes på en høgskole eller lignende, betyr da altså ikke at man må sove der hvis man ikke vil.
 

Fredrik

Medlem
Pejyuu - Du er helt tydelig medlem i speiderne og liker telt og annet tull. Da anbefaler jeg deg til å dra på speider camp så kan vi voksne mennesker dra på vanlige arr med hotell slik som Peter skriver.

Msites prøver å lage dette på en normal og ryddig måte. Ikke tulle måten som tydeligvis appelerer til deg. Du kan jo istedet melde deg på den nye sesongen av Tufte så kan du tulle så mye du bare orker. Nå begynner jeg faktisk å misstenke at du bare kødder med oss da det er helt surrealistiske meninger.

For du tuller vel?
 
P

PoPSiCLe

Guest
Hehe. "For voksne folk" sier Peter Andrej - jada, jeg er voksen - jeg er bl.a. litt eldre enn deg. Jeg har gjerne lyst til å betale for å møte andre bloggere, og jeg har heller ikke noe imot prisen for arrangementet som sådann - jeg er bare ikke for å uppe prisen før man har noe å vise frem til de som skal betale.

MillionEuroMan: du sier du ikke var interessert i å lage noe gratisopplegg - at du da hadde begynt i en annen ende - jeg mener bestemt jeg så noe om at dette ikke var profittbasert? Da er det jo revnende likegyldig hvor mye folk betaler, så lenge arrangementet blir vellykket? Pr. i dag blir ikke arrangementet det - i hvert fall tviler jeg veldig.

La oss ta et tankeeksperiment - si du hadde fått huket tak i 4-5 kjente bloggere - og gjerne et par reklamebyråer og IT-firma - f.eks. Opera, eller folk fra Google - og SÅ hadde du kommet med et tilbud om å møte disse folkene, for en pris, så klart, men kun nok til å dekke inn det som BURDE være en non-profit happening (forutsetter da altså at de som MØTER OPP SOM INTERESSENTER (ikke deltagerne) deler på utgiftene). Da må altså arrangementet være så fristende at de store gutta, som Opera og Google m.fl. stiller som sponsorer.

Så ber du folk komme, "tell all your friends", og de bes betale kanskje en 1000-lapp, for litt bevertning, interessante foredrag mm. Da begynner vi å snakke.

1800 kroner er en del penger. For meningmann, som da vil si de aller fleste bloggere og gjennomsnittsnordmannen, så er 1800 kroner i hvert fall 2 dagers lønn. Kanskje litt mer alt etter hva jobb man har. Er man student, så er det himla mye mer.

Peterandrej babler om firmaer, og for firmaer er dette lite - men hvilke firmaer er interessert i å betale et par tusenlapper for å sende noen til et arrangement der det for det første ikke er avklart om noe faktisk skjer, der store deler av målgruppen for arrangementet allerede har stilt seg skeptisk, og der de ikke engang er garantert besøkende? Si meg det, Peter?

Dette er foreløpig kun et luftslott. Jeg har ikke noe imot dem, men det å blindt forsvare dem, og argumentere med konsepter som ikke hører hjemme noe sted, er ikke smart.

MillionEuroMan: merk at jeg ikke angriper hverken deg eller arrangementet som sådann, bare måten dette foreløpig har blitt organisert, planlagt og gjennomført på.
 

Pejyuu

Medlem
Pejyuu - Du er helt tydelig medlem i speiderne og liker telt og annet tull. Da anbefaler jeg deg til å dra på speider camp så kan vi voksne mennesker dra på vanlige arr med hotell slik som Peter skriver.

Msites prøver å lage dette på en normal og ryddig måte. Ikke tulle måten som tydeligvis appelerer til deg. Du kan jo istedet melde deg på den nye sesongen av Tufte så kan du tulle så mye du bare orker. Nå begynner jeg faktisk å misstenke at du bare kødder med oss da det er helt surrealistiske meninger.

For du tuller vel?

"normal og ryddig" If you say so, sir.

Jeg skjønner ikke argumentene deres.
Men må UANSETT betale ekstra for bokostnader med det opplegget som er nå. Så hvorfor ikke bare flytte det til et sted som er like godt utrystet, men billigere?
 

picxx

Well-Known Member
Pejyuu og PoPSiCLe, har dere hvert deres hjemmekontor, eller sitter dere med hver deres laptop på stuebordet...

Enklere om dere slår sammen meldingene deres når dere befinner dere i samme livssituasjon og tydeligvis i samme stue.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Peterandrej babler om firmaer, og for firmaer er dette lite - men hvilke firmaer er interessert i å betale et par tusenlapper for å sende noen til et arrangement der det for det første ikke er avklart om noe faktisk skjer, der store deler av målgruppen for arrangementet allerede har stilt seg skeptisk, og der de ikke engang er garantert besøkende? Si meg det, Peter?

Mange firmaer sender folk til steder der ingenting skjer. Og betaler for det. I staten kalles dette "kurs". Men seriøst: du vet for firmaer er jo dette gratis uansett. det er en utgift og utgifter reduserer overskudd og derfor skatt. Og så kan man skrive av "tapt" arbeidsinntekt og hele greia.

Og kommer det ingen andre har man hatt en fin weekend i Oslo.

1800,- er ikke noe problem for å si det sånn. Da er det et langt større problem at det for enkelte firmaer bare er ansatte med flyskrekk.
 
P

PoPSiCLe

Guest
Picxx: hver sine maskiner, samme bolig - hva er problemet? Det betyr ikke nødvendigvis at jeg og Pejyuu er enige om alt, vet du... selv om det viser seg at vi er det i dette tilfellet.

Peter: klart - et firma som skriver av overskudd er jo en fin ting det. Det er forresten en ting jeg lurer på - når jeg sjekker skattelister og slikt, mener jeg - jeg regner med at dine gode inntekter fra blogger kun har begynt å vise seg de siste par årene, siden disse ikke vises i oversiktene ennå? For det er litt morsomt når en noen-og-tjueårig student, og drifter av enkeltmannsforetak, med en relativt lav registrert årsinntekt får seg til å snakke om "småpenger" i denne forbindelse.

Jeg liker ikke å gå til "personangrep", men Peter A. - du trenger å utdype litt - jeg ser ikke det markedet du snakker om, her i landet - jeg ser ikke bedrifter som gidder å bruke penger på BlogCamp, og jeg ser heller ikke proffbloggerne - jeg ser en mengde bloggere som FORSØKER å tjene penger på å blogge, og som gjerne VIL være proffbloggere, men som ikke er det, og jeg ser en mengde bloggere som har det som hobby å blogge, og som kanskje tjener litt på si - men nok proffbloggere til å dekke inn utgiftene til BlogCamp, der tror jeg man sliter litt.

Sponsorer er alfa & omega for en slik konferanse - har BlogCamp noen sponsorer som spytter i kassa? Om de har det, hva er så grunnen til den høye prisen?

Jeg er med på at konferanser gjerne koster noen tusen - men de konferansene har følgende kjennetegn: de arrangeres av store firma, eller kjente personer, de har en agenda og et program, og de har tilbud under konferansen som man ikke får andre steder - jeg vet ikke helt, jeg har ikke forsøkt, men jeg tipper at det er fullt mulig å få de samme uttalelsene fra Blondinbella via en epost, som det hun kommer med fra podiet under et foredrag.

Jeg fastholder min kritikk av arrangementet, og jeg kjøper ikke argumentasjonen til Peter A.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Jeg trenger ikke å utdype noe som helst. Jeg er ikke arrangør av arrangementet og står ikke til ansvar for hverken det eller deg. At du går i skattetabeller og utifra det gjør deg opp en mening om hvor mye folk tjener sier ganske mye om deg.

Hvor har du fått det fra at jeg er student, forresten?

Du vet ingenting om meg, mine inntekter eller hvor mye jeg skatter. Ikke har du noe med det å gjøre heller. Du oppfører deg som en liten drittunge.
 

Daniel

q(O_o)p
Hvorfor gidde å arrangere noe for en gjeng shitkids?

La de sitte ute i skogen hvis de foretrekker det, så kan de prate om katten sin og andre viktige ting.

Bytt målgruppe, skaff gode foredragsholdere og trekk inn flere temaer, så blir det nok bra. Flott initiativ forresten!
 
Topp