Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Kjøpe bruktbil

RusselSim

Medlem
Hva med denne?

Renault Clio 1999, 130000 km., kr. 34.500, - - FINN Bil

Hvordan bruker Renault Clio å være når det kommer til bensinutgifter og vedlikehold?


Lurte også litt på hvordan jeg burde gå frem når jeg skal kjøpe bilen (hva som skal undertegnes etc).

Planlegger å gjøre det på denne måten:

1. Ringe selgeren og si at jeg er interesert og spørre når det passer at jeg tar en titt på bilen.

2. Prøvekjøre bilen hos selgeren.

3. Hvis jeg liker å prøvekjøre den, ta den med til NAF test.

4. Hvis NAF testen er godkjent, kjører jeg bilen tilbake og betaler i kontanter.
 

Travellingman

Nettgrunder
Hvor mye er omregisteringsavigifta på?

Det står i annonsen...:D

Tror forøvrig ikke eieren lar deg stikke av gårde på NAF test sånn uten videre heller, det må jo også bestilles på forhånd.
Men ser jo att den nettopp er EU godkjent selv om det ikke er noe kvalitetsstempel. Når det er sagt tror jeg dette kan være en kurant bil for ditt formål! Ta deg en tur og sjekk den ut....
 
U

Uregistrert

Guest
Renault har du ikke råd til å kjøpe, eller det vil si: drifte. De har så dårlig kvalitet og er tapet så dårlig sammen at de delene som ikke ryker, de detter av.

Den eneste fordelen ved å kjøpe en brukt Renault er at du får nye venner: Etter at du har hatt bilen et halvår er du på fornavn med alle gutta på verkstedet.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Tonny skrev:
Hvordan fikk du lappen hvis du ikke kan lese :D
Det er faktisk en god del mennesker her i Norge som ikke kan lese, og som også har sertifikat. En gammel bekjent av meg sitter i dag bak rattet i et vogntog og kan ikke lese et eneste ord.

Hvem vet, alt tyder jo på at det kanskje er noe likt her..
 

picxx

Well-Known Member
En gammel bekjent av meg sitter i dag bak rattet i et vogntog og kan ikke lese et eneste ord.

Litt jævlig når man passerer ishavskatedralen men egentlig skulle losset på Tronsmo i verdar'n da.. :D

Men, de er vel utstyrt med såpass med duppedingser i dag som både viser vei fart og føreforhold at de trenger vel ikke kunne lese.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Hehe, ja. :D

Denne karen jeg prater om er dritbra på tall, men bokstaver er umulig. Jeg er litt smått imponert da han tidligere kjørte mye langtransport, spesielt mellom Norge og Tyskland. Godt gjort uten og kunne lese. Syns alltid det var moro og høre historiene han hadde om hvordan tollerne og alle andre reagerte når han fortalte dem at han ikke kunne lese. :D
 

Tonny Kluften

Administrator
Det er faktisk en god del mennesker her i Norge som ikke kan lese, og som også har sertifikat. En gammel bekjent av meg sitter i dag bak rattet i et vogntog og kan ikke lese et eneste ord.

Hvem vet, alt tyder jo på at det kanskje er noe likt her..

Vel, tror nok RusselSim kan lese siden han poster her. :D Men kanskje han kan lære seg å lese litt mere detaljert istedenfor å spørre her om å gjøre det for han. Virker som om han bare skumleser nettsider han er på og så spør han her om ting han gikk glipp av.
 

picxx

Well-Known Member
hehe skulle nok lest litt nøyere ja. Så Renault er generelt et dårlig merke?

Du har jo fått råd i søkk og kav om hva som er gode og driftssikre biler.
Kjøp deg en 2CV du.. :rolleyes:
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Denne var faktisk billig:
Citroen 2CV 2 CV 4 1974, 79514 km., kr. 15.000, - - FINN Bil

Veteranbil: ingen årsavgift (sparer mellom 2500 og 3000 årlig).
Lett bil: gjerrig mtp bensinforbruk.
Billige deler: snakk med meg f.eks.
Enkel utføring: du kan faktisk forstå all teknologi.
Dårlig isolert: ha på jakke når du kjører om vinteren.
Nødt til å vedlikeholde: ikke vær lat, da overlever den bare 1 vinter.
Veldig bra med sikkerhet: du kan være sikker på at du har dårlige overlevelsessjanser ved en kollisjon i høy hastighet.

Jeg har en selv.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Veldig bra med sikkerhet: du kan være sikker på at du har dårlige overlevelsessjanser ved en kollisjon i høy hastighet.

Sagt på en annen måte; krasjer du med noe som er større/tyngre enn en standard blomsterpotte fra ditt lokale Hagesenter - så dør du.

Og det er sant som Pong sier at litt eldre biler er lettere å skru på enn disse nymotens greiene som man jo faen må koble en pc til for å skifte luftfilter. Jeg husker at vi brukte å skru på blant annet Opel Rekord'er i min ungdom. Du skjønte jo faen meg ALT av hva du ulike delene gjør.

I dag tror jeg faen ikke jeg klarer å bytte olje på en bil engang. Nei, de gamle er eldst.
 
Topp