Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Takk for meg

Status
Stengt for ytterligere svar.

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
De værste "fjortissene" i mine øyne er faktisk 30-40 åringer som nettopp har vært på ett 2 ukers data kurs, kan "alt" om data, har satt opp nettsider til 3 kompiser i frontpage og siden hiver seg ut på nett med tiittelen "webdesigner og webutvikler".....der har du fjortissen i et nøtteskall spør du meg.

13 åringer med edb/data som valgfag på skolen kan stort sett ekstremt mye mer.

Men nå blei nok dette litt OT... :D

Nå var det jo ikke jeg som begynte å bruke ordet fjortis i denne situasjonen. Eller amatør. Eller noe annet for den saks skyld.

Men jeg synes peterandrej hadde et bra navn på de - Cowboys. Fra nå av kaller vi de cowboys.
 

Hupsey

Medlem
Jeg skal ikke være for diplomatisk her, men har gode erfaringer med tips og svar fra både PA og Kenneth samtidig som jeg forstår Tonnys ønske om et bredt forum.
De som har fått krasse komentarer har stort sett lagt opp til det selv etter min mening.
Jeg er ikke erfaren innen webdesign, og har fått mange gode tips her inne på tekniske ting.
Ingen har svart meg frekt selv om jeg har spurt flere amatørspørsmål.
Om kenneth eller PA starter opp et nytt "proff" forum en gang i fremtiden hadde det utvilsomt vært spennende å følgt med på..
 
Sist redigert:
U

Uregistrert

Guest
Jeg er også en som har gitt opp dette forumet. Det finnes noen duster her inne som har eller har hatt administrator/moderator rettigheter som aldri skulle hatt det.

En som rett og slett trakkaserer, en annen som fjerner innlegg til den trakkaserte når denne prøver å forsvare seg. En annen her inne er totalt blottett for humor. Sender lange drittmeldinger pm f. eks hvis en snakker svader i svader forumet.

Jeg oppfatter stedet som et utrivelig sted, men kommer gjerne tilbake hvis det blir ryddet opp.
 

hansson

Langveisfarende
Må bare legge inn en takk og skryt til både Peter og Kenneth. Folk uten personlighet er kjedelige greier. Jeg foretrekker å lese folk med klare og direkte svar, sterke meninger og en uredd, personlig stil. Dette er noen av både Peter og Kenneths styrker. De kunne dessuten fungere som mentorer for mer uerfarne forumdeltagere, noe som er viktig for at dette stedet skal fungere.

Jeg er av den oppfatning at det er alt for mye KOS i det norske nettuniverset. Jeg stemmer for mindre kos og dikkedikk og mer hardcore aktivitet og klare meldinger som går rett på kjernen av det vi driver med.

I den forbindelse er det viktig å minne om at vi bedriver en virksomhet som ikke er adgangskontrollert gjennom mesterbrev, offentlige godkjenninger eller profesjonsorganisasjoner, og at det derfor er utrolig viktig at miljøet ikke kannibaliserer seg selv og selv gjør prisnivå og alminnelig praksis (egendefinert kultur rundt opphavsrett, f.eks.) ikke-drivverdige. Og derfor er det viktig at vi har vaktbikkjer som Peter og kreative bisnissfyrer som Kenneth som kan lede folk videre i riktig retning.

Vi må selv skape vår egen plattform og kultur, og det er derfor viktig å lytte til erfarne folk. Jeg håper denne tråden kan være en påminner til oss som deltar her om at vi selv må forme forumets fremtid, og da ligger det ansvar hos hver enkelt av oss hver eneste gang vi poster. Jeg håper gutta kommer tilbake og at forumet kan dreie i en sunnere retning.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Som en erfaren bruker, og da særlig i utviklingen av forum, må jeg si jeg ler litt av denne diskusjonen. Slike ting skjer alltid, folk kommer og går, folk føler seg tråkket på og forsvinner, andre tror de er konger og forumeksperter osv.

Et forum har en egendynamikk som gjør at ting ikke forblir statiske, hvis brukerne vil ha et dusteforum - ja, da blir det nettopp det. Det er dessverre ofte gode bidragsytere som forsvinner ut, de burde "belønnes" for å forbli.

Synd at ikke både flinke, nye, dumme, gamle, eksperter, n00bs og gud vet hva kan møtes i en hyggelig tone.
 
Synd at ikke både flinke, nye, dumme, gamle, eksperter, n00bs og gud vet hva kan møtes i en hyggelig tone.

Synes faktisk tonen har vært hyggelig her jeg, fra noen og enhver. Litt blir det jo alltid, men alt i alt en hyggelig tone på forumet. Dette er jo heller ikke noe stort forum, så det vil merkes at to aktive medlemmer forsvinner. Kan ikke si annet enn at det er synd.
 

muffins

Medlem
Det er synd at denne "fillesaken" skal gjøre at webforumet mister to veldig kunnskapsrike og hyggelige personer. Er vel bare å takke for innsatsen dere har gjort med å gjøre dette forumet til et ekstremt lærerikt sted, med hyggelige mennesker som hjelper hverandre og deler tips og triks.

Må også si meg enig med Robin over her. Jeg har aldri vært medlem av et forum som har en mer hyggelig tone, og allikevel har så sinnsykt mye bra og nyttig innhold. Så yet again, creds til alle for å gjøre dette til et ekstremt bra forum ;)
 

Keanu

Geek
Dette er vel som man i MMO-verden (ikke make money online, men massive multiplayer online) omtaler som "DRAMAH".

Synd om Kenneth og Peter Andre slutter å være aktive her, det er absolutt noen av de bedre bidragsyterne på forumet. Må også føye til at mattisaas absolutt ikke går under kategorien som blir omtalt som "fjortisbrukere".

Selv har jeg ikke hatt noen problemer med disse jobbutlysningene som sies å ha vært spiren til dette. Det fungerer fint å hoppe over de i "nye poster" eller trykke tilbake raskt når man ser de. Jeg håper forumet fortsatt er verdt å ha blant mine daglige surferunder.
 

Gaasehud

Medlem
Enig med flere her at WF har en gyllen middelvei mellom "KUN innhold" (som kuttisme.no f.eks.) og et sted hvor det bare finnes bullshit. En hyggelig tone, som Robin sier. :)

Hadde vel vært flott om moderator kommer fram til litt strengere regler og vært litt mer bestemte og slettet tråder som er litt for LMGTFY. ;) Om de to som er på vei bort kommer seg tilbake og reglene for jobbannonsene er litt strengere også, og mods kan slette de "Perfekt logo for 20 kr og en appelsin"-trådene først som sist. Men det er bare mine forslag. :)

Hyggelig at du synes jeg ikke faller under den kategorien, Keanu. :D
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Har deseverre gått glipp av store deler av diskusjonen da jeg er på ferie på Mallorca for øyeblikket, men dette virker mest som tull og vås.

Det at enkelte i oppstartsfasen ønsker rimelig arbeidskraft er helt naturlig. Det at de som er i oppstartsfasen leverer rimelige tjenester er helt naturlig. Disse treffer ofte hverandre, og begge parter er fornøyde. Det er langt verre om "nybegynneren" priser sine tjenester som en "ekspert" og leverer dårlig kvalitet.
Om ALLE i webbransjen skulle kreve 100 000 for et lite oppdrag ville ikke bransjen ha eksistert. Hadde vært artig og sett fakturanummer 1 hos Kenneth og Peterandrej ? Var den på 30 000,- ?
Tviler, tipper den var på rundt 1000,- kroner, i likhet med de andre her som er i oppstartsfasen. Som dere ofte er inne på er alle avhengig av en grei portefølje for å kunne kreve godt betalt, en helt grei måte å bygge opp dette på er å levere gode tjenester til en rimelig penge. På den måten kan en etterhvert øke prisen og faktisk tjene penger.

Personlig jobbet jeg i starten veldig rimelig, dette for å komme meg inn i markedet. I dag er vi ikke lenger "veldig rimelig", men heller ikke veldig kostnadre å leie inn. Vi tar oss "godt betalt". Dvs. så godt betalt at vi kan leve ut av det vi driver med. Vi jobber ikke i webbransjen for å bli rike, vi driver med det vi gjør for de at vi syntes jobben er artig. I motsettning til andre kan det se ut som de prøver å melke kundene og ser på de som jobber rimelig som parasitter.

Er forøvrig helt enig på at Webforumet taper standard med tiden. Personlig ønsker jeg ikke en overflod av nybegynnertråder her. Det vil føre til at folk forsvinner, samtidig som det vil bli mer trafikk og penger igjen til Tonny. Vet ikke hva som er målet med Webforumet, men det kan se ut som retningen er endret etter eierskiftet. Kvantitetet teller med en Kvalitet kan det virke som.

Når det er sagt syntes jeg moderatorene gjør en slett jobb her inne. Skitkastning er det mye av, dette burde det selvfølgelig slås hardt ned på.

Når det er sagt så anser jeg ingen av dere her inne som eksperter. Ekspertene er ikke aktive på webforumet.
 
Sist redigert:

clinton4

Medlem
...Når det er sagt så anser jeg ingen av dere her inne som eksperter. Ekspertene er ikke aktive på webforumet.

Ja, jeg beklager. Skal begynne å bli litt mere aktiv da :cool:

Tonny. Hadde det ikke vært en idé å opprette noen lukkede forumer for kun personer som ansees å være profesjonelle da? Eller finnes kanskje det allerede?
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp