Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Kan man få åpnet kontoen igjen?

webpiken

Medlem
Jeg opprettet en ny konto i samme navn men med annen epostadresse, siden jeg aldri fikk noe mer svar fra Google. Venter på godkjenning, sendte bestilling for snart en uke siden. Så min erfaring er at det tar laaang tid å få svar fra Google, om man gjør det i det hele tatt. Var det jeg erfarte da de stengte kontoen også.

Vær klar over at denne kontoen med størst sannsynlighet også vil bli stengt. De har ganske avanserte rutiner for å kjenne igjen folk.
 

webpiken

Medlem
Jeg så bare andre erfaringer fra dette forumet hvor folk hadde gjort det samme og ikke fått noen problemer i det hele tatt.

Selvsagt kan det være at man havner under radaren, men etter det jeg har erfart vil kontoen ofte stenges igjen. Og det trenger ikke å skje med en gang, i de sakene jeg kjenner til har det variert fra å ikke bli godkjent i det hele tatt til å bli stengt 1 år etter godkjenning.

Hva skal man ellers gjøre da?

Utforske andre annonsemetoder kanskje?
 

Erlend

Medlem
Det har jeg gjort, men finner ikke mange relevante kampanjer relatert til trommer hos f.eks Tradedoubler, Guava Media osv osv...

Kanskje du har noen tips?

Hva med å inngå en avtale med en nettbutikk som selger trommer osv? Kan jo være en god idé om det lar seg gjøre.
 

KristianM

Medlem
Jeg fikk også kontoen min stengt for en stund siden, men var mye rot med bots osv. på serveren rundt det tidspunktet den ble stengt, så regner med det var derfor.

Fylte ut et skjema hos google for gjenåpning av kontoen i går, så får vi se hva som skjer :)

Verdt et forsøk....
 

Dag Frogner

Supermedlem
Hva med å inngå en avtale med en nettbutikk som selger trommer osv? Kan jo være en god idé om det lar seg gjøre.

Du kan jo gjette hva jeg bruker x antall timer på hver uke...men det er noen som bruker finanskrisen som unnskyldning ennå og de har ikke mye å rutte med på markedsføringsbiten. Desverre velger de kun å annonsere på de aller største (og dyreste) stedene i stedet for hos f.eks meg hvor de faktisk får mye pr for en rimelig penge.

Bare det å få de på telefon (for det er ingen som svarer på mail, det har de ikke tid til) kan ofte ta flere uker. Er pga dette at jeg har satt opp affiliate-bannere selvom jeg helst vil ha nettbutikker som annonserer her...:(
 

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg fylte ut et langt skjema hos Google for å (igjen) prøve å få åpnet kontoen min igjen. Sist hørte jeg ikke noe mer. Etter et par dager får jeg en mail hvor dette står i starten av mailen:

Hei.

Takk for at du kontaktet Google AdSense.

Dette er en automatisk svarmelding for å informere deg om at vi har mottatt e-posten din.

På grunn av mange e-postmeldinger kan vi dessverre ikke svare personlig på denne meldingen. Derfor ber vi deg, i stedet for å svare på denne meldingen, om å lese det nedenstående for å få mer informasjon om ugyldige klikk.

– Hvis kontoen din ble deaktivert på grunn av ugyldig klikkaktivitet, kan du gå til for å få mer informasjon, inkluder... hele tatt har fått epost fra meg. :rolleyes:
 
Sist redigert:

Alf

Medlem
De er knallharde på slikt. At du ikke hører noe er sikkert fordi saken er lukket, og at de ikke gidder å gå inn i en evigvarende diskusjon. Ser på utenlandske forum at det er vanlig å ha mange kontoer i tilfelle en blir stengt, men vet ikke hvordan de gjør det praktisk
 

Dag Frogner

Supermedlem
Men om jeg oppretter en konto i f.eks samboeren min sitt navn, men setter url til samme som jeg har søkt på, så vil de vel bare gjenkjenne denne og dermed gi avslag? Med avslag så mener jeg å ikke svare på noe som helst, for man får jo aldri tilbakemelding fra de bortsett fra de standardsvarene som epost-serveren sender ut.

Og om jeg f.eks oppretter et nytt domene, setter kontoen på navnet til samboeren min, men bruker annonsene på mitt domene så vil de vel også merke dette?
 

Erlend

Medlem
Men om jeg oppretter en konto i f.eks samboeren min sitt navn, men setter url til samme som jeg har søkt på, så vil de vel bare gjenkjenne denne og dermed gi avslag? Med avslag så mener jeg å ikke svare på noe som helst, for man får jo aldri tilbakemelding fra de bortsett fra de standardsvarene som epost-serveren sender ut.

Og om jeg f.eks oppretter et nytt domene, setter kontoen på navnet til samboeren min, men bruker annonsene på mitt domene så vil de vel også merke dette?

Ja, på begge spørsmålene. Google har sine metoder for å gjenkjenne personer som prøver å bruke Adsense på et domene som er tidligere bannet.
 

Bjørnar

Gründer
jeg har ikke fått stengt kontoen min, men jeg kjøpte en webside (katalogen i signaturen) i fjor vinter, og der var adsense satt opp, men sperret av google pga innholdet ikke var i tråd (var noen lenker til sexy-shops). kategorien ble fjernet, og jeg kontakta google via skjemaet på nett, og etter å ha fått et par automatiske svar, fikk jeg faktisk svar av nordmenn som svarte, og jeg fikk igjen adsense-annonsene synlige.

dette er ikek helt det samme, men det bekrefter i alle fall at man kan, med endel tålmodighet, få svar fra google.
 

Tonny Kluften

Administrator
Og om jeg f.eks oppretter et nytt domene, setter kontoen på navnet til samboeren min, men bruker annonsene på mitt domene så vil de vel også merke dette?

Dette får du svar på kun ved å prøve. Hva har du å tape på å prøve? Jeg tror dessuten at den nye kontoen ikke blir stengt hvis du ikke bryter adsensereglene. Google stenger ikke kontoer uten grunn.
 
Topp