Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tillate gamblingtråd? Avstemming

Skal gamblingrelaterte tråder tillates på WF?

  • Ja, slike tråder bør tillates

    Stemmer: 40 75,5%
  • Nei, Slike tråder bør slettes

    Stemmer: 13 24,5%

  • Totalt antall stemmer
    53

picxx

Well-Known Member
Blæh :D

Det jeg mente med å ikke lenke til sider var for å unngå spammere som bare legger inn et "spørsmål" om hva folk syns om sida deres for å få folk inn på den

Spam vil jo, og blir jo, uansett slått ned på her på forumet, gambling eller ikke, så det er jo ikke der problemet ligger.
 

Jon

Medlem
Dette er jo bare synsing som er sterkt farget av meningene dine og hva du tror.

Du la det i kategorien " bare synsing som er sterkt farget av meningene dine og hva du tror"? Synes jeg dokumenterte mine påstander ganske godt. Hvordan kan det forklares f.eks. at Norsk tipping er en av norges største annonsører?

Minner meg om en morsom fyr :)
"They're not even (within) 100 miles (of Baghdad). They are not in any place. They hold no place in Iraq. This is an illusion ... they are trying to sell to the others an illusion."
Muhammad Saeed al-Sahhaf - Wikiquote
 

peterandrej

pensjonert moderator
Du la det i kategorien " bare synsing som er sterkt farget av meningene dine og hva du tror"? Synes jeg dokumenterte mine påstander ganske godt. Hvordan kan det forklares f.eks. at Norsk tipping er en av norges største annonsører?

Slik jeg vurderer det aner du ikke hva du snakker om. Du dokumenterer ingen av dine påstander og kjører etter min oppfatning et slags ideologisk korstog mot forbudet av gambling i Norge. At gambling er tillatt andre steder er ikke noe argument for å tillate gambling i Norge, heller tvert imot egentlig.

At du i det hele tatt sammenligner Norsk Tipping med utenlandske spillselskaper viser jo med all tydelighet at du ikke aner hva du snakker om. Parallellen til Vinomonopolet ble nevnt av meg for å illustrere mitt poeng, men det gikk deg fullstendig hus forbi.

Jeg fremholder fortsatt at et lukket forum for gambling vil være en smidig løsning som både kan ivareta det norske forbudet mot markedsføring av gambling, men som også ivaretar de nordmennene som ønsker å drive med denne typen forretningsvirksomhet.
 

Alf

Medlem
Jeg mener ja.

Dette er en flott bransje for mange å begynne i, og med erfaring er det ganske easy money.

En kan på wf påvirke de som vil drive eller driver i denne bransjen å drive lovlig mot andre markeder enn det norske.
 

picxx

Well-Known Member
Skal man da dra streken på det som er ulovlig (norske sider markedsført mot et norskt publikum) eller forby alle tilbakemeldinger på alle gamblingsider?
 

Gaasehud

Medlem
Vil bare skyte inn, Jon og PAJ: Norsk Tipping har jo monopol på pengespill for at det skal kunne settes en grense på hvor mye folk kan vinne (eller tape om du vil ;)). Man kan ikke bli avhengig, og/eller sløse bort like store summer på disse tingene som f.eks. en pokerside.

Strengt tatt er det vel mest eldre menn som sender av gårde noen hundringser til lotto i uka og noen flaxlodd som en trøstepremie her og der. Dessuten går det til idrett og kultur, ikke til to feite, svette gubber på en øy i Langtvekkistan.
 

picxx

Well-Known Member
Vil bare skyte inn, Jon og PAJ: Norsk Tipping har jo monopol på pengespill for at det skal kunne settes en grense på hvor mye folk kan vinne (eller tape om du vil ;)). Man kan ikke bli avhengig, og/eller sløse bort like store summer på disse tingene som f.eks. en pokerside.

Nå vet ikke jeg noe om dette, men er det virkelig en grense for hvor mye man kan spille for hos norsk tipping? Er det f.eks. maks 200.- / kupong / spill / uke / person, eller er det et fritt marked all den tid man benytter seg av monopolet?
 

Gaasehud

Medlem
Nja, ikke en spesiell grense tror jeg. Men det blir litt slik at du må kjøpe veeldig mange flaxlodd, tippe på veeldig mye lotto osv. I forhold til at du kan miste flere titusener på nettpoker, bare på få timer.
 

picxx

Well-Known Member
Nja, ikke en spesiell grense tror jeg. Men det blir litt slik at du må kjøpe veeldig mange flaxlodd, tippe på veeldig mye lotto osv. I forhold til at du kan miste flere titusener på nettpoker, bare på få timer.

Har et søskenbarn som tidligere brukte +/- 5000 kroner i uka på oddsen.
Dette blir jo et betydelig beløp gjennom året, og det burde vært helt og holdent opp til han om han ville brukt disse pengene hos norsk tipping eller brukt dem hos "to feite gubber fra langtvekkistan". Forøvrig tar du litt feil om du tror at overskuddet fra norsk tipping tilbakeføres til kultur og sport. Rundt 25% av den reelle profitten tilbakeføres. Rundt 50% blir brukt på å utvide tilbudet og markedsføre det.
 

Gaasehud

Medlem
Nei, ikke alle pengene går til det selvsagt, da ville det ikke gått rundt. Ballene i Lotto-maskinen altså, den bruker faktisk en del strøm. ;)

Men ok, jeg skal ikke si for sikkert at man ikke kan tape mye på Norsk Tipping sine spill. Men du må – jeg holdte på å si "gå inn for det", ehm... Kjenner selv noen som taper en del på det, men da skal du strengt tatt ha lite oppi topplokket. Pengene går mye fortere på gamblingtjenester på nett.
 
Topp