Takk for svar.
1) Så jeg kan bare droppe å sende inn noe, om jeg får melding om det i august 2010? Uten at jeg behøver å foreta meg noe.
2) Hva hvis det ikke har vært noe aktivitet i selskapet, må jeg fremdeles avstemme bank og bokføre?
Jeg registrerte et NUF ca 15.november i år, 2009. Er jeg nødt å sende inn årsregnskap osv. for 2009? (1,5 mnd drift). Hadde jo vært mest praktisk om de månedene ble overført til 2010.
Han fikset mail til meg på domenet, uten at jeg vet hvordan. Jeg satte dog opp hans nameservere på domenet.
Ang tillit: Er vel mer et utslag av lite kunnskap om emnet. Fant etterhvert ut at han har kontroll over litt for mye. Også et spm om kostnader.
Hva bør jeg gjøre for å minske...
Hei, enten er jeg paranoid, eller så tror jeg programmereren som utvikler nettsiden min prøver å lure meg. Han er fra USA, og jeg kjenner han kun via IRC.
Han har nå utviklet en nettside for meg der jeg skal ta betalt for medlemsskap via PayPal.
Og nå er det kommet til punktet der jeg skal...
Hvilke overføringspapirer? Er det ikke bare en kontoutskrift på nettbanken din?
Jasså ja, såpass enkelt. Narvikstelefonene mente det ikke bare var å overføre penger til selskapet i hytt og gevær slik som dette.
Er snakk om rimelig beskjedne beløp til å starte med, en 40-50,000.
Eneste...
Hei, jeg har ringt Narvikstelefonene om dette men de henviste meg videre til å prate med en regnskapsfører. Tenkte jeg skulle spare meg de utgiftene og høre her først.
Jeg har da laget meg et NUF med 1,000 i aksjekapital. Men de 1,000 kr er ikke nok til å gjøre noe som helst med. Ei heller...
Jøss, mye å lære ser jeg.
Vet ikke hvordan banken vil like at vi setter opp arbeidet vårt som gjeld..? Jeg har forresten jobbet i 1,5 år med denne ideen, betalt for flere småting, og dette kommer heller ikke frem i selskapet - annet enn at jeg har en større eierandel. Bør nesten ta med dette...
Takk for svar!
Var litt utydelig; selskapet er ikke startet enda. Når vi starter så skyter jeg inn 400,000 kr med 70 % og han 300,000 med 30 %. Så det er ikke samsvar mellom eierandel og innskutt kapital.
Men nå som selskapet enda ikke er stiftet, og vi skal ta på oss noen utgifter nå på...
Jeg og en kompis eier litt av et selskap hver, hh 70 % og 30 %. Før vi starter opp så er vi nødt å gjøre masse undersøkelser og div. investeringer. Hvordan er det vanlig å fordele disse kostnadene oss i mellom. Bør jeg ta på meg 70 % av kostnadene, og han 30 %. Eller er det rimelig at vi deler...
Takk for erfaringen. Har lest at disse startpakkene ofte inneholder unødvendige ting som koster, så vil muligens styre unna det der og heller skreddersy bankløsningen.
Flere erfaringer?
Hei
Jeg skal nå skaffe meg bedriftskonto til mitt selskap. Så lurer jeg på om noen her har erfaringer fra de ulike bankene.
Har sett en test på DinSide som viste at Bank 2 var gunstige. Finner ikke testen her nå.
Faktorer jeg er opptatt av er;
- Gunstig rente
- Lave gebyrer
Og...
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.