Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Advarsel: "Webdesigner" Richart Gjertsen og medierådgiver »

spelley

Medlem
Ble tilfeldigvis oppmerksom på: Webdesigner Richart G og medierådgiver (som han kaller seg) på mittoppdrag.

Det er to personer som står bak noe svindelgreier. Carl og Richart - heretter: "de".

Det som i utgangspunktet fikk meg til å reagere var at de hevdet firmaet deres "webutvikler.tk" var Nordens ledende firma for utvikling av nettsider.

Ville nordens ledende firma innen webutvikling hatt domene som sluttet på .tk og produsert nettsider i wix?

Videre så tok de åpenbart credit på arbeid de åpenbart ikke hadde utført selv.
Sjekk f.eks her og for å "toppa heile driden" så har de åpenbart skrevet gode omtaler om seg selv. samme språket blir brukt over alt de har skrevet. Sikkert Carl som har skrevet omtalene da Richart åpenbart har dysleksi.

Gjennom flere av nettsidene deres (som jeg linker til helt i bunnen) hevder de om å ha en helt sinnsyk omsetning og SVÆRE kunder - dette for å virke litt mer "Seriøs" og større enn hva de er, noe som igjen dessverre vil gi de litt småfisk på kroken. Se f.eks på webutvikler.tk: "bedriftsreservasjon har nå fått kjøpt opp en samarbeidsavtale med Nordens ledende hjemmeside leverandør webutvikler.tk"

Eller rich-art.no:
"Freelance webdesigner og markedskoordinator for firmaer som BDmalerfirma Oslo AS , Hays Bobil AS samt Jon Røyr AS anno 2012 . Har jobbet for Eniro Norge AS, Skiforeningen og flere mediehus i Oslo og omegn over 15 år."


Den siste tiden kan det se ut til at de har tatt det hele et sted videre. De som står bak disse greiene har systematisk gått til verks for å sværte ryktet til folk som opererer i samme bransje (ref denne tråden ) må bare sitere en fantasisk "anmeldelse":

"Har erfaring med at kunde ikke fikk det han ble lovet.
Vi har i samarbeid med eksterne partnere i ettertid funnet en integrerende tjeneste som var billigst av alt annet på markedet. Snakker om Problemer med logo, Hjemmesider osv.. WEBUTVIKLER.TK er virkelig og anbefale i fra oss i Norges Gruppen."
Det er jo helt åpenbart hvem som står bak denne anmeldelsen.

Det som kjennetegner samtlige anmeldelser er det fantastiske språket.

Tror det er best at jeg linker til profilene deres på mittoppdrag og noen av nettsidene deres, så får dere danne et eget bilde av folkene.


Mittoppdrag:
1: Webdesigner Richart Gjertsen og medierådgiver (991756302) - Få gratis anbud fra 100.000 leverandører! - MittOppdrag.no

2: fg (998234484) - Få gratis anbud fra 100.000 leverandører! - MittOppdrag.no

3: Gjertsen Art Consulting (890515142) - Få gratis anbud fra 100.000 leverandører! - MittOppdrag.no

Nettsidene deres:
1: High Investment Life AS | Wix.com
2: Wix.com Polisec created by gronlicarl based on classic-consulting | Wix.com
3: Wix.com webdesign-richart-gjertsen created by rgjertse6 based on modern-artist | Wix.com
4: richart.no
5: Wix.com ONEPAGE created by gronlicarl based on charity-org-express | Wix.com
 
Sist redigert av en moderator:

spelley

Medlem
Sendte en snill mail for å veilede de bak: bedriftsreservasjon - Bedrifts-reservasjon
Sa at nettsiden fremstod som useriøs når den var laget med wix.com og den hadde .tk domene.

Fikk tilbakemeldingen: Vi forstår at .tk domene kan fremstå som negativt. Hvis det er nettsiden du ønsker å kritisere er vi et av nordens beste selskap innenfor web...

Hvis wix.com gjør meg til å bli nordens beste innenfor web, skal jammen meg jeg også ta det i bruk.




Googler du forresten de som står under kontakt på bedriftsreservasjon finner du masse spennende.
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Bare fordi et cms ikke heter wordpress eller joomla betyr det vel ikke at det hverken er useriøst eller dårlig av den grunn.
Så lenge kundene er fornøyd bør vel hensikten være oppnådd?
Hva med først og fremst passe på seg selv istedet for å drive sheriffvirksomhet overfor andre?
 

spelley

Medlem
Bare fordi et cms ikke heter wordpress eller joomla betyr det vel ikke at det hverken er useriøst eller dårlig av den grunn.
Så lenge kundene er fornøyd bør vel hensikten være oppnådd?
Hva med først og fremst passe på seg selv istedet for å drive sheriffvirksomhet overfor andre?

Det gjør deg til svindler når du sier at det er selvutviklet system fra et av Nordens Ledene firma innen webdesign. Opplyser vedkommende kundene om hva systemet er for noe, er alt greit, noe vedkommende ikke gjør. AT vedkommende gir gode omtaler til seg selv på mittoppdrag, gjør virksomheten ikke mer troverdig.


Drive sherriff virksomhet ovenfor andre? Latterlig... er du en person som syntes det er helt greit at folk folk blir svindlet? Vel jeg syntes ikke det er greit i det hele tatt.
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Ser ikke at de skriver at systemet er selvutviklet, men mulig du har funnet det en eller annen plass? Ikke på mittoppdrag eller hans egen hjemmeside ihvertfall.

Litt dumt egentlig at konkurrenter (eller gode kompiser) enkelt kan legge inn fake tilbakemeldinger på mittoppdrag. Det forringer tjenesten betraktelig.

Uansett greit å se at folk greier å fylle fritiden med sunne fritidssysler :)
 

hvaer

Medlem
Det er godt mulig han kan hva han driver med, og at det ikke er svindel. Men jeg hadde ikke som kunde godtatt at det var reklame for noe annet på mine sider, i dette eksempelet wix.
 

spelley

Medlem
Litt dumt egentlig at konkurrenter (eller gode kompiser) enkelt kan legge inn fake tilbakemeldinger på mittoppdrag. Det forringer tjenesten betraktelig.

du trenger ikke å være konkurrent, hvem som helst kan legge inn hvilke som helst tilbakemelding om bedriftene.

Uansett greit å se at folk greier å fylle fritiden med sunne fritidssysler :)
Sier du med nesten 8.5k posts.
Utrolig så nedlatende du skulle være da, skulle nesten tro det er deg jeg snakker om. Hvis ikke burde du holde deg for god til å synke ned på et slikt nivå.


Det er godt mulig han kan hva han driver med, og at det ikke er svindel. Men jeg hadde ikke som kunde godtatt at det var reklame for noe annet på mine sider, i dette eksempelet wix.
Folk som bruker den slags tjenester, har ikke peiling.
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Utrolig så nedlatende du skulle være da, skulle nesten tro det er deg jeg snakker om. Hvis ikke burde du holde deg for god til å synke ned på et slikt nivå.

Jeg synes ikke sunne fritidssysler er nedlatende.

Såfremt du ikke har noe dokumentasjon, eller dårlige tilbakemeldinger fra kunder, bygger jo ikke din missnøye på annet enn en subjektiv og individuell mening, noe jeg synes blir veldig tynt om man går til det skritt å oute noen offentlig, til og med såpass skarpt som å dra beskyldninger om svindel inn i påstanden.

Wix er sikkert ikke det optimale verktøyet for å bygge nettsider, men medmindre du har funnet en lov som forbyr nettutviklere å videreselge tredjepartstjenester (noe så og si enhver utvikler gjør) vil trolig ikke tråden din bli oppfattet som annet enn surmuling over en som selger webtjenester. Man kan alltids diskutere kvaliteten over det som blir levert, men som sagt vil ikke det bli annet enn individuell synsing.

Ha en fortsatt fin søndag :)
 

Msites Ltd

Livsnyter
Det var da fælt så hardt vi går ut her da!?! Og, igjen er det noen som forsøker å svindeldømme andre uten at det er lagt frem noe som tilsier at det skal være noe svindel ute å gå eller at han er dømt for svindel.

Nå har det seg faktisk sånn at Richard Gjertsen er medlem her på forumet også, så det er jo bare å få han i tale....

Jeg antar at Spelley bare har en dårlig dag, at han har mistet en kunde som Richard har fått eller noe.... for så langt jeg kan se er jo dette bare vås fra ende til annen.
 

spelley

Medlem
Gikk gjerne litt hardt ut, kan innrømme det. Men igjen: det er kommentarer fra kunder som kan tolkes at det er svindel ute å går. Som f.eks:
Han er en svindler. Ser det ligger flere her inne som mener Richart ikke er til å stole på.
Pass på, jeg er ikke den første han har lurt.

Jeg sendte forøvrig en konstruktiv mail til vedkommende via: bedriftsreservasjon om:
1. .tk domene har frynsete rykte. har man .tk domene kan man risikere at enkelte rett ås lett ikke kommer inn på nettsiden og...
2. ønsker man å fremstå som profesjonell, funker det ikke med gratis ferdig-genererte sider fra Wix. Tilbakemeldingen jeg fikk var følgende:

"Vi har forståelse for at du legger vekt på bruken av .tk, siden er nede og under oppbygging så vi beholder denne isteden for en tom side.
Om det kun er hjemmesiden du ønsker kritisere kan jeg informere at vi har et av Nordens ledende selskap innenfor webdesign."

nordens ledende selskap innen webdesign - .tk - wix? får det ikke helt til å stemme.


OG nei, jeg har ikke mistet noen kunde.
 
Sist redigert:

spelley

Medlem
Hvilke kommentarer er det du får til å tolkes dithen at det er svindel?

Hvis du ser omtalene på denne siden, som jeg forøvrig har linket til gjentatte ganger:
Webdesigner Richart Gjertsen og medierådgiver (991756302) - Få gratis anbud fra 100.000 leverandører! - MittOppdrag.no

MINST 1 av omtalene, har han skrevet SELV og han har fått omtaler som tilsier at det er svindel.
for ordens skyld, følgende omtale har han skrevet selv:
Vi har benyttet han som ekstern medierådgiver samt Webdesigner hos oss under bedriftsreservasjon - Bedrifts-reservasjon vidre kan vi vise til gode hjemmesider på blandt annet webutvikler.tk
hvordan vet jeg det? han er en av kontaktpersonene på: bedriftsreservasjon - Bedrifts-reservasjon
 
Sist redigert:
Topp