Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Advarsel: "Webdesigner" Richart Gjertsen og medierådgiver »

Atian

Medlem
Forsiktig...

Huff huff...

Her er det mange som ser ut til å miste balansen litt. Jeg vil mane folk til forsiktighet, ydmykhet og toleranse. Selv om noen ikke er like flinke webdesignere som det DU er, så betyr det ikke at det gir deg rettigheter til å uttale nedverdigende påstander om andre personer i offentligheten.

Skjønner at mange river seg i håret av hva man opplever som mindre bra kvalitet, metode, smak, design, bruk av verktøy osv... Men dårlig håndtverk og manglende erfaring kombinert med dårlig skjønn er ikke nødvendigvis svindel eller bedrageri.

Det hjelper heller ikke å vise til wikipedia og andre oppslagsverk på definisjoner av svindel og bedrag - man må faktisk vise til fellende dommer (forliksrådet eller høyere instans) for å si at noen faktisk driver med svindel. Inntil så er gjort så synes jeg denne tråden sier mye mer om debattantenes utfine ord - enn om den stakkaren som først ble hengt ut.

Om du ikke liker hva de gjør og om de fremtrer mindre dyktige - så må det være opptil den enkelte kunde å avgjøre om de vil kjøpe eller ikke.

Hva gjelder nettsiden som bedriftsreservasjon - Bedrifts-reservasjon så ser jeg jo i løpet av 20 sekunder at det er en ung person, uten gode norskkunnskaper som har skrevet teksten, og absolutt ikke en med spesielt god medieerfaring. Personen har nok dessverre ikke verken Universitets- eller høyskoleutdannelse innen Markedsføring, Økonomi, Jus eller Lingvistikk. Men det klarer sikkert 90+ % av de norske potensielle kundene også å skjønne....

Men så hva med perfeksjonisme, kvalitet og godt håndverk?! Gi meg en hvilken som helst nettside, så skal jeg enten via kildekode eller teknisk analyse av design - gi eksempler på ting som kunne vært bedre hos dere alle. Men det betyr nødvendigvis ikke at dere er svindlere eller X % av det leverte arbeidet er dårlig håndtverk.

Jeg synes det er skuffende å se at så mange gjør seg til dommere over hvor grensene går for godt og dårlig håndverk, metode / bruk av verktøy osv - for å kunne omtale noen andre negativt.

Men for all del - man må gjerne sette opp tråder og diskutere positiv bruk av ulike begreper for markedsføring av webdesign og nettsider.

Oppsummering på veien: Bruk heller tiden på å bli bedre selv og kapre flere kunder - så vil de mindre flinke få mindre å gjøre (og kanskje færre misfornøyde kunder).

PS: Jeg er ikke perfekt jeg heller - og det ønsker jeg aldri å fremstå som. Men alt har også sin pris. Krysningspunktet mellom pris og "verdier" er forskjellige fra oss alle.

PS2: Glær meg til jeg leser det innlegget som snur saken til noe positivt - med konstruktiv problemløsning - som faktisk er til det bedre for folket og bidrar til noe positivt - fremfor å dele utelukkende ubehag
 

spelley

Medlem
Huff huff...

Her er det mange som ser ut til å miste balansen litt. Jeg vil mane folk til forsiktighet, ydmykhet og toleranse. Selv om noen ikke er like flinke webdesignere som det DU er, så betyr det ikke at det gir deg rettigheter til å uttale nedverdigende påstander om andre personer i offentligheten.

Skjønner at mange river seg i håret av hva man opplever som mindre bra kvalitet, metode, smak, design, bruk av verktøy osv... Men dårlig håndtverk og manglende erfaring kombinert med dårlig skjønn er ikke nødvendigvis svindel eller bedrageri.

Det hjelper heller ikke å vise til wikipedia og andre oppslagsverk på definisjoner av svindel og bedrag - man må faktisk vise til fellende dommer (forliksrådet eller høyere instans) for å si at noen faktisk driver med svindel. Inntil så er gjort så synes jeg denne tråden sier mye mer om debattantenes utfine ord - enn om den stakkaren som først ble hengt ut.

Om du ikke liker hva de gjør og om de fremtrer mindre dyktige - så må det være opptil den enkelte kunde å avgjøre om de vil kjøpe eller ikke.

Hva gjelder nettsiden som bedriftsreservasjon - Bedrifts-reservasjon så ser jeg jo i løpet av 20 sekunder at det er en ung person, uten gode norskkunnskaper som har skrevet teksten, og absolutt ikke en med spesielt god medieerfaring. Personen har nok dessverre ikke verken Universitets- eller høyskoleutdannelse innen Markedsføring, Økonomi, Jus eller Lingvistikk. Men det klarer sikkert 90+ % av de norske potensielle kundene også å skjønne....

Men så hva med perfeksjonisme, kvalitet og godt håndverk?! Gi meg en hvilken som helst nettside, så skal jeg enten via kildekode eller teknisk analyse av design - gi eksempler på ting som kunne vært bedre hos dere alle. Men det betyr nødvendigvis ikke at dere er svindlere eller X % av det leverte arbeidet er dårlig håndtverk.

Jeg synes det er skuffende å se at så mange gjør seg til dommere over hvor grensene går for godt og dårlig håndverk, metode / bruk av verktøy osv - for å kunne omtale noen andre negativt.

Men for all del - man må gjerne sette opp tråder og diskutere positiv bruk av ulike begreper for markedsføring av webdesign og nettsider.

Oppsummering på veien: Bruk heller tiden på å bli bedre selv og kapre flere kunder - så vil de mindre flinke få mindre å gjøre (og kanskje færre misfornøyde kunder).

PS: Jeg er ikke perfekt jeg heller - og det ønsker jeg aldri å fremstå som. Men alt har også sin pris. Krysningspunktet mellom pris og "verdier" er forskjellige fra oss alle.

PS2: Glær meg til jeg leser det innlegget som snur saken til noe positivt - med konstruktiv problemløsning - som faktisk er til det bedre for folket og bidrar til noe positivt - fremfor å dele utelukkende ubehag

Hei,
har du lest de siste meldingene?
Har du f.eks fått med deg at vedkommende har gått rundt å skrevet fiktive dårlige tilbakemeldinger på mange firma?

Ellers er det jo greit å vise til et par profiler på mittoppdrag:
Gjertsen Art Consulting (890515142) - Få gratis anbud fra 100.000 leverandører! - MittOppdrag.no
fg (998234484) - Få gratis anbud fra 100.000 leverandører! - MittOppdrag.no
 
Sist redigert:

TorsteinO

Art Director & grunder
Først og fremst: man trenger ikke å være dømt for å være en svindler. Svindel er handlingen, uavhengig av om man blir dømt for det eller ikke, ikke dommen.

Videre - en del av det han/de har gjort NÅ (å legge inn massevis av falske omtaler, negative for konkurrenter og positive for seg selv, inkludert å skryte på seg kunder som de garantert aldri har hatt noe med å gjøre, som f.ex. Norgesgruppen) går definitivt inn under svindel, selv om det var litt drøyt å kalle det det tidligere.

Og selv om det nok ikke skaffer dem noe særlig kunder selv siden de ser så vanvittig uproffe ut, både i språk og kvalitet, så kan falske omtaler som det de har lagt inn for flere andre skape tap for disse, noe som er minst like alvorlig.
 

harryklein

New Member
mr gjertsen

hei

Jeg kom over denne tråden og registrerte meg ene og alene for å si meg enig med trådstarter, da jeg selv har blitt lurt av Richart Gjertsen.

I mitt tilfelle solgte han kunst på finn.no. Forskuddsbetalte halve prisen, men jeg fikk aldri noen bilder.
Fikk i etterkant greie på at han solgte tilsvarende kunst til andre. I et av disse tilfellene hadde han lagd kopier av Dolk-kunst, som han forsøkte å overlevere til en kar i Oslo, men ble "busta" da kjøper oppdaget av bildene var falske.
Dette har Richart Gjertsen selv bekreftet til meg pr tlf, da jeg snakke med han.

Har anmeldt han for svindel. Saken ble henlagt i januar.
Politiet kunne opplyse at han hadde en rekke saker på seg fra før. De gikk langt i å hinte til at dette gjaldt narkotika.

At han er en svindler er det ingen tvil om!
 

PIP

Medlem
Når man med hensikt oppgir feilaktige opplysninger for å oppnå gevinst, så vil jeg også kalle det svindel. Når man ikke leverer det man lover og likevel tar betalt for det, da er det svindel. For meg så virker det som om Spelly traff spikeren på hodet... og ingen er tjent med at slike aktører får utfolde seg fritt i markedet.

Noen som har sett programmet der man konfronterer useriøse snekkere som har tatt fett betalt for ingenting? Kunne blitt en underholdene serie hvis de hadde gjort det samme i andre bransjer... som f.eks. webutviklings-bransjen. Man kan jo begynne med et utvalg av selvutnevnte "Europas ledende selskap innen webutvikling" Sikker flere om beinet på den tittelen... ;p
 
Topp