Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bo i båt

hansson

Langveisfarende
Morsomt å lese denne her! Rent og pent og orden i sysakene selv om du nesten ble klassifisert som en bohem :)

Men hvordan er det med sirkulasjon i bein og armer når man skal ha en hel arbeidsdag der inne uten å kunne gå litt rundt i "huset"? Stikker du ut på brygga og tar deg en runde innimellom?

Skal dere seile den rundt jorda i framtida?
 

Msites Ltd

Livsnyter
Det blir noen runder på brygga, eller så tar jeg en tur i byen - fordelen med å bo sentrumsnært.

Mitt store ønske er å dra på langtur ja. Om det blir jorden rundt, eller bare noen lange turer får vi se på, men en del av mine prosjekter legges opp til at jeg skal kunne jobbe fra båt fra hele verden.
 

Dag Frogner

Supermedlem
For min del hadde aldri dette vært aktuelt, men vet om flere som gjør dette og har ingen problemer med å forstå at noen søker friheten rundt det å bo i båt.

Hadde tidligere en skiftleder som bodde alene i en 40 fots båt og da har man jo veldig god plass, men at dere klarer å få plass til det som trengs når dere er fem (snart seks) personer, i en båt på 24 fot er for meg intet annet enn uforståelig og imponerende. :)
 

peterandrej

pensjonert moderator
Det står at du er plaget med fukt.

No shit! Det renner jo faen vann rundt hele huset!! :)

Forøvrig hadde jeg en drøm en gang om å bo i båt, og tror jeg hadde likt det. Sikkert veldig koselig. Men blir det ikke jævla kaldt da?
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Heh, i Nederland er det mange som bor i "båt" for å unngå eiendomsskatt, men de er ikke så liten som din, med 24 fot skal du planlegge godt (tenker du har det meste digitalt ja) woonboot - Google Search. Det blir nok ingen langturer med disse.

Men da jeg var i Caribbean så vi en del forskjellige folk som jobbet utifra jaktene sine. Litt større enn din båt, men så å si samme opplegg. Kult.

Du har ikke tenkt å skaffe deg krokodille forresten? ;)
 

kongen

kongemedlem
Mitt store ønske er å dra på langtur ja. Om det blir jorden rundt, eller bare noen lange turer får vi se på, men en del av mine prosjekter legges opp til at jeg skal kunne jobbe fra båt fra hele verden.

Er et av dine prosjekter å seile med en lapp over det ene øyet utenfor Somalia?

Men å bo sånn i båt, blir man ikke lei av hverandre når man nesten tramper på hverandre? Hvordan får du tid "for deg selv"? Hva med drikkevann, må dere hente det på store kanner eller er det vannkrane rett utenfor båten?

Ettersom du har bare prosjekter som kan gjøres fra båten, hvorfor ikke gjøre som trekkfuglene, å reise sørøver til varmere strøk på vinteren og tilbake på sommeren når det er varmt her?

Når man har sex i bil så gynger bilen, men gynger båten når man har sex i båten?
 

looper

Medlem
Det hadde jeg aldri klart, går på veggen i leiligheten på 40 kvm på løkka!
Men er jo en opplevelse, har du planer om å oppgradere med tanke på jr. som kommer?
 

Msites Ltd

Livsnyter
Forøvrig hadde jeg en drøm en gang om å bo i båt, og tror jeg hadde likt det. Sikkert veldig koselig. Men blir det ikke jævla kaldt da?

Ja – jeg bor i båt og det er ikke kaldt! | Bjørn Kenneth Muggerud

Helvete som jeg missunner deg

Det er bare å hoppe i det! Hva er det som stopper deg?

Du har ikke tenkt å skaffe deg krokodille forresten?

Krokodille?? Jeg har da kjæresten - stor nok utfordring det!

Er et av dine prosjekter å seile med en lapp over det ene øyet utenfor Somalia?

Nei, blir vel heller med et skarpladd våpen.

Men å bo sånn i båt, blir man ikke lei av hverandre når man nesten tramper på hverandre?

Man finner teknikker og løsninger for det meste. Et par nøkkelord - toleranse og tålmodighet.

Hvordan får du tid "for deg selv"?

Dette løser vi ved at vi har våre ting som vi driver med, samt at det er mulig for den ene å g seg en tur. Ellers er det mulighet for at en av oss legger seg i forpiggen, mens den andre er i salongen. Det finnes kun løsninger!

Hva med drikkevann, må dere hente det på store kanner eller er det vannkrane rett utenfor båten?

Drikkevann henter jeg fra ei kran på brygge fem meter unna der jeg ligger. Fylles på 10 og 20 liters kanner. Ellers har mange båter større vanntanker som man fyller opp.

Ettersom du har bare prosjekter som kan gjøres fra båten, hvorfor ikke gjøre som trekkfuglene, å reise sørøver til varmere strøk på vinteren og tilbake på sommeren når det er varmt her?

Jeg har fremdeles noen prosjekter - som Handballmagasinet.no - Norges største håndballmagasin på nett! som krever at jeg er en god del i Norge - men, det ligger i fremtidsplanene å "rive seg løs" og komme seg sørover.

Når man har sex i bil så gynger bilen, men gynger båten når man har sex i båten?

Det kan fort skje.....

Det hadde jeg aldri klart, går på veggen i leiligheten på 40 kvm på løkka!
Men er jo en opplevelse, har du planer om å oppgradere med tanke på jr. som kommer?

Kikker på noe større ja, men det får komme med tiden.....
 
Topp