Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bo i båt

Msites Ltd

Livsnyter
Har en kompis her på brygga som reiser til Karibien senere på året......er jo mulig å ta hyre hos han en periode for å teste det. Han skal seile en katamaran da..... ;-)

Ellers ligger det jo mange langturriggede båter over der som du kan kjøpe ganske fordelaktig.
 

hansson

Langveisfarende
Litt usikker på om det faktisk bør seiles skikkelig.. for da blir man jo ganske offline i lengre perioder. Tror noen kjappe overfarter og helgeturer holder. Men kanskje det er noen satellittgreier som kan funke (uten at man blir ruinert)? Hadde vært bra å lære litt av en dyktig skipper først, ja.
 

Nutz

Med lem
hehe.. Godt svart Msites. :D

Hva sier dette overhysteriske barnevernet og helsevesenet til dette?
Leve som "Fant" med spedbarn på skuta?
Vil tenke meg de tenker: Uansvarlig å utsette barn for rått inneklima evt. fukt og sopp.
 

Msites Ltd

Livsnyter
hehe.. Godt svart Msites. :D

Hva sier dette overhysteriske barnevernet og helsevesenet til dette?
Leve som "Fant" med spedbarn på skuta?
Vil tenke meg de tenker: Uansvarlig å utsette barn for rått inneklima evt. fukt og sopp.

Nå har vel ikke de noe de skulle sagt så lenge barna har det bra. Er vel stort sett når det er grunnlag for bekymring disse skulle komme inn i bildet.

Og, et liv på en båt er vel ikke så spesielt..... ;)
 

looper

Medlem
De kommer vel ikke en gang når det er bekymring til stedet :)

Dessuten så har vel ikke barnevernet en båt patrulje eller?

Nei nok sagt, respekt til Msites som lever på vannet.
 

SmTrading

Medlem
Hva gjør du når unga dine vil ha et rom å leke på? dama di vil vel ikke ha eget normalt bad ?

jeg skal holde mine meninger om dette for meg selv, men absolutt spesielt !

Du er ikke redd for barna dine?
 

Msites Ltd

Livsnyter
Hva gjør du når unga dine vil ha et rom å leke på?

Vil de leke får de selvfølgelig gjøre det, men de har ikke noe rom som i et hus her. Her går det i mye utetid, brettspill, kortspill, pc etc. Egentlig ikke så veldig forskjellig fra å bo i et hus.

dama di vil vel ikke ha eget normalt bad ?

Litt usikker på hva du legger i denne. Hun får da gjort alle sine daglige behov som om hun bodde i et hus.

jeg skal holde mine meninger om dette for meg selv, men absolutt spesielt !

Hvis du har meninger om dette må du jo komme med dem. Vi lever i et fritt land, og jeg tåler å høre alle meninger.

Du er ikke redd for barna dine?

Dette spørsmålet forstår jeg rett og slett ikke. Her tror jeg du må spesifiser hva du tenker på. Tenker du i forhold til vannet? I så fall har vi våre rutiner og tatt våre foranstaltninger i forhold til sikkerhet i båt og på brygga.

Hvor lenge har du tenkt å bo i båt? er det midlertidig?

Dette er et spørsmål som ikke er enkelt å svare på da jeg alltid har valgt å ikke leve et A4 liv hvor alt er hugget i sten og ikke kan endres på.
Jeg lever livet og nyter det, og tar dagene som de kommer. Selvfølgelig har man et lite perspektiv og lagt noen linjer for fremtiden, men de kan fort endres om det skulle passe seg.
 

Knut

Medlem
Må man søke kommunen om noe når man bor i båt? I og med at det må regnes som bosted mener jeg.
eller er det sånn at om man bygger om en gammel ferje så kan man slå seg ned der man ønsker?
 

Msites Ltd

Livsnyter
Må man søke kommunen om noe når man bor i båt? I og med at det må regnes som bosted mener jeg.
eller er det sånn at om man bygger om en gammel ferje så kan man slå seg ned der man ønsker?

Dette er jo litt av utfordringen for oss båtboere. Vi får ikke godkjent fast bostedsadresse av myndighetene, så vi blir faktisk satt som UFB (Uten Fast Bopel).

Du kan jo slå deg ned hvor du ønsker og der du får lov. Ligger faktisk en gammel passasjerferge her på brygga som nå er bolig.
 
Topp