Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Del dine forretningsideer - De som bare samler støv

cec1973

Medlem
Enig med MariusB, likte denne tråden! Skal bli spennende å se om noen andre plukker opp noen av ideene her, da hadde det ihvertfall vært artig å høre hvordan det har gått/går!
 

Soufian88

Medlem
Det dør plutselig litt ut i denne tråden, hehe.

Jeg har faktisk tenkt litt på "harryhandel på nett" for de som ikke bor så nærme svenskegrensa egentlig jeg. Tanken har bare flydd gjennom hodet så har ikke kommet så veldig langt i planleggingen på åssen det egentlig vil utføres, men et oppholdssted nær grensa er nok en fordel med tanke på å kjøre over og handle=P så kan det jo sendes via posten.

Som sagt, har ikke tenkt på noen regler og slikt, men kan jo muligens være en hit?
 

zapotek

Medlem
Det dør plutselig litt ut i denne tråden, hehe.

Jeg har faktisk tenkt litt på "harryhandel på nett" for de som ikke bor så nærme svenskegrensa egentlig jeg. Tanken har bare flydd gjennom hodet så har ikke kommet så veldig langt i planleggingen på åssen det egentlig vil utføres, men et oppholdssted nær grensa er nok en fordel med tanke på å kjøre over og handle=P så kan det jo sendes via posten.

Sende bacon, smågodt, frosne kyllingfileter og andre Harryvarer med posten? Tror det blir billigere for kunden å handle på Rema da gitt...
 

pleb

Medlem
Ja, med unntak av store mengder snus og annen tobakk tror jeg ikke at det der høres veldig smart ut. Er jo minimalt man kan spare og tjene på det uansett.
 

Latifa

New Member
kanskje feil forum men jeg lurte noe

jeg har lenge tenkt på å starte å bake brød fra mitt hjemmeland, men ønsker å selge dem videre til butikker ogsånt, men vet ikke hvem jeg skal kontakte, jeg kan ingenting om dette, noen som kan hjelpe meg med det?
 
Hei Latifa, velkommen til forumet! :)

Jeg vil anbefalle deg å begynne som ansatt for en lignende bedrift som du tenker å starte. Da får du virkelig se hvordan jobben er, og hva som kreves. All denne læring kommer "gratis" i form av at du ikke må risikere noe som arbeidstager. Som selvstendig næringsdrivende så må du gå på noen smell før du virkelig finner ut av ting, og da er det uvurderlig å ha erfaring fra lignende arbeid! :)

Ellers er det ganske enkelt å starte enkeltpersonsforetak samt drifte den. Hvis du i tillegg henter inn en regnskapsfører så slipper du å tenke på noe, annet enn en 10-20 tusen i året det koster. Siden du ønsker å drive med produksjon av mat så må også mattilsynet kontaktes og riktig hygiene og behandling av mat innfris.

Tenk over saken :) 2 måneder som arbeidstaker vil lære deg mye! :)
 
Hva er domenet navnet da?

Jeg får vel starte selv, siden jeg så kjekt oppfordrer andre til å bidra :)

Og for å legge listen lavt, begynner jeg med en av mine enkleste ideer.

I min spede start som såkalt nettgrunder, hadde jeg noen tanker om å tjene noen kroner på annonseinntekter fra nettsider som ikke trengte nevneverdige oppdateringer. Altså easy money :)

Kom på ideen om å lage nettsider som gav veiledning om hvordan knyte slips og skjerf, med illustrasjoner, videoer og tekst. Hadde også tanker om å lage en app. Altså ikke noe revolusjonerende, det finnes flere slike nettsteder, men det er noe som fanger en stor målgruppe og hvor hele verden er markedet. Det er dessuten begrenset med nye knute-varianter, slik at innholdet vil være relevant også uten særlige oppdateringer.

Domener ble registrert med både .no og .com, men prosjektet ble altså liggende da det dukket opp andre prosjekter.

I enkleste versjon bør det være rimelig enkelt å sette opp, bare å lage noen gode illustrasjoner og tekst. Det beste av alt er at når tjenesten først er oppe, vil den potensielt gi inntekter uten at du trenger å bruke masse tid på oppdateringer.

Hvis noen er interessert er det bare å ta kontakt for å overta domenene for en billig penge :)

Edit:
Kan også utvides med egen nettbutikk. Det enkleste kan kanskje være å knytte seg til en dropshipping-løsning. Her finner du en norsk aktør som blant annet tilbyr slips: https://www.webforumet.no/forum/generell-business/18054-vi-tilbyr-dropshipping-fra-norge.html
 

Nerden

Medlem
Matpakkeservice, med bedriftsavtaler - leverer til håndverksbedrifter som er ofte på veien, feks rørleggere,elektrikere,snekkere,blikkenslagere og andre bedrifter.
Nistepakker leveres tidlig på hovedkontorene til bedriftene og de ansatte tar med seg pakkene på jobb.
 

Nerden

Medlem
Skogryddefirma som spesialiserer seg på å hugge ned skogsområder og forandre disse til dyrkbar mark på "kort" tid (dvs noen få år).
Forskning må til for å finne den beste måten men jeg tenker meg en blanding av kraftige maskiner, rotopptrekkere, flisere og brann.

Matproduksjonen skal jo øke her i landet så burde være mulig å få tilskudd til forskning på en moderne og effektiv måte å skape dyrkbar mark på.
 

Bjørnar

Gründer
Å konvertere en Co2-maskin til dyrkbar mark, samtidig som vi ikke er spesielt egnet med tanke på mye, og bratte, fjell forteller meg at den ideen ikke vil slå veldig godt an? Det var bare min første og umiddelbare tanke.
 

Nerden

Medlem
Å konvertere en Co2-maskin til dyrkbar mark, samtidig som vi ikke er spesielt egnet med tanke på mye, og bratte, fjell forteller meg at den ideen ikke vil slå veldig godt an? Det var bare min første og umiddelbare tanke.

Vel å gjøre det på gamlemåten med kroppsarbeid, geiter og sauer over 100'vis av år er ikke aktuellt for oss moderne mennesker lengre, det tar for lang tid.

For kjappe resultater trenger man HK.

Så går heller ikke ideen ut på å omgjøre gaustadtoppen til en kornåker heller, men om du ser ut av bil / togvinduet så vil du se store og forholdsvis flate områder med skog som kan være egnet.
Faktum er uansett at Norge taper store mengder dyrkbar mark hvert år til boliger, næring, veier mm. For å øke produksjonen må vi ta i bruk nye områder og derfor tror jeg det er ett marked for dette om man kan vise til gode resultater ved ett prøveprosjekt vel å merke.
 
Topp