Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Er det hostgator som er tingen?

Frodem

Medlem
Hei

Jeg bare lurte på om det er hostgator som er tingen for webhotell? Til dere som har der, er dere fornøyd med service og teknisk hjelp etc?

Jeg skal med tiden ha ett enk på ett solid webhotell, så derfor lurer jeg litt på hostgator med .no adr

PS, har bestillt domene her i Norge

Frode

(ps
 

Jan W.

Medlem
Når det gjelder webhotell, har jeg vært storfornøyd men surftown de siste årene. De hadde en del problemer med både support og email, men dette har jeg ikke merket noe til på flere år.
Supportspørsmål besvares vanligvis samme kveld.

Bar styr unna One.com
 

Frodem

Medlem
Hei

One er utelukket uansett, enten noyos-domeneshop-hostgator eller meg selv :)
 

Swordfish

Medlem
Jeg bruker hostgator og det er fantastisk. Har du problemer starter du bare en "live chat support" og du får hjelp med en gang.
 

Nutz

Med lem
Alle her er vel nesten forpliktet til å lovprise det firmaet. :)
Admin tjener affiliate-gryn på den siden, hostgator er ikke bedre enn alt det andre av litt størrelse der ute..

Skaff heller et hotell som ligger i europa.. Helst Norge..
-og for all del styr unna One.com.. Det er søppel!
 

Tonny Kluften

Administrator
... hostgator er ikke bedre enn alt det andre av litt størrelse der ute..

Det stemmer ikke. Hostgator har kontinuerlig en enorm vekst og det er det en grunn til. De er bedre enn andre, jeg har prøvd mange, ingen andre har kontinuerlig i de 5 årene jeg har brukt dem hatt så bra oppetid, hastigheter og suppert. Måten de setter opp serverne sine ligner magi. Og det er pga kvalitet at WF har annonse for dem, og av samme grunn er det at Solidhost er sponsor av WF. Det går på kvalitet, ikke på økonomi. Hvor ville troverdigheten til WF vært hvis vi anbefalte dårlig hosting? Når noe blir annonsert for eller anbefalt av WF er det fordi WF står inne for kvaliteten til produktet.
 

Nutz

Med lem
Hvor objektiv er man pålagt å være når man tjener $50 eller mer per refferal ? ;)
Sorry. Så lenge de folkene som anbefaler mottar betaling av leverandør for anbefalingen, så synker troverdigheten meget lavt.

Bare det å anbefale en host på andre siden av kloden er ikke annet enn økonomiske interesser.. Skal man gi norske brukere kvalitet så kjør på lokale leverandører..
 

Tonny Kluften

Administrator
Hvor objektiv er man pålagt å være når man tjener $50 eller mer per refferal ? ;)
Sorry. Så lenge de folkene som anbefaler mottar betaling av leverandør for anbefalingen, så synker troverdigheten meget lavt.

Bare det å anbefale en host på andre siden av kloden er ikke annet enn økonomiske interesser.. Skal man gi norske brukere kvalitet så kjør på lokale leverandører..

Og kjør på med hjemmestrikkede kontrollpaneler uten funksjonalitet...

Ellers får du tro hva du vil.
Men sånn rent generelt bør du vente med å beskylde noen for å være grådig inntil du kjenner dem og vet at det er sant...
 
Sist redigert:

allegretto

Medlem
Jeg har prøvd veldig mange av "de store".. men har tilslutt falt på Hostgator (reseller account og dedikert server), og er overbevist om de tilbyr kvalitet i "alle ledd". Veldig godt fornøyd, og supporten er overelegent alt annet jeg har vert borti.. selv om jeg jo skulle ønske de hadde hatt server også i Europa.

PS: Jeg tjener ingenting på refferal..
 
Sist redigert:

Nutz

Med lem
Gjør deg selv en tjeneste å sjekk selv..

Speedtest.net - The Global Broadband Speed Test
Her kan du sammenligne hva du tjener i tid bare på overføring..
Sjekk mot en server i Dallas eller Texas mot en eller annen i Norge, eller ett av våre naboland.

Kan garantere at hastigheten er minimum x 3 på de fleste lokale servere.

Hvorfor skal dette "preikes bort"?
Er det svada at man får lynhurtig respons jo nærmere man er kundene/de besøkene?
 

allegretto

Medlem
Nyttig link!
Er enig i at hurtig respons er en viktig faktor når det gjelder hosting.. og har blitt mer obs på det den siste tida.. og vil derfor vurdere å flytte enkelte av mine domener til hosting i Europa. Tror nok man bare kan drømme om at Hostgator vil få hosting også i Europa (Nord-Europa)

Nutz, hvor hoster du nettsidene dine?
 

Tonny Kluften

Administrator
Det skal ikke preikes bort, men hastighet er ikke noe issue her. HG går fort nok. Ja, du leste riktig, fort nok. Det er altså noe som heter fort nok. Om en side bruker 1 sek. eller 0,5 sek. på å laste spiller ingen praktisk rolle. Hvis du vil ha det raskeste som finnes kjøper du en dedikert server i Oslo til 2500/mnd. Ja, det har helt sikkert du bruk for Nutz, men 98% av de som leser dette har ikke bruk for det.
Kundeservice, stabilitet og oppetid er mye viktigere å snakke om enn hastighet. Og for ikke å snakke om overselging, HG overselger ikke. Det samme kan man ikke si om Bluehost og mange andre store samt de billige norske, svenske og danske.

Stikk fingern i jorda Nutz. Alle vet at den beste anbefalingen vil være å kjøpe en managed dedikert server i Oslo til fem tusen/mnd. Men ingen her på WF vil følge den anbefalingen. Mange vil følge anbefalingen om Hostgator fordi alle har råd til den og fordi at i praksis fungerer den serveren like bra på mindre nettsteder som den 5000 kroners serveren ville gjort.
 
Sist redigert:

Nutz

Med lem
Vil ikke si.. :D
Redd for å fremstå som upartisk..

Testet Webhuset i bergen, nydelig linje hadde riktignok en liten VPS.. -Sa opp fordi jeg ikke hadde det helt store behovet lenger. Gliser enda av hastigheten der.. Var en våt periode i mitt liv..

Nå er det hovedsaklig serverpalssering i Tyskland.
"Lite" firma der man kan velge hvor i verden man vil "legge seg inn". (Tyskland, Hong Kong, USA)
icdsoft . com Tror det er en østeuropeer som eier det..

En annen stor en i Tyskland er Servage . net, men der skjer det mye rart.. :)
 

Nutz

Med lem
Tonny skrev:
Stikk fingern i jorda Nutz. Alle vet at den beste anbefalingen vil være å kjøpe en managed dedikert server i Oslo til fem tusen/mnd. Men ingen her på WF vil følge den anbefalingen. Mange vil følge anbefalingen om Hostgator fordi alle har råd til den og fordi at i praksis fungerer den serveren like bra på mindre nettsteder som den 5000 kroners serveren ville gjort.

Hvorfor tåkelegge dette?
Du vet godt det finnes hundrevis av leverandører på vårt kontinent som prismessig er på høyde med HostGator, overføringshastigheter som er trippel av hva man kan forvente fra hostgator..

Support er viktig.. Har aldri ventet mer enn en time på mine supporthenvendelser hos den ene leverandøren.. Minutter er regelen! (icdsoft)

Rike sider vil da lide så det holder (grafikk media).. Det bare på grunn av avstand til boksen..
Hvorfor ikke da heller eliminere en "flaskehals" når man likevel skal på en delt server?

Føler at det er affiliatelinken din som argumenterer..
 

allegretto

Medlem
Servage.net har jeg hørt mye rart om ja.. tror jeg styrer unna de..

Men icdsoft skal absolutt vurderes.. liker deg jeg ser så langt. Ikke noe å si på prisen heller.

Hvor lenge har du brukt Icdsoft ? noe å utsette på de?

Takker for svar
 
Topp