Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Goodleadz - svindel

kongen

kongemedlem
Hele konseptet Goodleadz er svindel og ingenting annet enn svindel. Det går ut på å lure penger ut av godtroende bedrifter som tror de markedsfører produktene sine med annonser, men blir istedet frarøvet annonsebudsjettet av idioter.
 

pleb

Medlem
Hele konseptet Goodleadz er svindel og ingenting annet enn svindel. Det går ut på å lure penger ut av godtroende bedrifter som tror de markedsfører produktene sine med annonser, men blir istedet frarøvet annonsebudsjettet av idioter.

Svært essensielt, og hele "bedriften" bygger på nettopp dette. Men at brukerne kanskje får noen kroner utbetalt fra nettopp denne type svindel er ikke umulig.

En svært lik type bedrift som goodleadz ville jeg skaffet hvis jeg:

- Kjøpte 100 adsense-kontoer på Blackhat-forums.
- Rekrutterte 1000 stk i en "Adsense-ring".
- Lagde 100 blogspot-blogger med innhold om sykdommer og student loans på engelsk.
- Ba folk om å klikke i organisert rekkefølge slik at minimalt med kontoene ble utestengt.

Det fungerer sikkert litt, men det er noe jævla dritt.
 

picxx

Well-Known Member
Hele konseptet Goodleadz er svindel og ingenting annet enn svindel. Det går ut på å lure penger ut av godtroende bedrifter som tror de markedsfører produktene sine med annonser, men blir istedet frarøvet annonsebudsjettet av idioter.

Selve produktet (altså... video e-post) er det samme produktet som også loves gratis til brukere av det nye store fra han derre WMI baronen.
Problemet er at det finnes ikke noe produkt.
Pyramide og scam kan kamufleres som mye, men når det er såpass åpnebart som i disse tilfellene burde de som starter det opp bli flau.
Herregud! Kan de liksom ikke bedre enn dette?
 

picxx

Well-Known Member
En svært lik type bedrift som goodleadz ville jeg skaffet hvis jeg:

- Kjøpte 100 adsense-kontoer på Blackhat-forums.
- Rekrutterte 1000 stk i en "Adsense-ring".
- Lagde 100 blogspot-blogger med innhold om sykdommer og student loans på engelsk.
- Ba folk om å klikke i organisert rekkefølge slik at minimalt med kontoene ble utestengt.

Det fungerer sikkert litt, men det er noe jævla dritt.

Forskjellen er at det du skisserer faktisk er 100% lovlig i henhold til norske lover.
 

Tonny Kluften

Administrator
Oppdatering;

Da etter 3 mnd og eit innskudd på 60000,- + 30000,- fra goodleadz1000 klubben, så får eg no utbetalt 19965kr(dette fikk eg utbetalt den 15 April).
Tar ut 50% og sitter resten tilbake slik at nestedags beløp stiger.
Så, til alle dere som kalte dette for svindel; Muhahah ha ha ha
For å se på 20 reklamefilmer pr dag (15 sek hver) så er dette en veldig greit mndsbetaling :):D:D:D:

Du har nå satt inn 100.000 og fått tilbake 10.000. Foreløpig er dette en veldig dårlig deal spør du meg. Du må gjerne komme og avlegge rapport her januar neste år...
 

picxx

Well-Known Member
Oppdatering;

Da etter 3 mnd og eit innskudd på 60000,- + 30000,- fra goodleadz1000 klubben, så får eg no utbetalt 19965kr(dette fikk eg utbetalt den 15 April).
Tar ut 50% og sitter resten tilbake slik at nestedags beløp stiger.
Så, til alle dere som kalte dette for svindel; Muhahah ha ha ha
For å se på 20 reklamefilmer pr dag (15 sek hver) så er dette en veldig greit mndsbetaling

Å betale 90.000 for å se på reklamefilmer høres ut som en bad deal for meg.
Send meg en pm, så kan du få se de samme helt gratis :)
 
M

Malimba

Guest
Hei hei,
Bare for at eg har investert 100000 nok og fått ubetalt 19965 kr i April, vil ikkje det sei at det er ein dårlig deal....
For det første så snakker dere om eit konsept som dere faktisk ikkje veit va er..
For det andre så fungerer systemet slik at første mnd får eg 19965 kr, mnd 2 27000 nok, mnd 3 36000...and sooooo on!!
Jada, ingen av dere som trur meg og det driter eg fullstendig i for eg får ut penger hver mnd!!

Picxx;
hehe..Viss eg får betalt av deg for å se på reklame så er det greit for meg :)

PS:
IKKJE UTTAL DERE OM TING DERE IKKJE HAR PEILING PÅ!!
Hvor mange av dere har egentlig prøvd dette??ingen??hehe...neivel, så da veit dere ikkje hva dette konseptet går ut på og hva som er korrekt angående utbetaling!
 

Mortenxx

Medlem
Fortell oss hva det går ut på da? Ikke bare at vi ikke vet hva det går ut på. Det sentrale spørsmålet er hva som genererer inntekter?

Jeg foretok en temmelig grundig sjekk av inntektsstrømmen da noen forsøkte å verve via Hegnar Online forumet. Jeg fant 2 ting som kunne kalles inntektskilder - bøkene og presentasjonsverktøyet.

Bøkene var kun 2 egenproduserte bøker da jeg sjekket, og i tillegg hadde de affiliatesalg av bøker hvis jeg bladde litt videre i menyen. Bøkene ser ut til å være rettet mot medlemmer, ikke mot et eksternt marked.

Omtrent det samme gjaldt videopresentasjons-verktøyet. Rettet mot medlemmer, og ikke mot eksterne kunder. Man blir ikke rik av å kjøpe bøker eller andre ting. Produktutvalget var dessuten så lite at jeg tviler på at det genererer særlig inntekter.

"Inntektene" ser ut til å komme fra medlemmers "investeringer" i AdCredits eller hva de heter - dvs. at investeringer brukes til å betale utbytte til medlemmer.

Fortell oss gjerne hvis du mener at firmaet har noen andre inntekter? Jeg klarte ikke å finne noen, via de menyene som faktisk virket. Noen menyvalg var inaktive da jeg sjekket, men jeg sjekket absolutt alle som virket.

Jeg sjekket også de luftige planene om et universitetsbygg i Panama relativt grundig. Disse planene ser ut til å være ren bløff. De var fullstendig ukjent for universitetet, og det samme var firmaene.

Hvor grundig har du egentlig sjekket? At du får igjen penger er ikke noen nyhet, eller en sjekk av om dette er seriøst. Du bør vel også vite HVOR disse pengene kommer fra?

Jeg kan oppriktig talt ikke tenke meg å bli medlem. Jeg synes hele det kristne budskapet ble altfor klamt. Dere får forsøke å lokke med lekre damer eller noe annet jeg er interessert i. Jeg tiltrekkes rett og slett ikke av et så klamt miljø.
 

picxx

Well-Known Member
Picxx;
hehe..Viss eg får betalt av deg for å se på reklame så er det greit for meg :)

Saken er jo at du får jo ikke betalt.
Frem til nå har du faktisk betalt over 80.000.- for å få lov til å se på disse reklamefilmene.
 

Nutz

Med lem
Som dere ser, så "reinvesterer" Mailimba med glede halvparten av "utbyttet" for å få høyere utbetaling neste gang.
Problemet er at de pengene som Malimba "reinvesterer" ikke blir brukt til å skape noen ekstra verdier, bare evt. betale ut andre medlemmers "utbytte", samt litt til han selv neste gang.
Etter en stund, så vil medlemmene faktisk bli pålagt å "renivestere" stadig større del av utbyttet for å "sikre driften", det betyr at det ikke er noen nye medlemmer som spytter inn nye penger i potten, og at man tross alt må ha noe symbolsk å gi ut.
-Så kommer det en periode der det er "administrative problemer", kluss med utbetalinger, påståtte krav i fra myndighetene om ditt og datt slik at det vil bli enda større forsinkelser.
Så et nytt prosjekt som kommer på banen, noe som bare blir så knall, folk blir ekstatiske! -Så hører man sannsynligvis ikke mer.

Det med at man planelgger å bygge er bygg i Panama, burde gjøre folk enda mer skeptiske, dette er jo rene utgifter, noe som vil spise av Ponzy-potten.

Det er alltid noen som tjener gode penger på slike Ponzy-varianter, det er de som spytter inn mye først, når det er helt ferskt, reinvesterer utbyttet noen sykluser, deretter bare tar ut til det kolapser av seg selv. -Vel og merke dersom han som starter dette ikke stikker av med pengene før det raser..
 

Mortenxx

Medlem
Dette konseptet er jo ikke tiltrekkende i det hele tatt. Det etterlater først og fremst en klam og ekkel følelse når jeg sjekker nettsidene - de 2 gangene jeg gjorde det for lenge siden (høsten 2010 og når tråden dukket opp her på forumet). Etter det har jeg rett og slett ikke orket tanken.

Nettsiden er nå oppdatert fra de 2 gangene jeg sjekket, men jeg orker ærlig talt ikke tanken på å sjekke dette en gang til. Den klamme følelsen hang igjen i flere timer de forrige gangene jeg sjekket.

Inntektskilder:
1. En av postene i denne tråden påstår at de nå har fått eksterne inntekter, dvs. at det er eksterne annonsører som betaler for at folk skal se på reklamene. Greit nok, dette er en ekstern inntektskilde som kan generere inntekter og overskudd, men spørsmålet er hvor MYE? Genererer denne inntektskilden nok inntekter til å skape noe utbytte til medlemmer? 1-2 prosent pr. dag var antydningen.

Denne inntektskilden manglet begge gangene jeg sjekket. Reklamekarusellen med 20 visningeer pr. medlem gjaldt da medlemmenes egne nettsider, eller nettsider de ønsket å reklamere for.

2. Bøker og videopresentasjon har jeg allerede kommentert. De ser ikke ut til å ha særlig omsetning eller å kunne generere noen særlige inntekter.

3. Medlemmenes innskudd, også kalt kjøp av Ad-credits (eller lignende navn). Forrige gang jeg sjekket ble dette regnet som del av omsetningen. Det så ut til å være hoveddelen av den økonomiske aktiviteten. Er dette fortsatt regnet som "omsetning", dvs. brukes slike innskudd fortsatt som del av beregningen av utbytte?

Det er lite trivelig å skyte inn 100.000 kroner, når 50.000 av dette utbetales til andre medlemmer som "utbytte", og firmaet beholder 50.000 som "sine inntekter" - fordelt på "overskudd" og "fordelingspott". De aller fleste skjønner at dette er en jævlig dårlig deal på lang sikt - at det opprinnelige innskuddet vil være tapt hvis man ikke verver nye "investorer".

Klam Ponzi-svindel?
Punkt 3 er det tvilsomme punktet. Det er dette punktet som gjør at folk stempler GoodleAdz som en Ponzi-svindel. Hvis dere skal kvitte dere med dette ryktet må dere sørge for å gi nok informasjon om inntektsstrømmen. Det holder ikke med de spede forsøkene "Folk skjønner jo ikke hvor genialt dette er" og eksempler på hva folk får utbetalt. Fortell omtrent hvor mye inntekter de eksterne annonsørene genererer, eller om andre eksterne inntektskilder genererer inntekter? Jeg skjønner både brutto- og nettotall

Inntil videre har dere fortsatt et jævlig dårlig rykte - både for å være en Ponzi-svindel og for å være et klamt konsept. Dere må rett og slett VISE at dette ikke er en Ponzi-svindel.

Ryktet om å være klam tror jeg rett og slett dere bare må godta, dere har vært klamme altfor lenge til å klare å kvitte dere med et slik inntrykk. Dette er heller ikke spesielt alvorlig, folk godtar klamme folk hvis de får betalt for det. Dette er også en subjektiv vurdering, dvs. at det finnes folk som synes at dette er OK. Du finner sikkert også folk som synes "Dette er akkurat det miljøet jeg har ønsket meg". Klamheten kan forsåvidt være fjernet på de nye nettsidene også, slik at folk som aldri har vært borte i dere kanskje ikke vil merke noe.

Jeg kan være villig til å overse det klamme inntrykket hvis dere redegjør for Ponzi-inntrykket? Det plaget meg kun de 2 gangene jeg sjekket de gamle nettsidene.
 

pleb

Medlem
Med den renten de lover brukerne (1-2 prosent økning per dag), så vil det faktisk være fordelaktig å ta opp fire forbrukslån og dytte dem inn i Goodleadz for så å betale tilbake lånene etter hvert. Alle med vettet i behold skjønner at et slikt "firma" som goodleadz er ikke kan love deg en så sinnsyk effektiv rente som denne modellen gjenspeiler.

At han ene fyren her er i ekstase for å få igjen bittelitt av pengene sine er nå greit, men det sier vel kanskje mer om han...
 
Topp