Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Goodleadz - svindel

Nutz

Med lem
Tipper Oljefondet også kunne hatt interesse av å få så gode betingelser..
Har Malimba spurt seg om hvorfor ikke de store selskapene spruter penger inn i dette? :D
 

Mortenxx

Medlem
Folk bør få en real sjanse til å fortelle om konseptet, f.eks. for å oppklare eventuelle misforståelser. Jeg tror ikke jeg misforsto hvordan "omsetning" ble beregnet, men de kan ha endret på slike ting i ettertid.

Det klamme inntrykket kommer fra flere av punktene:
* "Making money doing good" (tjene penger på gode gjerninger). Dette er hykleri, konseptet er primært rettet inn mot å fordele penger blant medlemmer og til medlemmer i toppen. Det er kort og godt ikke noen "god gjerning" mot størstedelen av deltakerne, og de eksterne "gode gjerningene" ser bare ut til å være bløff.
* Formål: "Skape flere kristne vinnere". Hvordan i allverden har de tenkt å fikse dette med et slik konsept? Rekruttere fra egen menighet først, deretter fylle opp med muslimer, buddhister, ateister, human-etikere osv. - altså de som må betale regninga for å få frem flere kristne vinnere?
* Alt det tomme pratet om genialt konsept. Dere er tilsynelatende ikke istand til å "levere" det dere påstår å kunne levere.
* Alle utsagnene fra selvutviklingsbøker. Her var det fordømt mye klamt fra en person som TROR han "har det", men som ikke klarer å formidle "det" videre i skriftlig form. Det kan godt tenkes at han har et snev av "det" i andre sammenhenger - f.eks. ansikt til ansikt eller i større møter. I skriftlig form klarte han bare å formidle påstanden om å ha "det" - ikke den ekte varen. Noen vil kanskje tro at dette er den ekte varen, men det er det definitivt ikke.

Jeg dropper flere detaljer, men på meg ga dette konseptet et temmelig klamt inntrykk. Helge Norman kan få rikelig trening i denne tråden hvis han ønsker, altså å få testet hvor godt metodene virker eller om de kommer til kort?

Dere har fått gratis vurdering av en av svakhetene i konseptet, det at pengene kommer "innenfra" istedenfor "utenifra". Denne tråden rangerer som nummer 2 hvis man søker på "goodleadz" i Norge, det vil si at dere egentlig har tapt kampen om internett her i landet. Dette forteller meg indirekte at dere ikke kan ha et veldig stort medlemsantall, og at mesteparten av rekrutteringen skjer via møter eller ansikt til ansikt. Det er kanskje på tide å forsøke en annen strategi i denne tråden?
 

Raidon

New Member
Tipset

Ble akkurat tipset om goodle adz fra en venn av meg på Facebook. Fant denne tråden, og fikk mistankene mine bekreftet.

Noen som vet hva firmaet bak goodle adz heter, og om peoplestring er det samme?
 

Mortenxx

Medlem
Jeg aner ikke noe om selskapet bak GoodleAdz (Freedom GLOBE Media & Reklame, eller Freedom GLOBE Media & Advertizing Ltd.), men Helge Normann drev tidligere "Better Globe" / "Green Planet" eller hva de het - ifølge søk på Google. Jeg gadd ikke å sjekke dette særlig nøye, du finner sikkert noe selv hvis du googler noen av søkeordene ("Helge Normann Better Globe", "Helge Normann Green Planet").

Vurderingen min er basert på førsteinntrykket fra høsten 2010. De har pyntet på en haug av detaljer siden den gangen, men jeg tror rett og slett ikke på forklaringen om inntekter fra eksterne annonsører. Ekte annonsører pleier å være lite glade for "kunstige klikk" hvor folk får betalt for å klikke på annonser (eller for å SE PÅ 20 video-annonser pr. dag). Dette kan ihvertfall ikke være en hovedkilde for inntekter, stor nok til å generere avkastning på 1-2 prosent pr. dag.

Det ser ut som om de bare har forsøkt å gjøre konseptet mer TROVERDIG, men at avkastninger til medlemmer fortsatt er avhengig av at det hele tiden kommer inn penger fra andre medlemmer.

Lederne i selskapet står helt fritt til å korrigere hvis de mener at jeg har feilbedømt saken, hvis de mener at selskapet driver seriøst og ikke er en Ponzi- eller annen form for svindel. Vurderingen min er stort sett basert på opplysninger fra hjemmesiden til selskapet og opplysninger som er gitt i denne tråden. Jeg har ikke hatt tilgang til regnskapsmessig informasjon eller til detaljer om inntektskildene.
 

pleb

Medlem
Ikke langt ut i 2011 kan du sende eposter, chatte, ha videokonferanser eller kringkaste ditt eget tv-program på ditt eget språk, hvor mottaker hvor som helst på jorden kun velger ønsket språk, og får dette oversatt live..

Vi er et stykke ut i 2011 nå, mr GoodLeadz. Har du noe som kan bevise at slik teknologi for tiden fungerer?

Eller en demo - slik det har blitt spurt om tidligere?

Lurer på når eierne av GoodLeadz finner ut at de har fått nok og stikker av med alle pengene. Kan umulig ta så lang tid.
 

Truls Lurås

New Member
lurte bare på

Til dere skeptiske. Et spørsmål siden dere er så imot dette hvilke alternativer kommer dere med? Før dere svarer må dere huske at for å kunne komme med råd må det være noe dere selv har vert suksessfulle på. Jeg er temmelig sikker på at de fleste av dere kommer det alderig til å bli noe serlig av.
 

Bjørnar

Gründer
Til dere skeptiske. Et spørsmål siden dere er så imot dette hvilke alternativer kommer dere med? Før dere svarer må dere huske at for å kunne komme med råd må det være noe dere selv har vert suksessfulle på. Jeg er temmelig sikker på at de fleste av dere kommer det alderig til å bli noe serlig av.

nei, vi driver ikke med svindel. vi jobber. og det vil jeg påstå er noe som "blir noe særlig av". vi trenger ikke måtte bruke skitne metoder for å få et levebrød, men det kan kanskje se ut som det er nøkkelen for noen ?
 

Tonny Kluften

Administrator
Til dere skeptiske. Et spørsmål siden dere er så imot dette hvilke alternativer kommer dere med? Før dere svarer må dere huske at for å kunne komme med råd må det være noe dere selv har vert suksessfulle på. Jeg er temmelig sikker på at de fleste av dere kommer det alderig til å bli noe serlig av.

Alternativet er å levere varer/tjenester som folk har nytte av på en eller annen måte.
 

Truls Lurås

New Member
Poenget mitt er att ta feks mlm selskapet amway som dere sikkert pgså mener å være tilnermet pyramidespill har nå pasert 40år og ekspanderer enda. Dere mener dette imulig kan funke siden dere ikke har fått det til. Goodleadz har også produkter det er ett lovlig selskap på lik linje med amway herbalife tupperware osv. Grunnen til min mening om att man maha suksess på emne man snakker om kan jeg forklar med dette eksempelet. Sii att du veier 200kg og ser att nå må du gå ned i vekt ellers så vil du dø. Nå etter min erfaring sitter det mange feite folk rundomkring som vet masse om slanking. Vil dems råd veid tunkt eller ville du fulgt rådene til noen som hadde suksess og klart å gått ned i vekt og senere holdt den. Dere snakker om erlig arbeid tjener ikke skjefen deres penger på jobben dere gjør er ikke det en pyramide og pengene går oppover til kontorrottene på toppen. Er det erlig arbeid at arbeider må jobbe 1 dag for åha bilen sin på verksted i 1 time? Kanskje varer ikke goodleadz evig. Men hvor mange selkaper gjør det? I vertfall for meg har dette funket siden jeg tørr å prøve noe nytt. Og husk det att andre lykkes betyr ikke at du mislyktes.
Mvh Truls Lurås
 

picxx

Well-Known Member
Luft er og blir luft lure Truls.
Om man kaller det for video-email spiller ingen rolle all den tid det ikke finnes noe produkt.
 

Truls Lurås

New Member
produkt

Video email er en ting lydbokdelen enannen +2-3 nye segmenter hvert år. Har dere prøvd videoemailen? Eller konferansen? Når du kjøper en annonse på finn eller i en avis betaler du for att den skal være tigjennglig for folk ikke etter hvor mange som ser den noe som i grunn hadde vert mer rettferdig. Jeg er veldig åpen for å forandre beite men da må jeg se att det finnes bedre alternativer. Det kunne vert moro å få noen alternativer fra dere som tydligvis har god greie på foretninger. Drev med aktier også en bransje som de aller fleste taper pengene sine. Jeg gjorde ingen stor butikk på dette selv men det er ikke dermed sagt att det er umulig. Jeg har foresten hatt bra treff påmine sider i denne rotatoren. Luft er det ikke men om det er liv få vi se det er jo relativt tidlig enda. Man må sette risiko opp mot fortjeneste. Fra august skal jeg legge ut hvor mye jeg tar ut av systemet hver uke så kan jo alle se hva jeg får ut av de 13500 jeg har investert. Så får vi se. Skal legge med kvitering fra banken. Jeg informerer alle som er interesert i dette att det er risiko noe annet ville være å føre folk bak lyset men etter min analyse er den ikke stor dvs man får fort inn det man innvesterer og alt etter det er + ikkesant? Og jeg tror noen av dere er negative til hele mlm bransjen men vær grei å prøv å skill på snørr og barter. I mlm er det egentlig få som taper pengene sine de slutter å jobbe de tror att dette er lettjente penger og så slutter de nor de finner ut at huff jeg må vist jobbe her og. Uten reelle varer og tjenester ville dette selskapet vert stoppet for lenge siden.
Mvh Truls Lurås (ikke lurern ;-))
 

pleb

Medlem
To spm til deg Truls:

1. Mener du at man skal ta folk seriøst når de sier at de kan gi deg en daglig rente på 1,22 prosent såfremt du spytter inn litt penger i "firmaet"?

Det blir en effektiv rente på mange hundre prosent.

2. Hva tenker du om at de annonserte at et superverktøy som kunne oversette "alle verdens språk" ville komme i starten av 2011, mens vi nå sitter her i juli og verken har sett en demo eller noen antydning til at slik teknologi finnes?

Jeg skjønner at dumme mennesker går på dette, men de som klarer å koble en del faremomenter skjønner at dette utelukkende er svindel.
 

picxx

Well-Known Member
"Produktene" dine, luringen, er incentiver for å få andre til å verve seg slik at de kan betale for de samme produktene, bruke de samme incentivene for å få andre til å verve seg og betale for produktene slik at de kan benytte seg av incentivene og få andre til å verve seg og betale for produketene slik at .... skjønner du tegninga?
Produktene dine er ikke på langt verdt det samme som den minste skåla til tupperware engang....og det er helt i samsvar med en pyramide, da det ikke finnes noen reelle produkter.
Det du betaler for er en markedsføringspakke som lærer deg å selge markedsføringspakken....døh! ... Homer simpson blir jo rene geniet i forhold.

Men naiviteten lenge leve...kjør på du, ønsker deg lykke til videre.
 
Sist redigert:
Topp