Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva er den generelle oppfatningen av SEO SPAM COPS?

webmoney

Søkemotoroptimist
[...] Problem: Det spamcops kaller doorway pages er søkemotoroptimaliserte sider laget for å få besøkende fra f.eks google. Skal man følge deres lover så kan man ikke skrive noen slags artikler for å trekke besøkende til nettsteder. Altså, man kan ikke lovlig drive en blogg med hensikt å få besøkende fra Google.

Ja, det er et problem dersom man får Google til å straffe nettsteder som har nettsider som er skrevet med en bestemt søkefrase i tankene.

søkeord.no: Optimaliserte sider og døråpningssider som kun er opprettet for søkemotorer

Det er helt klart at Scampops legger noe annet i "doorway pages" enn det Google gjør. I retningslinjene til Google heter det nemlig at

(sitat)

"Døråpningssider

Døråpningssider er sider som spesifikt er laget for søkemotorer. Døråpningssider inneholder mange koblinger - ofte flere hundre - som er til liten eller ingen nytte for besøkende og som ikke har innhold av verdi. Områdekart i HTML er en verdifull ressurs for besøkende, men sørg for at det er enkelt for dem å navigere på disse sidene med koblinger. Hvis du har behov for å inkludere mange koblinger, bør du vurdere å organisere dem i kategorier eller fordele dem over flere sider. Når du gjør dette, må du imidlertid forsikre deg om at de er beregnet på at besøkende skal kunne navigere på delene av webområdet, og at de ikke bare er ment for søkemotorer.

Googles mål er å gi brukerne de mest verdifulle og relevante søkeresultatene. Derfor har vi et negativt syn på enhver praksis som har til hensikt å manipulere søkemotorer og villede brukere ved å koble dem videre til andre webområder enn de brukerne har valgt, og som har innhold som utelukkende er myntet på søkemotorer. Webområder som tar i bruk slik praksis, kan bli fjernet fra Googles indeks og vil ikke vises i søkeresultatene."

(sitat slutt)
 

picxx

Well-Known Member
I_see_dumb_people_o_O_by_cool_slayer.jpg
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg tror egentlig ikke dem har noen betalende medlemmer. Det er jo trossalt en gutteklubb/sigarklubb. Årsaken til at prisen er så høy er for at ingen utenfor denne gutteklubben skal bli interessert i et medlemskap, slik at dem kan sitte der å styre klubben sin uten forstyrrelser utenfra. Da kan dem, i sin egen verden, sette regler og leke politi i bransjen.
 

Gomlers

Member
Hehe, ja, det kan jo forsåvidt virke sånn.
Det koster 50.000,- å gjøre noe som de mener er feil.
Det koster penger å klage.
Det koster penger å bli medlem.
Koster det penger å snakke om dem også tror du?

Da bli sikkert vi fattige..
 

picxx

Well-Known Member
De er jo helt tydelig flinke til å gjøre seg hørt hos google++...

Enhver som bruker google webmaster tool kan bli "flinke" til å gjøre seg hørt hos google. ;)

Det mest positive med dem er at de ser seg selv som såpass viktige og prøver å fremstå mest mulig profesjonell ved å ha sin "hovedside" liggende på wordpress.com ..... ærlig talt... :eek:
 

Gomlers

Member
Ja, det er det som slår meg også. Den som sitter som talsperson, eller skrivsperson for klubben, har en genuin måte å skrive på, slik at alt som blir skrevet bærer preg av "Se mamma, hva vi har fått til" - En sånn ovenfra og ned holdning, hvor de smisker med seg selv. Og når en gjør litt research rundt omkring, og hele tiden kommer over setninger som peker mer eller mindre på at "Vi er selvutnevnte SPAMcops" blir liksom ikke saken bedre...

Og bransjerådet for søkemotoroptimalisering eller hva det nå var... Trenger dette virkelig et bransjeråd? Gjør ikke Google og andre det bra nok fra før med sine retningslinjer osv?

Hadde jeg drevet et stort firma, så skulle jeg gledelig betalt de 50 tusen kronene det er snakk om i bøter.. vel.. jeg skulle gledelig betalt 500 tusen.. men da for å se at både spamcops og bransjerådet og hele opplegget ble nedlagt.

Sjeldent at noe på det norske internettet har irritert meg så mye som det her..
Muligens Internett Økonomi eksperten Espen fra dinside er på vei oppover på irritasjonsstigen, men han har faktisk et lite stykke igjen til de gutta her...
 
Topp