Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva skal du stemme ved valget?

Hva skal du stemme?

  • Arbeiderpartiet

    Stemmer: 5 12,5%
  • Sosialistisk Venstreparti

    Stemmer: 2 5,0%
  • Senterpartiet

    Stemmer: 1 2,5%
  • Høyre

    Stemmer: 7 17,5%
  • Fremskrittspartiet

    Stemmer: 19 47,5%
  • Kristelig Folkeparti

    Stemmer: 0 0,0%
  • Rødt

    Stemmer: 2 5,0%
  • Venstre

    Stemmer: 3 7,5%
  • Annet (eks KP, NKP, etc)

    Stemmer: 0 0,0%
  • Ingen får min stemme i år

    Stemmer: 1 2,5%

  • Totalt antall stemmer
    40

peterandrej

pensjonert moderator
Tenkte å kjøre en liten poll her på wf om hva folk skal stemme - sånn at vi får en liten pekepinn på hvor folk står hen her inne. Artig. Selvsagt er det frivillig å tilkjennegi sitt politiske syn, og her under mener jeg at det å velge å IKKE stemme jo også er en politisk handling.

---

Selv har jeg jo vært medlem av Høyre i drøye 12 år, men det kan godt være at jeg stemmer Rødt i år ved st.valget. Hovedsaklig fordi:

- høyre har skuffet meg med sitt fokus på bagateller som priv.skoler isteden for å ta tak i de virkelige problemene i dette landet - som eks underfinansieringen av helsesektoren.

- høyre er for oljeboring i nord. Jeg er fryktelig imot.

- etter min oppfatning har den liberale fløyen i høyre fått for mye makt. Helsevesenet er et eksempel på sentrale deler av samfunnet som er fratatt demokratisk kontroll.

- rødt er, som et av uhyre få partier, klare tilhengere av innskrenking på skjenking. Dette er, ved siden av helse, min aller viktigste sak.

- toppkandidaten i troms er jens ingvald olsen. Han er en grepa kar.

... men så kan det jo bli en stemme til høyre likevel. Hvis de skjerper seg i løpet av valgkampen.

---

Så hva skal du stemme?
 

peterandrej

pensjonert moderator
vet du, jebbis, det fikk faktisk jeg også... må jo være en bug ja. Vet du hvorfor det heter "bug"??

Fordi for maaaange år siden var datamaskinene store som hus. På en av disse landet det et insekt på en prosessor. Den kortsluttet en krets, og etter det har alle uforklarlige feil på datamaskiner blitt kallt "bug".

Men det var en digresjon.. merkelig med den return URL'en ja..
 

sKrud

Meget sliten student
Fikk også denne feilen (som det heter på norsk..:p) hva jeg stemmer kan man ta over en pils..

Men for de som vet hvilke utdannelse jeg tar så ha du et av mine hovedpoeng med i din oppsummering PA.. nemlig olje i nord..

Blir spennede å se hvordan stemmingen blir avholdt da jeg nok må stemme på ambassaden i moskva, kan bli artig det!
 
Jeg synes det er imponerende at av 23 avgitte stemmer så langt er det nøyaktig null som ikke kommer til å stemme i år. Ok, WF-brukere er neppe representative for samfunnet (isåfall hadde FrP fått rent flertall, ser det ut som), men det er likevel en koselig observasjon at såpass mange har planer om å bruke stemmeretten sin.
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Jeg er egentlig ganske usikker på hva jeg skal stemme enda... har bare 2 ting jeg bryr meg om egentlig, og den ene av de tingene er høyhastighetstog fra vestlandet til østlandet.

olafmoriarty: FRP har ganske stort flertall rundt omkring ser det ut som. Tok den testen VG.no hadde, om hva du burde stemme. Og såg at på vestlandet så ledet FRP med veldig mye.
 

Christian

Medlem
Dette regner jeg med at kommer til å bli en veldig lang tråd, og FrP kommer til å være det partiet som er mest nevt :)

Tipper også at trådstarter kommer til å være ganske aktiv i denne tråden :p
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Ifølge VG leder jo FRP i stort sett alle fylker. Jeg tror det er mange som egentlig burde stemme FRP; men egentlig har lite peiling på politikk og ikke ønsker å stemme FRP fordi det er "kult".
 

Tonny Kluften

Administrator
Det som er interessant her er hvorfor flest medlemmer av Webforumet vil stemme FRP. Hva er det FRP kan gjøre som gjør livet for slike som oss lettere? Jeg vet ikke. Hvis dere har noe helt konkret, kom med det.

Eller er det bare et sykt lune av skjebnen for å påvirke meg til å bli blå?

Forøvrig så er sjansen mindre enn minimale for at FRP skal komme i regjering med mindre enn 50% av stemmene. De andre partiene vil gjøre alt de kan for å holde FRP unna, de vil danne merkelige regjeringssamarbeider som f.eks. med Ap, Krf, V, SV. Alt for å holde FRP unna.
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Det er veldig mangen unge som stemmer FRP fordi de vil ha utlendinger ut av landet, men FRP (sammen med f.eks høyre) vil egentlig inn i EU (fordi om FRP ikke nevner det i programmet sitt), så da snakker de egentlig imot seg selv. De får gjør seg veldig populære med løfter om billigere alkohol, mindre innvandring etc.

Jeg tviler sterkt på at de får noe av det de vil gjennom på 4 år uansett.

Jeg var en av de før, FRP er "kult" å stemme. Men i år har jeg satt meg LITT mer inn i de forskjellige partiene, og FRP står ikke på min liste :p
 

zapotek

Medlem
De fleste på forumet her er vel selvstendig næringsdrivende, og det en kjensgjerning at de blå partiene jobber mest for nemlig den gruppen. Rød: Best for lønnsmottagere.

Uansett ville jeg stemt asap på det partiet som ga selvstendig næringsdrivende likt bunnfradrag som lønnsmottagere.
 

zapotek

Medlem
Tonny: Ikke spesifikt selvstendig næringsdrivende, men det private næringsliv kontra det offentlige.

Selvstendig næringsdrivende har vel strengt tatt ingen som kjemper for dem desverre...
 
Topp