Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Klarna Checkout

Beergear.no

Medlem
Selv om konverteringen øker kan det jo tenkes at også antall angre-returer øker, ettersom det kanskje er en uvant og mye kortere betalings-prosess. Kanskje noen betaler uten at de egentlig mente det. Finnes det noe statistikk på dette fra f.eks. Sverige?

Det kan du naturligvis ha rett i.
Men skal man tenke sånn om alt så blir det temmelig status quo på det man driver med.....
Den som intet våger intet vinner osv.

Vi har sendt over papirer og venter i spenning på å se på det totale resultatet når vi får kjørt dette en stund.
Det jeg synes er flott med dette er at nå kan vi sette opp flere nettbutikker, og leien øker ikke.
Man betaler da "kun" 2,95 % av omsetningen, og leien er den samme.
 

SignHver

Medlem
Jeg syns prisene blir for stive. Og selgerene for pågående. Spennende er det, men hvorfor må det koste så utrolig mye? Og hvorfor sånn forskjell på prisene fra Sverige?

Nå har jeg ikke fått prisen selv fra Klarna - det vil de ikke gi meg før jeg har hørt på alt de har å si gang på gang. Alltid blir vi avbrutt av møter osv så vi må gjøre det ferdig "en annen dag" ... Dette blir for dumt for meg ... og jeg har nå helt andre løsninger for betaling i min nettbutikk. Har rett og slett ikke troa på Klarna etter det jeg erfarer.
 
Jeg syns prisene blir for stive. Og selgerene for pågående. Spennende er det, men hvorfor må det koste så utrolig mye? Og hvorfor sånn forskjell på prisene fra Sverige?

Nå har jeg ikke fått prisen selv fra Klarna - det vil de ikke gi meg før jeg har hørt på alt de har å si gang på gang. Alltid blir vi avbrutt av møter osv så vi må gjøre det ferdig "en annen dag" ... Dette blir for dumt for meg ... og jeg har nå helt andre løsninger for betaling i min nettbutikk. Har rett og slett ikke troa på Klarna etter det jeg erfarer.

Hei!

Leit å høre at du har denne erfaring fra oss, men jeg takker samtidig for at du gjør oss oppmerksom på dette. Jeg skal gå gjennom våre rutiner internt, og sørge for at vi gjør en bedre jobb fremover.
Dersom du tar kontakt direkte på PM eller mail skal jeg gi deg alle priser og informasjon du måtte ønske - på dine premisser.

Forøvrig ligger også våre betingelser og priser offentlig på www.klarna.no/checkout (se nederst til høyre på siden).

Mvh
Erik Kulterud
Klarna Norge
Tlf: +47 97 94 92 99
mail: erik.kulterud@klarna.com
 

SignHver

Medlem
Hei!

Leit å høre at du har denne erfaring fra oss, men jeg takker samtidig for at du gjør oss oppmerksom på dette. Jeg skal gå gjennom våre rutiner internt, og sørge for at vi gjør en bedre jobb fremover.
Dersom du tar kontakt direkte på PM eller mail skal jeg gi deg alle priser og informasjon du måtte ønske - på dine premisser.

Forøvrig ligger også våre betingelser og priser offentlig på www.klarna.no/checkout (se nederst til høyre på siden).

Mvh
Erik Kulterud
Klarna Norge
Tlf: +47 97 94 92 99
mail: erik.kulterud@klarna.com

hei :)

Takk for svar. Ja jeg synes faktisk at i en travel hverdag så virker det provoserende på meg at selgeren ikke kan presentere prisen. Faktisk har jeg tre ganger sitte i over 1 time bare å "hørt på" gang på gang med "enklere administrasjon" - "fungerer friksjonsfritt". Skjønner jo at dere har innøvde setninger, men det får da være grenser ;) hehe Ikke vont ment... Det oppfattes veldig rart for en kunde når man stiller et spørsmål - så kommer regla opp igjen ;) Jeg har oppfattet forlengst hvordan dette fungerer, selgeren har vist meg på internett hvordan det oppfattes for kunden. Hvorfor i alle dager skal jeg ikke kunne få vite prisen? Jeg var ikke klar over at prisene låg ute - det må jeg jo bare beklage å ikke ha sjekket. Men etter at jeg skrev mail nå sist og spurte etter priser har jeg ikke hørt noe mer, så det blir nok ikke meg denne gangen, men lykke til alle dere som velger Klarna ;) Sikkert helt ok det!
 
Selv om konverteringen øker kan det jo tenkes at også antall angre-returer øker, ettersom det kanskje er en uvant og mye kortere betalings-prosess. Kanskje noen betaler uten at de egentlig mente det. Finnes det noe statistikk på dette fra f.eks. Sverige?

Litt sent ute med svar her, men kan henvise til følgende twittermelding fra Sïmon Saneback i Stylepit, Smartguy mfl:

Sïmon Saneback ‏@saneback 14. aug
@patrikweiland I Sverige var andelen felköp 0,1% Finland inga felköp, Norge inga hittills efter 2 dagar.

Vi opplever at dette ikke er et problem overhodet hos "våre" butikker.

Om noen vil diskutere dette nærmere er det bare å sende mail, PM eller ringe meg på tlf 97 94 92 99, evt fortsette tråden her :)

Mvh
Erik Kulterud
Klarna Norge
Tlf: 97949299
mail: erik.kulterud@klarna.com
 

seher

Medlem
Jeg er kunde av Visma.
For en tid tilbake ringer en selger fra Klarna hun solgte meg en løsning men så skjer det
rare hun tror hun legger på samtalen med meg hvor hun snur seg å sier til de som sitter rundt henne masse stygt om meg som kunde samt produktet hun selger.

Når jeg ringer opp å ber henne sjekke samtale loggen sin ser hun at samtalen var litt for lang å avslutter samtalen med at hun ikke kommer til å sende faktura.

Så Klarna har en ganske hard selger kjerne det hørte jeg på telefonen!!!
 

nilsga

Medlem
Det finnes stort sett råtne egg i de fleste kurver, men sånt bør jo ikke skje. Selv har jeg bare gode erfaringer med Klarna så langt. Har snakket med hyggelige selgere ved flere anledninger. Men jeg har enda ikke hoppet på Checkout-toget. Et av argumentene de bruker på månedsprisen er at det blir like rimelig som alle de andre løsningene man bruker til sammen (f.eks. DIBS/Teller/Klarna). Men for min del, som bruker ePay/Swedbank/klarna Klarna (faktura), så blir det faktisk ganske mye dyrere. Transaksjonsprovisjonen blir også ganske mye høyere, så foreløpig avstår jeg.
 
Jeg er kunde av Visma.
For en tid tilbake ringer en selger fra Klarna hun solgte meg en løsning men så skjer det
rare hun tror hun legger på samtalen med meg hvor hun snur seg å sier til de som sitter rundt henne masse stygt om meg som kunde samt produktet hun selger.

Når jeg ringer opp å ber henne sjekke samtale loggen sin ser hun at samtalen var litt for lang å avslutter samtalen med at hun ikke kommer til å sende faktura.

Så Klarna har en ganske hard selger kjerne det hørte jeg på telefonen!!!

Hei seher!

Først vil jeg beklage på det sterkeste hva du opplevde med vår selger. Deretter vil jeg beklage at det tok så lang tid før jeg svarte deg. Årsaken er at jeg ønsket å gå gjennom saken internt først.
Når det er sagt finnes det ingen unnskyldning for dette, og jeg tar personlig ansvar for opplevelsen din, og ber om unnskyldning på våre vegne, dette er selvsagt fullstendig uakseptabelt på alle måter!
Jeg er veldig lei meg for at du har hatt denne erfaringen med oss, og håper du likevel ser at, som tidligere svart her, dette er ikke representabelt for Klarna som selskap, ei heller for hvordan våre rutiner og salgsopplæring gjennomføres. Vi har gått gjennom saken med vedkommende, og vi kommer til å gjøre vårt ytterste for at noe liknende aldri mer vil forekomme fra våre selgere eller andre ansatte.

Dersom det er noe jeg kan gjøre for å kompensere deg for opplevelsen setter jeg pris på om du tar kontakt, enten via epost eller telefon.

Mvh
Erik Kulterud
Klarna Norge
Tlf: 97949299
Mail: erik.kulterud@klarna.com
 

SignHver

Medlem
Veldig flott at du Erik fra Klarna prøver å forsvare dere! Det er veldig fint. Jeg syns opplevelsene med selgere fra dere har til tider vært svært pågående, og det gjør at jeg har en "ubehagelig" følelse overfor Klarna - og bruker heller ikke Klarna når jeg handler hos andre aktører. Jeg respekterer at det er mange her som velger Klarna, men for meg har jeg opplevd for mye negativt til at jeg kan klare å kjøpe det.

Jeg har derimot hatt positive opplevelser fra andre faktura-tilbydere, og er nå i dialog for å etablere et forhold med noen av de.
 
Hei SignHver,

Takk for ærlig og rett frem tilbakemelding!
Vi arbeider som sagt i tidligere post med våre rutiner internt for å hindre at noen skal ha denne erfaringen med noen av våre selgere i fremtiden, samtidig som vi skal fortsette å være kunnskapsrike og dyktige netthandelseksperter for nye og gamle kunder.

Jeg har forøvrig full respekt for din avgjørelse, og ønsker deg lykke til med dialogen videre :)

Mvh
Erik Kulterud
Klarna Norge
Tlf: 97949299
Mail: erik.kulterud@klarna.com
 

SignHver

Medlem
Highroller: Mange forlater betalingsvinduet uten å taste feks kode. Eller kanskje de har glemt den? Det er de Klarna mener de skal klare å hente inn igjen med sine 1 million epost-adresser. Hva som skjer med de 2,5 andre mill er nok det samme de andre. Nå hadde de en forklaring på dette også. Men når 20 % av setningene gjentas med jevne intervall og hver gang du stiller mot spørsmål blir det for dumt.
 
Hei Highroller,

Jeg kan godt forstå din skepsis til at kunder hopper av på selve betalingssiden, eller checkout om du vil. Desverre er sannheten at dette er et av de største "hullene" i de fleste nettbutikker i dag. Kom på en artikkel av Anders Hoff i Netlife Research der han bla. sier: "Åtte av ti har avbrutt en netthandel fordi den ble for vanskelig å gjennomføre." Dette er et typisk tall for slike undersøkelser.
Det er mange årsaker til at kunder forlater en netthandelskasse, jeg vil anbefale deg å lese litt på følgende side(r) som omhandler avhopp både i kassen og handlekurven: How To Use Conversion Optimization To Battle Shopping Cart Abandonment [Infographic] | Unbounce.

Som du ser i punkt nr. 3 i infografikken er det mange nettbutikker som har en altfor komplisert og til dels vanskelig checkoutprosess, og dette i seg selv fører til at mange forlater uten å fullføre kjøpet. Påkrevd kunderegistrering er en annen stor kilde til avhopp.

For å si det kort og enkelt: Klarna Checkout optimaliserer både selve betalingsprosessen og minimerer behovet for informasjon fra kundens side. Du som butikk får likevel all data du trenger. Se gjerne www.klarna.no/checkout for mer info.

Om du vil ha mer informasjon, diskutere Klarna Checkout eller bare snakke netthandel kan du ringe meg eller send meg en mail/PM!

På denne siden er det mange linker til flere interessante sider om temaet:
22 Cart Abandonment Rate Statistics - Baymard Institute

Mvh
Erik Kulterud
Klarna Norge
Tlf: 97949299
Mail: erik.kulterud@klarna.com
 
Topp