Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Klarna Checkout

zenhagen

Medlem
Tror du ødelegger fordelen med Klarna Checkuot, da Klarna ikke støtter paypal etter hva jeg har forstått. Vi startet i går med Klarna checkout og integrasjonen gikk som en lek ;-)
Litt tidlig å si noe om resultatene, men så-langt ser det veldig bra ut.
 

Beergear.no

Medlem
Da har vi to nettbutikker med Klarna Checkout i drift.
En hos Mystore og en woocommerce butikk.
Ser greit ut så langt.
Foreløpig litt tidlig å si så veldig mye om resultatet...
Nå er jeg personlig ikke så grusomt opptatt av konvertering %, men mer av total omsetning, så det er nok det vi vil holde mest øye med fremover.
Uansett skal det bli spennende og følge med fremover.
Jeg har stor tro på Klarna Checkout.
 

zenhagen

Medlem
Nå har vi hatt Klarna Checkout i litt under en uke og konverteringene øker.
Det gjør også det som Nilsga her på forumet forutså i en tidligere post her. Kunder som bråhandler for så å finne ut at de ikke skal ha varene når du akkurat har levert de på posten. Noe mer retur frykter jeg også at det blir, men det er alt for tidlig å si.

Mulig det er greit med litt motstand i kassen?
 

bente_jente

Medlem
Zenhagen, gjelder dette begge butikkene dine? For Japansk Hage-butikken har vel varer som er såpass kostbare å returnere (tunge) at kunden kanskje rett og slett ikke gidder? Når du først har sendt den så er det jo lite å gjøre med det for deg tenker jeg.

Smykker blir jo litt annerledes, det koster jo ikke mange kronene å sende i retur.
 

wellendorf

Medlem
Jeg er veldig fornøyd med Klarna KCO! Startet opp nettbutikken på omtrent samme tid som KCO ble lansert, så har ingen erfaringer eller data over hvordan det var før ;)
Administrasjonspanelet er helt nydelig etter at denne fikk en oppdatering. Så enkelt og oversiktlig :)
90% av de som handler fra meg velger faktura :)
 

Bagely

Medlem
Vi har hørt fra flere som har gått over til checkout by klarna at antall misfornøyde kunder har økt betraktlig fordi det er flere returer og en skepsis blant folk som ikke kjenner til eller vet hva klarna er.

Noen som har erfaringer med dette?

Det som også er verdt å merke seg er at det er 2 års bindingstid.
 

Beergear.no

Medlem
Kan ikke helt forstå hvorfor det skal være flere misfornøyde kunder....
Man har jo mulighet til å sende en mail og avbestille om det er hva du tenker på med misfornøyde kunder....?
At det ennå er litt nytt og mange er skeptiske på grunn av det tviler jeg ikke på...
 

Bagely

Medlem
Kan ikke helt forstå hvorfor det skal være flere misfornøyde kunder....
Man har jo mulighet til å sende en mail og avbestille om det er hva du tenker på med misfornøyde kunder....?
At det ennå er litt nytt og mange er skeptiske på grunn av det tviler jeg ikke på...

Enig med deg ang misfornøyde kunder. Burde ikke være noe forskjell der egentlig.

Prata nettopp med en som har checkout og han hadde denne teorien:
Kunde kjøper på faktura
Kunde mottar faktura
Kunde glemmer å betale til tiden, eller velger å vente
Kunde får purring fra Klarna med gebyrer og renter
Kunde assosierer hans nettbutikk med noe negativt (selv om det er kunden sin feil)
Kunde vegrer seg for å handle i nettbutikken igjen eller handler ikke der igjen.

Er det noen som har erfaring med gjenkjøps% hos kunder som betaler med klarna?
 

wellendorf

Medlem
Hvorfor i all verden skulle det bli flere returer? Eneste grunnen til det må være nye men dårligere varer da eller?

Jeg har ennå ikke fått en eneste retur, hverken før eller etter jeg fikk KCO. (Bank i bordet)
Nå selger jeg heller ikke varer som typisk angres på heller (Tror jeg) :)
 

Beergear.no

Medlem
Enig med deg ang misfornøyde kunder. Burde ikke være noe forskjell der egentlig.

Prata nettopp med en som har checkout og han hadde denne teorien:
Kunde kjøper på faktura
Kunde mottar faktura
Kunde glemmer å betale til tiden, eller velger å vente
Kunde får purring fra Klarna med gebyrer og renter
Kunde assosierer hans nettbutikk med noe negativt (selv om det er kunden sin feil)
Kunde vegrer seg for å handle i nettbutikken igjen eller handler ikke der igjen.

Er det noen som har erfaring med gjenkjøps% hos kunder som betaler med klarna?

Sånn er det jo uansett når det gjelder faktura. KCO eller ikke!
Og folk kan jo selv velge om de vil betale pr mnd eller hele beløpet.
Når folk har en Klarna konto og kommer til en annen butikk med Klarna tror jeg det er større sjanse for at de handler.
Og når flere og flere butikker får KCO vil folk bli vant til det og kjenne seg igjen.
Først da tror jeg man oppnår fordelene med at det oppleves som enkelt å bare trenge å taste inn e-post adresse og post nr.
 
Hvorfor i all verden skulle det bli flere returer? Eneste grunnen til det må være nye men dårligere varer da eller?

Det er jo fordi kjøpet bekreftes før man taster inn betalingsinformasjon. Folk er jo vandt til en checkout med flere steg hvor man ikke har bekreftet bestillingen før alt av informasjon er tastet inn. Med en gang ordren er bekreftet har man jo en bindende avtale, og klarna har jo bare flyttet bekreftelsen helt til starten av checkouten for å kapre de kundene som kanskje normalt ville avbrutt i løpet av prosessen, feks impulskjøp.

(Riktig?)
 

Bagely

Medlem
Det er jo fordi kjøpet bekreftes før man taster inn betalingsinformasjon. Folk er jo vandt til en checkout med flere steg hvor man ikke har bekreftet bestillingen før alt av informasjon er tastet inn. Med en gang ordren er bekreftet har man jo en bindende avtale, og klarna har jo bare flyttet bekreftelsen helt til starten av checkouten for å kapre de kundene som kanskje normalt ville avbrutt i løpet av prosessen, feks impulskjøp.

(Riktig?)

Riktig
 
Topp