Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Klarna Checkout

Gomlers

Member
Takk for et bra svar bristol, skjønner at pizzan er spist og tv'en er slått av :p

Jeg er enig med deg i at det er besparende om man har flere butikker, og jeg er forsåvidt enig med deg i at Klarna er kjempebra på de fleste måter - men jeg kommer bare ikke unna at det er smått lureri av Klarna å få selgerne sine til å fortelle nettbutikker at de kommer til å tjene mye mer pga. økt konvertering.

Ja - kanskje når det er snakk om mange butikker som omsetter for mer enn det Klarna's snittbutikker gjør. Men i all hovedsak så er den største kundegruppen til Klarna små butikker, og gjerne nyoppstartede butikker. Og da synes jeg det er synd at de tror de "må" ha Klarna Checkout for at butikken skal konvertere best mulig.

De 799,- i måneden ville antakeligvis vært best brukt på markedsføring av noe slag, ikke en betalingsløsning.. Iallefall ikke når Klarna fra før har et strålende produkt i seg selv på vanlig faktura og delbetaling - til 299,- + 2.95%.

Klarna har fått en kjempeposisjon, og kan i miniskala sammenlignet med eks. Google, styre markedet slik de ønsker.. jeg bare mener det er på tide å revurdere om det faktisk er slik at butikken tjener på det, eller om Klarna er dem som tjener mest på det.

Jess! Jeg tar den prisen jeg kan ta på produktene mine - men samtidig er jeg ikke ekslusiv på produktene jeg selger - i motsetning til hva Klarna er i ferd med å bli - og dermed styres prisnivået i butikken min av normal konkurranse, og ikke av at folk flest kjøper produktet mitt blindt, fordi de tror det er så mye bedre enn alt annet.

Det er forskjell på å være størst og enerådende og dermed kan prise seg slik man selv vil, og å prise seg så høyt som mulig basert på lik konkurranse i markdet.

Jeg kan ikke noe for det. Jeg synes Klarna Checkout er uforholdsmessig dyrt. At de skilter på siden sin med at butikker har økt konvertering med 60-70% etter KCO skulle jeg like å se håndfaste bevis på!
 

Beergear.no

Medlem
Om det er som du sier at de er FOR dyre, da tror jeg de vil oppleve en kundeflukt.
Tror de fleste sammenligner dem med hva de før betalte til innløser og DIBS eller tilsvarende løsninger. Der kommer vi omtrent likt ut. Men mindre å holde styr på!
Og jeg tror heller ikke på at de øker konverteringen så voldsomt, om noe i det hele tatt.
Det de gjør for oss er å frigi tid til annet, spare noen kr pr mnd hos regnskapsfører, lar oss slippe å purre, følge med på hvem som har betalt osv. Det synes jeg er svært behagelig :)
Da får jeg mer tid til å skrive meningsløse innlegg på forum mm :)
Men nå er det vel på tide å ta kvelden her. Klarna eller ikke!
 
Sist redigert:

Fritz

Medlem
Er jeg den eneste som takket ja til dette uten å forstå at de faktisk fjerner mulighetene for å betale med Nets, Paypal og oppkrav? Er ikke dette litt drøyt?
 

Fritz

Medlem
Jeg vet ikke hvordan det blir i alle løsninger, men i Mystore sin løsning så tar klarna over hele kassen og ingen andre betalingsmoduler blir tilgjengelige. Det eneste man kan få er noen knapper som bedrifter som vil handle kan trykke på, da Klarna visstnok ikke støtter salg til bedrifter.
De forandrer også på fraktprisene, da de ikke støtter dynamisk fraktberegning. Man kan nå bare lage inntil 4 faste fraktpriser.
Jeg synes disse tingene burde vært litt tydligere i salgsprosessen, i mine øyne er det i drøyeste laget å fjerne ting fra min butikk uten å spørre. Spesiellt når det gjelder konkurrenters betalingsmoduler. Tipper de gnir seg godt i henda hver gang noen undertegner avtalen, jeg må si at det gir meg en litt klein smak i munnen å "gå med" på dette.
 

Fritz

Medlem
Jeg har lest gjennom alt jeg har fått en gang til, og jeg finner det ikke opplyst noe sted. Jeg sendte beskjed om å aktivere det idag, men det var ikke med noen god følelse. Liker ikke å føle at andre tar avgjørelser for meg...men det er visst bare jeg som ser det slik. :confused:
 

Grooo

Medlem
For oss var dette et av argumentene som gjorde at vi gikk over. Kun en innløser å forholde oss til, enklere å administrere og billigere totalt sett.
 

cruzader

Medlem
Risiko blir gjerne feil ord, pengene drives inn før eller siden og i klarna sitt tilfelle har de jo tilfeldigvis allerede en inkassoavdeling som ordner det for de.
Jeg får pengene når regningen forfaller, jeg må ikke drive purre eller som en kunde sa til meg på telefonen "Jeg betaler ikke og det koster deg for mye gå til inkasso for så lite".
 
Topp