Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nettby sletter sakene mine fra forsiden

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Dette dreier seg ikke om hva Nettby Community AS ønsker på nettstedet sitt. Dette er noe som tydeligvis dreier seg om hva Byvaktene på som er valgt av Nettby Community AS ønsker på Nettby.no, og byvaktene ønsker tydeligvis ikke saker som gir mannen bak nyheten noen økonomisk vinning av nyhetene som blir publisert. Dette er tross alt et nettsamfunn, og Nettby Community AS kan ikke stenge ute enkelte medlemmer fra et slikt samfunn, når dette medlemmet gjør akkurat det samme som alle andre medlemmer gjør. Det er lover og regler mot slikt her i landet, og som Nettby.no selv sier, så gjelder norske lover og regler på Nettby.no!

Selv har jeg en stor mistanke om at det er noe "mafia-actions" blandt Nettby.no sine byvakter, og dette er noe jeg selv ikke liker noe spesielt godt.

Jeg tror at dette handler om at det faktisk er, som det blir nevnt, ett korrupt system hos Nettby, hvor faktisk en / flere byvakter på Nettby.no sletter ordentlige saker til fordel for sine egne saker.

Vi må jo finne ut av dette, og uten at jeg selv vet hvordan så har jeg et par tanker i hodet jeg gjerne kan nevne om en liten stund her i forumet. Foreløpig vil det kreve at jeg slenger avgårde en liten PM eller to.
 

picxx

Well-Known Member
Er det ikke bare å ta kontakt med administrasjonen i Vg og legge frem problemet?
Det er aldri dumt å ta en liten opprensking av moderatorer på slike samfunn.
 

kongen

kongemedlem
Husk at Nettby først og fremst er et community nettsted, og ikke et article submitter nettsted...

Nettby har sikkert redaktøransvar og da kan de nekte/slette artikler som de selv vil hvis de ønsker dette uten å måtte grunngi hvorfor.
 

picxx

Well-Known Member
Nettby har sikkert redaktøransvar og da kan de nekte/slette artikler som de selv vil hvis de ønsker dette uten å måtte grunngi hvorfor.

Dette er sikkert noe alle skjønner.
Men når personer som er blitt gitt ansvar av nettby administrasjonen til å moderere i samfunnet (mis)bruker denne tillitten til å fremheve egne sider med dårligere innhold blir jo saken straks forandret, og da er det jo bare greit at man varsler fra ... synes nå jeg da.
 

hansvh

Medlem
Hvis noen byvakter misbruker sin makt og sletter saker av personlig overbevisning er dette selvfølgelig dumt både for Sindre og for Nettby som sikkert går glipp av gode linker.

Men å si at det er juridisk tvilsomt blir helt feil.

Jeg synes du angriper problemet i feil ende. Se heller på hvordan du kan løse situasjonen fremfor hvorfor Nettby-moderatorene er så slemme og dumme og teite. (Ser for meg at dette er et råd du kunne gitt selv.)
 

Sindre

Medlem
Jeg synes du angriper problemet i feil ende. Se heller på hvordan du kan løse situasjonen fremfor hvorfor Nettby-moderatorene er så slemme og dumme og teite. (Ser for meg at dette er et råd du kunne gitt selv.)

For det første så angriper jeg ikke noe problem. Jeg belyser bare et problem. Jeg har heller ikke kalt byvaktene slemme, dumme eller teite.

Poenget med dette innlegget var å søke råd om hva andre ville gjort i min situasjon. Basert på dette, samt hva andre jeg har vært i kontakt med mener, tar jeg en avgjørelse på hvordan jeg skal løse denne situasjonen.
 
Akkuratt det samme skjer med mine nyheter. Nå har jeg blitt utestengt fra nettby også i en måned fordi jeg sa ifra i BYSTYRET gruppa på Nettby, men ser ikke ut som byvaktene liker at man tar diskusjon om at det hersker diktatur på Nettby, så jeg ble bannet for å si ifra om det.
 

bugge

New Member
Et annet perspektiv

Først og fremst:

  1. Det nettby har gjort er å endelig ta ansvar for forsiden sin. Dette er ikke snakk om noe ønske om å forskjellsbehandle eller en jakt på enkeltbrukere.
  2. Jeg er verken eier, ansatt eller vakt på nettby. Mine synspunkter er dermed et resultat av egne observasjoner og samtaler med andre.

En idiot som har vært etter meg på Kudos og diverse blogger den siste tiden (under navnet jerry100 og Pelle) (forøvrig samme dust som sto bak tidenes mest irriterende nettside "klaremeninger.com") har fått de veslevoksne byvaktene på Nettby til å slette nyheter som linker til Glabladet.

Det er ingen som er på jakt etter deg. Nyheter fra klaremeninger.com blir også slettet på Nettby. Det Nettby har gjort er å sette foten ned for det de betrakter som misbruk av deres nettsted.

Det hele toppet seg i det redaksjonen i tv2 startet å bombe forsiden på nettby med linker til biip.no, samt at det strømmet over av "nyheter" med direktelinker til mmmedier.no, tradedoubler og euroads (smekk på lanken til disse for å akseptere slikt).

Det som irriterer meg er at de ikke bryr seg om å slette andre nyheter som linker til blogger med annonser. Og hva med alle nyhetene som linker til store sider som Side2, Dagbladet, VG, TV2, Start, YouTube osv. Alle disse nettstedene tjener indirekte på trafikken fra Nettby også.

Foruten TV2, så er det ingen av disse aktørene som legger ut nyheter selv. Det er en 3. part som finner innholdet av interesse og spre denne videre. Det er en stor forskjell på reklamere for eget nettsted og bli omtalt av andre.

At dette poenget faktisk må forklares er litt snedig i en tråd der de fleste vet meget godt hvor lukrativt det er med redaksjonell omtale.

Når det gjelder andre blogger, har du rett i at det er en del som ikke blir slettet. Jeg gjetter på at dette kan skyldes to årsaker:
  1. Gruppen/brukeren har et volum med nyheter som er til å tolerere.
  2. Vaktene på nettby har ikke oppdaget den (ennå).

For øvrig har jeg en teori om at enkelte nyheter blir slettet av automatikk, ikke av vaktene. Om dette stemmer kan det hende det er mange kriterier som spiller inn. Feks historikk på tidligere nyheter og hvor dem har pekt før i tiden.

Idioten som har klaget meg inn har snudd det om til at jeg kun legger ut nyheter på Nettby for å "utnytte" dem og å tjene penger - hvilket er ren og skjær bullshit.

Dersom du ikke er ute etter penger, men kun gjør dette av samfunnsnyttige årsaker, hvorfor legger du ikke hele artikkelen din på Nettby? Greit nok at redigeringsmulighetene er litt kjipt. Dine nyheter blir ikke slettet fordi dem er dårlig eller blåkopiert, men fordi du trekker brukere vekk fra nettby uten å gi noe tilbake til nettby i form av innhold PÅ akkurat nettby.

Det er synd at ærlighet skal straffe seg på denne måten.

Det er ikke ærligheten som straffer seg. Det er det du, og flere med deg, holder på med som straffer seg slik det utføres i nåværende form.

Hadde jeg kjørt en rettssak på dette hadde Nettby tapt så det ljomet etter. De måtte i så fall fjernet hele nyhetsgreien, noe som er ganske utenkelig...

Nettby står helt fritt til å selv bestemme hvordan de disponerer sin egen webside - akkurat som du står fritt til å gjør hva du vil med din egen. Nettby er et aksjeselskap styrt av kommersielle aktører med nøyaktig samme mål som veldig mange andre på WF - Penger.

@Robin: Ja, når jeg fant ut hvem han var sendte jeg ham en mail. Han har ikke svart. Ja, jeg vil nok prøve å ta kontakt med ledelsen i Nettby hvis ikke det skulle ordne seg etterhvert.

Du tar både feil på både person og kjønn.

Akkuratt det samme skjer med mine nyheter. Nå har jeg blitt utestengt fra nettby også i en måned fordi jeg sa ifra i BYSTYRET gruppa på Nettby, men ser ikke ut som byvaktene liker at man tar diskusjon om at det hersker diktatur på Nettby, så jeg ble bannet for å si ifra om det.

Det er en kjempeforskjell på dine og Sindre sine nyheter på Nettby. Der Sindre faktisk gjør en god jobb med å produsere innhold - er du kun i dette for pengenes skyld.

Dritt som dette:
Å HERREGUD! EN SEX-FIKSERT SKILLPADDE! : / skjønner de fleste at ikke er særlig flyvedyktig i lengden.

men ser ikke ut som byvaktene liker at man tar diskusjon om at det hersker diktatur på Nettby, så jeg ble bannet for å si ifra om det.

Sludder, du ble utestengt for følgende innlegg i Bystyret på nettby:

Tor Gunnar/tgrofl88 på Nettby skrev:
Kan ikke du bare holde kjeft din jævla idiot. Jeg har kun fulgt deg under ei uke, men har allerede funnet ut at du er så utrolig patetisk, bare jeg ser profilbildet ditt får jeg lyst å spy på deg. 28 år og så jævla fjortis og rævsleiker skal man lete lenge etter. Du er kanskje "populær" blant enkelte fjortisser og folk du ikke kjenner her på nettby, men sånne folk som deg har jeg driti så loddrett ut i virkligheten. Gjem dere mer bak en jævla pc skjerm og et patetisk nettby-nick eller ring meg så kan vi avtale tid og sted. send brev for tlfnummer.

Og JA. Nettby er et diktatur. Det ligger i naturen til et aksjeselskap at det er eierne, og de eierne har bemyndiget, som styrer nettstedet slik de vil. Akkurat som alle her på forumet står fritt til å styre sine nettsteder har selvfølgelig Nettby også den retten!

Jeg synes du angriper problemet i feil ende. Se heller på hvordan du kan løse situasjonen fremfor hvorfor Nettby-moderatorene er så slemme og dumme og teite. (Ser for meg at dette er et råd du kunne gitt selv.)

Bra det er noen som har fulgt med i timen :)

Her er mine tips dersom ikke ønsker nyheten din slettet fra nettbys forside:
  1. Volum
    Heller en nyhet i uka enn en i timen.
  2. Innhold
    Nettby liker nyheter, ikke en liste med linker. Om innholdet i nyheten er "OMG LES DETTE" kan jeg nesten love at den forsvinner.
  3. Landingssiden
    Enkelte av sidene det har vært linket til på nettby minner mer om en oversiktsliste over tilgjengelig bannere hos TD. Det å sause ned siden i bøttevis av banner har aldri vært noen god idé uansett.
  4. Lytt til vaktene på nettby
    En massiv opprydning som dette er ikke noe de finner på alene. Dette er nok godt forankret i det operative ledelsen. Re-posting av nyheter som blir slettet er en fin måte å miste all goodwill.

:)
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Meget bra innlegg "bugge".
Og du har jo rett i at nettby er et diktatur, men et aldri så lite korrupt diktatur vil jeg formode, for jeg regner med at administrasjonen på nettby ikke oppfordfrer sine "tillitsvalgte" til å gå ut med hvorfor brukere blir slettet og peronalia på de som klager, til andre, utenforstående, brukere? :)
 

bugge

New Member
Myth - busted

men et aldri så lite korrupt diktatur vil jeg formode, for jeg regner med at administrasjonen på nettby ikke oppfordfrer sine "tillitsvalgte" til å gå ut med hvorfor brukere blir slettet og peronalia på de som klager, til andre, utenforstående, brukere? :)

Konspirasjonsteoretikerne lenge leve! (Dessverre?) kan jeg avkreft at det var lekkasjer i denne saken:

Et whois-søk på domenene til nevnte bruker på nettby avslører både navn og adresse. Og om dette ikke skulle være nok har han lagt ut prisliste for annonsering på samme nettsted her på forumet.

Når det gjelder utestengelsen av han fra Nettby ble tråden stengt av en vakt og han ble låst kort tid etter at det innlegget jeg siterte over ble postet.

Om jeg likevel har tatt feil beklager jeg selvfølgelig dette ovenfor den det gjelder og vil be om at påstanden min i såfall fjernes fra mitt innlegg.
 

Sindre

Medlem
Foruten TV2, så er det ingen av disse aktørene som legger ut nyheter selv. Det er en 3. part som finner innholdet av interesse og spre denne videre. Det er en stor forskjell på reklamere for eget nettsted og bli omtalt av andre.

Dette er ikke lov i følge Nettbys eget reglement. Man skal ikke legge ut nyheter man ikke har skrevet selv.

At dette poenget faktisk må forklares er litt snedig i en tråd der de fleste vet meget godt hvor lukrativt det er med redaksjonell omtale.

"Må" forklares? Det var du selv som valgte å forklare det midt inni din egen monolog. Og som sagt, det du "forklarte" er jo heller ikke lov i følge Nettbys reglement.

Dersom du ikke er ute etter penger, men kun gjør dette av samfunnsnyttige årsaker, hvorfor legger du ikke hele artikkelen din på Nettby? Greit nok at redigeringsmulighetene er litt kjipt. Dine nyheter blir ikke slettet fordi dem er dårlig eller blåkopiert, men fordi du trekker brukere vekk fra nettby uten å gi noe tilbake til nettby i form av innhold PÅ akkurat nettby.

Fordi redigeringsmulighetene er kjip. (Ingen mulighet for linking inni artikler, bilder eller video). Og fordi jeg syns det er veldig kjekt å samle inn kommentarer og å kunne lagre de på min egen blogg. Alle nyheter på forsiden drar jo trafikk vekk fra Nettby. Men jeg mener at de nyhetene i seg selv er verdifulle for Nettby, fordi mange av Nettbys brukere følger med på forsidenyhetene. Det spiller derfor ingen rolle at trafikken dras ut fra Nettby - den kommer tilbake igjen stort sett.

Du tar både feil på både person og kjønn.

Hva mente du her? Er "mannen" bak klaremeninger.com egentlig en dame? :confused:
 

picxx

Well-Known Member
Konspirasjonsteoretikerne lenge leve! (Dessverre?) kan jeg avkreft at det var lekkasjer i denne saken:

Et whois-søk på domenene til nevnte bruker på nettby avslører både navn og adresse. Og om dette ikke skulle være nok har han lagt ut prisliste for annonsering på samme nettsted her på forumet.

Når det gjelder utestengelsen av han fra Nettby ble tråden stengt av en vakt og han ble låst kort tid etter at det innlegget jeg siterte over ble postet.

Om jeg likevel har tatt feil beklager jeg selvfølgelig dette ovenfor den det gjelder og vil be om at påstanden min i såfall fjernes fra mitt innlegg.

Ja, jeg tror du roter litt.
"Tor Gunnar" er ikke mannen sindre snakker om.
 
Topp