Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nettby sletter sakene mine fra forsiden

Feil BUGGE. Jeg fikk tre dagers skrivesperre for den meldingen jeg skrev denne personen. En halv time senere fikk jeg en måneds ban fra nettby av helt andre grunner. nemlig at jeg sa ifra om forskjellsbehandlingen som foregår på Nettby.
 

bugge

New Member
Dette er ikke lov i følge Nettbys eget reglement. Man skal ikke legge ut nyheter man ikke har skrevet selv.

Sitering er tillatt så lenge kildehenvisning er med. Jeg antar uansett at du kan gi deg selv tillatelse til å legge ut dine egne saker på nettby?

Fordi redigeringsmulighetene er kjip. (Ingen mulighet for linking inni artikler, bilder eller video). Og fordi jeg syns det er veldig kjekt å samle inn kommentarer og å kunne lagre de på min egen blogg. Alle nyheter på forsiden drar jo trafikk vekk fra Nettby. Men jeg mener at de nyhetene i seg selv er verdifulle for Nettby, fordi mange av Nettbys brukere følger med på forsidenyhetene. Det spiller derfor ingen rolle at trafikken dras ut fra Nettby - den kommer tilbake igjen stort sett.

Så lenge du ønsker å markedsføre din blogg på nettby så blir det nødvendigvis på deres premisser. Veldig mange av nyhetene på forsiden trekker også trafikk inn i gruppene og debattene på nettby, ikke bare vekk.

Hva mente du her? Er "mannen" bak klaremeninger.com egentlig en dame? :confused:

Nei. Jeg mener at mannen fra klaremeninger.com neppe kan lastes for at du får dine nyheter slettet.

Ja, jeg tror du roter litt.
"Tor Gunnar" er ikke mannen sindre snakker om.

Neida, bare rotet sitert. Jeg kommenterte to separate innlegg i samme post - akkurat som jeg også gjør i denne. Jeg påstår på ingen måte at det er noen kobling mellom han bak klaremeninger.com og de to sidene til Tor Gunnar.
 
Og det kan godt hende f.eks. Sindre skriver mer produktive ting som han har postet på Nettby, men det betyr allikevel ikke at er/var mer populære enn det jeg skrev og hadde på forsiden selv om det var usaklig. Flertallet av dem som jeg skrev nyhetene til er de som det er flest av på nettby, barn og unge. Disse personene er ikke klar for seriøse ting som f.eks. det Sindre skriver om eller andre seriøse ting.

Mine nyheter holdt seg på topp i mange timer om gangen, selv med 40000 pålogget. Massevis av kommentarer både på bloggen og på nettby. Jeg skrev om ting som folk interesrte seg for. Jeg skrev ikke for å tjene penger, jeg tapte penger, båndbredden jeg har betalt overstiger det jeg har tjent (eller skal jeg si, det jeg ikke tjente)
 

Sindre

Medlem
Sitering er tillatt så lenge kildehenvisning er med.

Så dermed kan andre legge ut saker fra min blogg uten at det vil føre til reaksjon fra Nettby (med mindre de skulle ville slette den av andre grunner)?

Nei. Jeg mener at mannen fra klaremeninger.com neppe kan lastes for at du får dine nyheter slettet.

Det kan nok hende stemmer - at det var en sykt tilfeldig timing. Han sa nemlig i en annen blogg at han hadde klaget meg inn for Nettby, og like etter begynte nyhetene mine å slettes. Det har aldri skjedd før, og jeg har lagt ut en god del nyheter, dog aldri overdrevet dette, siden juni 2008.

Jeg mener uansett ikke at Nettby skal "ta" NOEN bloggere, med mindre det er åpenbart kun for å tjene penger. Jeg syns bloggere bidrar med mye unikt og bra innhold (generelt sett) og flere av mine egne saker har fått massevis av respons fra Nettbybrukere.

Så hva er dealen, i følge deg? Man kan legge ut nyheter, enten det er fra blogger eller aviser, så lenge det ikke er skribentene selv (eller medsammensvorne) som står bak?
 

picxx

Well-Known Member
Altså, poenget til "bugge" er jo egentlig ganske greit.
Det er Schibstedt som eier nettby, og har delegert ansvaret nedover i rekkene.
Om man ikke blir hørt på bunnen får man gå til toppen, og om det ikke hjelper får man bare holde seg unna sider og tjenester man ikke liker.
Dette blir egentlig omtrent den samme jamringen som når folk sutrer over at de har fått saker slettet på kudos, eller at ett medie som bruker twingly har stengt dem ute.
Uansett hva man sier og gjør må man forholde seg til nettstedet, ikke omvendt.
 
Altså, poenget til "bugge" er jo egentlig ganske greit.
Det er Schibstedt som eier nettby, og har delegert ansvaret nedover i rekkene.
Om man ikke blir hørt på bunnen får man gå til toppen, og om det ikke hjelper får man bare holde seg unna sider og tjenester man ikke liker.
Dette blir egentlig omtrent den samme jamringen som når folk sutrer over at de har fått saker slettet på kudos, eller at ett medie som bruker twingly har stengt dem ute.
Uansett hva man sier og gjør må man forholde seg til nettstedet, ikke omvendt.

Synd at enkelte nettsteder ikke forstår seg på web2.0 og hvordan det funker.

Grunnen til at Facebook og Twitter er kjempe populære blant firmaer/andre nettsteder er fordi man kan bruke det til å spre sitt budskap til andre mennesker.

Innen noen få år så kommer nettsider som ikke forstår seg på web2.0 til å dø av seg selv, fordi i dag overlever ikke ei nettside med å ikke dele trafikk med andre websider som man kunne før.
 

picxx

Well-Known Member
Innen noen få år så kommer nettsider som ikke forstår seg på web2.0 til å dø av seg selv, fordi i dag overlever ikke ei nettside med å ikke dele trafikk med andre websider som man kunne før.

Så du mener alle blogger vil ligge døde i løpet av noen år, og det man sitter igjen med på web er sider som kun har som oppgave å dele innhold og trafikk?
Hvor skal man få innhold fra da? :D
 

bugge

New Member
@Tor Gunnar: kan anbefale siste episode av South Park - det er et sjult budskap til deg der et sted :)

Lett å se hvor dette bærer hen, og dit akter jeg ikke bli med. Jeg er ikke her for å tale nettbys sak eller være motparten i en sådan diskusjon. Vil dermed trekke meg ut av denne tråden ganske kjapt.

Mitt bidrag til debatten var ment som et innspill på hvordan dere kan gjøre ting anderledes, slik at nyhetene ikke blir slettet umiddelbart. Nettbys forside lider av dødlig mangel på godt innhold og det er absolutt plass til noen av dere der. Men det kreves at dere tilpasser dere - ikke motsatt. Om dette innspillet ikke er ønsket og kun resulterer i stillingskrig, er dette mot sin hensikt.

Lykke til :)
 
Så du mener alle blogger vil ligge døde i løpet av noen år, og det man sitter igjen med på web er sider som kun har som oppgave å dele innhold og trafikk?
Hvor skal man få innhold fra da? :D

Nei det jeg mener er at sider må samarbeide mer enn de gjør i dag, sånn at folk finner innhold. Det kan være at blogg A linker til blogg B fordi Blogg B har skrevet et godt innlegg. Blogger idag, ihvertfall norske, linker aldri til hverandre uansett, fordi dem tror at dem mister trafikk på grunn av det.

Folk må fortsette å lage innhold, og folk som leser det må bli flinkere til å dele innholdet med andre mennesker. Facebook, Twitter osv er en fin måte å markedsføre seg selv og innhold på.

off-topic: Grunnen til at VG-Nett er populært er på grunn av avisen deres er det. Hadde de startet VG-Nett uten at folk hadde visst om papiravisen hadde de ikke hatt 100000 besøk i mnd engang.
 

bugge

New Member
Så dermed kan andre legge ut saker fra min blogg uten at det vil føre til reaksjon fra Nettby (med mindre de skulle ville slette den av andre grunner)?

I teorien ja. Med om det spekuleres i dette som en form for linkbytte tipper jeg det vil bli reagert på.

Så hva er dealen, i følge deg? Man kan legge ut nyheter, enten det er fra blogger eller aviser, så lenge det ikke er skribentene selv (eller medsammensvorne) som står bak?

Om jeg laget en nyhet med link til glabladet.no så tipper jeg den ville blitt behandlet anderledes enn om du la den ut selv. Årsaken til det er jo at jeg går god for innholdet du har skrevet og at det dermed blir en form for kvalitetssikring syltynn kvalitetssikring.

Jeg tror også at du kan legge ut egne nyheter selv. Men da må det være såpass med innhold at folk kan gjøre en reell vurdering om de vil gå videre til ditt nettsted eller ikke. Altså både ingress og et avsnitt eller to.

For øvrig kan sitatretten brukes for det den er verdt om du ønsker å linke til andres saker. Slik jeg forstår det er dette akseptert også på nettby.
 

R@ge

Kverulant
Mye fornuft i det du skriver Bugge, men om jeg ikke misforstår deg helt nå så avfeier du konsekvent i denne tråden at det forekommer korrupsjon (eller en subjektiv seleksjon) av saker på nettby?

For jeg må bare få påpeke at jeg synes det virker noe påfallende at saker har blitt slettet når de har kommet høyere enn en byvakts rene affiliate saker.

Sakene det er snakk om er riktignok ikke de lengste og mest kreative sakene man kan komme over, men i hvert fall ikke rene affiliate saker som til eksempel "hvor god mor er du" type saker som byvakten selv hadde publisert og som da ble stående.

Mulig jeg er en smule konspiratorisk, men det lukter jo litt svidd av det synes jeg.

Er vel ingen som egentlig er uenig i at det er flott at dere forsøker å heve kvaliteten, men jeg sitter liksom med en følelse at noen har satt bukken til havresekken, eller at noen er litt i overkant opptatt av å fremheve sine egne saker..

Kan være tilfeldig, hvem vet....
 

david.

Medlem
Nettby er mitt favoritt spam-side. Takk Nettby!

38197-spam.jpg
 

picxx

Well-Known Member
Lurer egentlig på hva som er vitsen?
Tor Gunnar nevnte at han med 40.000 unike fra nettby gikk med tap på siden.
Er det virkelig noe å bråke etter?
 

Ståle

Medlem
Lurer egentlig på hva som er vitsen?
Tor Gunnar nevnte at han med 40.000 unike fra nettby gikk med tap på siden.
Er det virkelig noe å bråke etter?

Hvis man i dag ikke klarer å tjene tilbake det webhotellet/båndbredden koster så har man gjort et eller annet galt.
 
Topp