Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nettby sletter sakene mine fra forsiden

zapotek

Medlem
Stort sett er jo brorparten av de såkalte "nyhetene" på Nettby rene mainnskiten. Trafikken som kommer derfra er jo også helt rævva (les:fjortiser), og konverterer veldig dårlig. Eneste grunnen jeg legger inn nyheter der en sjelden gang er SEO.
 

picxx

Well-Known Member
Trafikken som kommer derfra er jo også helt rævva (les:fjortiser), og konverterer veldig dårlig.

Altså, "fjortisser" er faktisk en veldig kjøpesterk gruppe og også en gruppe som konverterer bra på andre ting. Men, ja, som du sier... når nyhetene er ræva og de kommer inn på en side som ser ut som et middels stort slagfelt fra middelalderen ville ikke engang den blinde bestemora mi ha konvertert der inne.
 

bugge

New Member
@Roger: Korrupsjon er for en ganske sterk beskyldning og jeg har vondt for å tro at noen byvakt er dum nok til å ta i mot vederlag for å hause opp en nyhet. Moderering av forsiden til Nettby er en av vaktenes oppgaver, og de har tilhørende verktøy for å både flytte ting opp, ned eller fjerne helt. Så det at noe fjernes, men andre blir liggende, kan like gjerne være utvitenhet som en aktiv handling for å oppnå et bestemt mål. Jeg mener det også er viktig å merke seg at disse vaktene er forskjellig individer med egne meninger. Dermed kan det være en forskjell på hvordan forsiden behandles avhengig av hvem av de 33 vaktene som er pålogget.

Men selvfølgelig, om du mener det finnes vakter som legger ut rene affiliatelinker så er dette misbruk av tillitt på det groveste. Dersom den ansatte ledelse blir gjort oppmerksom på dette vil jeg anta det fører til at vakten forsvinner hodestups ut.
 

Robert

Mr. 66
Ja da har jeg også opplevd dette, to ganger på rad med en ukes mellomrom.

Nyheten klartrer sakte men sikkert opp på forsiden, det går et par timer og etter 600-700 besøkende forsvinner plutselig hele nyheten fra forsiden til nettby. Jeg går inn på gruppen nyheten ble skrevet fra og merkelig nok har en eller annen admin nå merket boksen " Vis kun på gruppeforsiden "

Her har nok "byvaktene" en egen agenda med å holde sine egne saker på toppen...

Siden det linkes til har ingen form for betalt annonsering.

Edit: Da tester jeg å legge ut nyheten en gang så får jeg se hvor lang tid det tar før den forsvinner..
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Her har nok "byvaktene" en egen agenda med å holde sine egne saker på toppen...

Er ikke tvil om dette.
Jeg var i diskusjon med en moderator som ble merkelig stille når jeg la fram all dokumentasjon.
Har også oversendt dette til både VG og schibstedt uten at det har fått noen konsekvenser, så det er tydelig at dette er en måte de ønsker å drive tjenesten på.
 

Heidi

Medlem
Er visst ikke bare dere store som blir sletta gitt.

Jeg fikk først en advarsel med beskjed om å ikke linke til bloggen min for å lese resten av nyheten, noe som forsåvidt er greit, med unntak av at det er mange andre som gjør det samme og tydeligvis får lov.

Uansett sluttet jeg med det, og la ut hele blogginnlegg, og linket nederst til innlegget, samt til eventuelle kilder.

Da fikk jeg advarsel nr 2 om at de nok en gang ba meg slutte å linke til bloggen min. (!) Noe de ikke nevnte i første advarsel, da gjaldt det å legge ut les mer-linker.


Gjør meg forbanna da 90% av alle bloggere der inne linker til seg selv i nyheter, og ikke minst skriver nyheter kun med blogg-link.


(I løpet av den dagen jeg fikk advarselen min lå det to rene affiliate-nyheter på forsiden. Kun med spørsmål om du ville tjene penger, og så link.)


Kanskje reagerer jeg litt vel sterkt, men det irriterer meg og gjør meg forbanna. Ikke minst når jeg leser her at mange andre opplever det også. Og neida, jeg skal ikke påstå jeg skriver så himla bra innlegg, men folk tok da turen inn på nyhetene, så det må ha vært interesse for de.

Hadde vært interessant å testet ut det med å legge ut andres nyheter, hvordan det blir sett på..
 

Travellingman

Nettgrunder
Ja da har jeg også opplevd dette, to ganger på rad med en ukes mellomrom.

Nyheten klartrer sakte men sikkert opp på forsiden, det går et par timer og etter 600-700 besøkende forsvinner plutselig hele nyheten fra forsiden til nettby. Jeg går inn på gruppen nyheten ble skrevet fra og merkelig nok har en eller annen admin nå merket boksen " Vis kun på gruppeforsiden "

Her har nok "byvaktene" en egen agenda med å holde sine egne saker på toppen...

Siden det linkes til har ingen form for betalt annonsering.

Edit: Da tester jeg å legge ut nyheten en gang så får jeg se hvor lang tid det tar før den forsvinner..

Har opplevd dette noen ganger jeg også, og da har jeg huka av igjen den boksen og vips var jeg tilbake på lista....
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Den løsninga fungerte i begynnelsen Travellingman, men den funker ikke nå lenger. Nå forsvinner nyhetene fra fremsiden uten at denne boksen oppdaterer seg.

På en måte kan jo de fleste bloggere slutte å legge ut nyheter på Nettby. Nå er det jo så ille at man mottar varsel om utestengelse fra nettsamfunnet bare ved å skrive en nyhet som inneholder link til et mindre kjent nettsted / blogg enda man ikke har noen relasjoner til nettstedet man linker til. Dersom man linker til vg.no, tv2.no evt andre store nettsteder går det som regel bra.

Jeg vet ikke hva jeg vil kalle det som skjer med nettsamfunnet. Enten er det moderatorer som ikke burde være moderatorer, eller så er det rett og slett Nettby Communications AS som har satt klare retningslinjer om hvilken nettsteder som faktisk er akseptert.

Husker dere den gang da TV2 ble utestengt fra Nettby beskyldt for å spamme ned hele nettsamfunnet med nyheter som linket til TV2's nettsider? Vel... Hver eneste gang jeg har vært innom Nettby (sikkert 5 ganger siste 30 dager) så har det altså vært minst 2 nyheter som linker direkte til TV2 på fremsiden.

Det er vel egentlig bare til å ikke bry seg om Nettby. Om man føler seg urettferdig behandlet der inne er det jo ikke noe trivelig sted på noen måte.
 

Travellingman

Nettgrunder
Javel, mener det er ca en måneds tid siden jeg hadde dette "problemet" sist.....

Men når det er sagt så har jeg også fått føle nettbys "vrede" i dag da jeg hadde en artikkel som ble litt for populær kanskje. Fikk ihvertfall denne beskjeden for et par timer siden:

Din profil er låst tre dager for å ha misbrukt Nettby til å reklamere for private nettssider. Ønsker du et kommersielt samarbeid med oss ber vi deg ta kontakt. Dette bryter klart mot nettby sitt lovverk, og din profil låses permanent om det skjer igjen.


Har vært medlem der siden april i år og lagt ut et 50 talls artikler siden det, og alle innleggene har sikkert hatt en link til min blogg. Så det er rart att de vil "ta" meg nå, har hatt god spredning på innleggene og ikke forsøkt å spamme i vei bare så det er sagt.

Så kanskje en av disse "vaktene" ikke liker bloggen min :confused:
 

Travellingman

Nettgrunder
Måtte selvfølgelig kverulere litt og sendte inn et reply til nettby og fikk dette svaret tilbake.

byvakt jesus
Andre som gjør dette får samme straff, eller de som står for større nettsteder har blitt permanent utesteng. Vi har stengt ute minst 50 profiler for samme sak. At dine reklame-nyheter ikke har blitt reagert på tidligere er mer en heldig tilfeldighet for deg :)
Et kommersielt samarbeid vil gi deg mulighet til å reklamere for produkter på Nettby etter avtale/tillatelse.
Sjekk vedlagt link:

Nettby.no
 

picxx

Well-Known Member
Måtte selvfølgelig kverulere litt og sendte inn et reply til nettby og fikk dette svaret tilbake.

Selv har jeg sluttet å bruke nettby som et community, da sakene på forsiden er så intetsigende at enhver spamblogg faktisk kan stille med bedre saker. Sakene som legges og holder seg på forsiden er one-linere eller direktelinker til affiliatelenker, da nesten alltid fra en eller annen i "bystyret".

Schibstedt/VG/Nettby er klar over problemet, men all den tid stedet genererer brukere og inntekt gir de vel en bæng, da det sikkert vil kreve mere ressurser for dem å skifte ut hele moddestabben kontra det å bare la det skure og gå.
 

Marita

ordleker
Nå er jeg usikker på hvor mye verdi trafikk fra nettby egentlig har, men..

Jeg bruker ikke nettby lengre, så jeg registrerte ny bruker for rundt en måned siden, og la raskt ut en nyhet, hele artikkelen med link til bloggen min. Mange treff, tror det var bortimot 500 på en time eller så. Noen timer senere la jeg ut enda en nyhet, men denne gangen kun med link til bloggen min. Like mye trafikk igjen. Noen timer senere fikk jeg beskjed om at kontoen var sperret. Jeg sendte mail til Nettby, og fikk kontoen gjenåpnet.

Jeg har ikke lagt ut flere nyheter etter det her, men tenkte jeg skulle prøve igjen. Blir jeg sperret for andre gang, så gir jeg bare opp hele prosjektet, siden jeg ikke kan se for meg at trafikk fra Nettby vil gi faste lesere - men jeg vet ikke, derfor hadde det vært gøy å teste ut.

Har lest hele denne tråden, og har skjønt at man bør legge ut hele artikkelen (eller iallfall det meste av den), og IKKE spamme, men heller legge ut en nyhet i uken.

Er sjansen for at kontoen min blir sperret igjen, stor? Følger de ekstra godt med tidligere sperrede brukere? Skal prøve uansett, for Nettby kommer jeg aldri til å bruke som sosialt medium, til det er det altfor mange fjortiser der - men hadde vært interessant å se hva slags trafikk det skapte.
 
Topp