Kjapp og trygg hosting for Wordpress

nordmenn er iPhone-gale.

Dag Frogner

Supermedlem
Sikkert ikke mange som tror på dette, men en kollega av meg var på jobbtur til Singapore. Der jobbet han sammen med en som nettopp hadde sagt opp jobben han hadde hos en av Apple`s underleverandører og de hadde skrevet kontrakt på den nye iPhonen rett før han sluttet. Det han sa var at den blir lansert høsten 2010, men dette er jo selvfølgelig noe jeg ikke kan bekrefte 100%, men min kamerat har ikke til vane å ljuge så da får vi vente å se om karen i Singapore snakket sant. :)

Så kan det jo også hende at den kommer alle andre steder høsten 2010, mens vi i Norge som vanlig må vente noen mnd ekstra. :(
 
Sist redigert:

Bjørn Andersen

Webmaster
trodde iphone begynte å bli avleggs allerede, i asia er det slik, nå er det blackberry som gjelder. Interessant å se om det samme skjer her eller om det er mer asiatisk fenomen
 

picxx

Well-Known Member
trodde iphone begynte å bli avleggs allerede, i asia er det slik, nå er det blackberry som gjelder.

Er du ikke oppdatert Bjørn?
Blackberry er ut .. nå er det Vertu som er nyeste skrik :)
 

Dag Frogner

Supermedlem
Fordi Apple begrenser bruken av en slik telefon vesentlig ved å ikke la diverse ting forandres? Det er ganske mange regler applikasjonsutviklerene må forholde seg til, og dette setter mange begresninger. F.eks har de nå fjernet alle applikasjoner fra AppStore som hjelper deg å finne/organisere trådløse nettverk. Hvorfor er det ikke lett å forstå.

Du MÅ ikke jailbreake, men det gir deg enda flere muligheter. Det tar deg 5min å gjøre det, om du skal ha tlf på service f.eks kan du bare resette den tilbake til original og det er umulig å merke at den noen gang har vært tuklet med. :)
 

pleb

Medlem
Off topic; fungerer disse falske iphonene til 80$ fra Kina?

Har en kompis som er så absolutt bombesikker på at det skal fungere, og han skal absolutt presse en sånn en på meg også. Har hørt at det er feil med å legge inn applications på dem.
 

Gaasehud

Medlem
Jailbreaking er jækla tøft, ja, Trommis! For de fleste funker iPhone uten jailbreaking helt ok, men de som vil bryte noen grenser bør jailbreake den. Kjekt å kjøre Spotify i bakgrunnen f.eks. :)

Har noen kompiser som har kjøpt flere av disse fake iPhones, pleb; het noe sånt som MiPhone, SciPhone og lignende og de lignet ganske designmessig. Men selve telefonen var helt jævlig. Kort og godt. :D
 

Dag Frogner

Supermedlem
Ja, jeg vil nok fortsette å ha jailbreaket telefon pga alle fordelene. Ser ingen ulemper med det bortsett fra evt brudd på garanti, men jeg har kjøpt telefonen for to år siden via eBay så den garantien er vel ikke verdt mye uansett. :D

Har også sett disse fake telefonene og som mattisaas sier så SER de like ut, men resten kan du bare glemme å sammenligne med en original iPhone. Ihvertfall en til $80. ;)
 

Keanu

Geek
Har ikke iPhone, men kunne godt tenkt meg det. Selve telefonmulighetene har jeg ingen behov for, så mest trolig blir det en iPod Touch. Vurderer en eller annen Android-telefon i stedet, så jeg har mulighet til å teste programmer og utvikle for begge plattformer.

Ang. telefon, har jeg en eldgammel Sony Ericsson, som jeg tror var laget før de faktisk ble slått sammen. :D
 

Knut

Medlem
Kjøp HTC og få flust av funksjoner UTEN å måtte operere din EGEN telefon for å få den sånn som du ønsker :)
 

Bjørn Andersen

Webmaster
Er du ikke oppdatert Bjørn?
Blackberry er ut .. nå er det Vertu som er nyeste skrik :)

hehe jeg er ganske ute, kjøpte en iphone for endel å tilbake men synes ikke det var det store, jeg vil bare en tlf som man kan ringe med jeg, så har endt opp med en gammal nokia :D
 

Dag Frogner

Supermedlem
Vel, om du kjøper en telefon kun for å ringe så har du gjort hjemmeleksa di dårlig om du kjøpte en iPhone.

Skal du kun ringe så burde denne holde i massevis. ;)

xx080611-doro.jpg
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
King-nothing: tull, den er dyr... Nokia 1208 fåes rundtomkring til 2-3 hundrelapper og fungerer mye bedre en Dorotelefonene... Har prøvt ut Doro som liksom skulle være så "enkle for eldre", men fant fort ut at de er mer avanserte en enkle :p

Angående iPhone så selges det veldig bra... Det som er stiligt med iPhone er at de har markedsført den så bra at selgere slipper å selge den, kunden VET hva de vil ha.

Markedsmessig så er smarttelefoner veldig inn for tiden. Går mye i iPhone og Nokia E71 (full qwerty telefon). Det er snart et år siden iPhone 3GS kom, og det er FORTSATT fordelingslister i de fleste kjedene på telefonen. Litt rart at de ENDA ikke greier å levere nok :p
 

picxx

Well-Known Member
Jeg bruker mobilen til å motta samtaler med og sende sms med.
Har vel en mobilregning på rundt 200.-NOK de siste 6 åra.
 
Topp