Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ny bærbar PC

peterandrej

pensjonert moderator
Du får trådløst internett på en mac "helt uten videre". ALT er kompatibelt og myyyyyye enklere å konfigurere enn på windows (gjelder rent generelt dette på mac vs win)

I praksis: klikk på airport-symbolet oppe til høyre, velg ønsket nettverk, klikk OK.

Du vil merke - eks. på cafeer med trådløst nett - at mac'erne bare setter seg ned og har nett umiddelbart, mens windows brukerne river seg i håret.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Du får trådløst internett på en mac "helt uten videre". ALT er kompatibelt og myyyyyye enklere å konfigurere enn på windows (gjelder rent generelt dette på mac vs win)

I praksis: klikk på airport-symbolet oppe til høyre, velg ønsket nettverk, klikk OK.

Du vil merke - eks. på cafeer med trådløst nett - at mac'erne bare setter seg ned og har nett umiddelbart, mens windows brukerne river seg i håret.

Kan vel egentlig velge og beskytte en windowsbasert pc på den biten der også. - Skru på det trådløse nettverket med bryteren, velg nettverket ditt, og Windows kopler automatisk til det samme nettverket hver gang en skrur på nettverket. (Som da også er en fysisk bryter / knapp på pcen.) Hvordan dette er enklere på en Mac fremfor en pc kan jeg ikke helt forstå.

Av og til skulle en gjerne tro at mange som sitter på en bærbar mac aldri har brukt en bærbar pc av nyere dato, for deretter og kun skrive om sine egne erfaringer fra pcen dere hadde for 10år siden. (Omtrent akkurat slik som alle Vista-testerne. Kilde! )
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Kenneth Dreyer skrev:
Jeg har og bruker begge deler. Mac er raskere.
Skjønner. Da er det liksom litt enklere og kunne forholde seg til det du forteller også. Jeg burde jo igrunn vite at du har begge deler. Du har jo nevnt det noen ganger ser jeg. Jeg må for all del minne om at den posten jeg skrev over ikke er rettet mot absolutt alle som skriver "dritt" om pc liksom. Den minner meg egentlig litt om meg selv, som snakket dritt om PS2 kun fordi jeg selv hadde Xbox en gang i tiden. :p
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg sier langt ifra at Mac er problemfritt. Det er mange små ting med Apple som generelt irriterer meg noe grufult. Hvorfor har ikke TV-boksen deres divx støtte? Hvorfor kan man ikke filme med iPhone? Det er masse små ting som jeg irriterer meg over med mac også, uten at jeg kommer på de i farta.

Selv om jeg kan mye om data og IT, så er jeg allikevel en veldig simpel bruker. Jeg bruker skriveprogrammer, epost, bildebehandling og surfer på nett. Både PC og Mac er gode på disse funksjonene, selv om jeg synes Mac gjør det raskere. Den eneste tingen jeg ikke gjør som er basisbruk av PC er utvikling av nettsider, noe jeg ikke merker noe spesielt forskjell på fra mac til PC, siden jeg bruker dreamweaver på begge.

Som student har jeg oppdaget mindre problemer med å være mac bruker, siden vi ofte får utdelt materielle som er laget på eller for PC. Ofte er det dårlig formatert i Mac eller ikke støttet i det heletatt. Har allikevel klart å funnet alternative løsninger så langt, så noe stort problem har det ikke vært.

Hva som er best av Mac og PC, kommer veldig ann på hva du skal bruke maskinen til.
 

Sindre

Medlem
Macen er kjøpt, og dette er min første melding på Webforumet og internett i det hele tatt, fra min nye Mac. ;)

Knallmaskin. En del ting som er uvant som jeg lurte på hvordan man kan gjøre noe med, som f.eks:

1. Hvordan får jeg vinduene til å dekke hele skjermen? Da dette er en Macbook med 13,3"-skjerm, skulle jeg helst sett at vinduene tok hele skjermen, da ting blir ganske smått her fra før.

2. Går det an å få flyttet de rød, gule og grønne knappene til normal side, altså høyre? Venstre er virkelig uvant, men kanskje noe man blir vant til etterhvert?
 
Topp