Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ny sida, åsikter tack

"Her må du nesten utføre noen markedsundersøkelser, for dette lukter ikke suksess av."

Går inte att göra en marknadsundersökning här, vad förväntar du dig för svar om du frågar folk. I vår butik sjunker priset med 1% varje dag, gillar du det eller inte? Svaret är givet på förhand. Det finns kanske de som föredrar att priset stiger varje dag, vad vet jag.

Du tar veldig lett på negativ kritikk. Det er klart en markedsundørsøkelse kan gi deg mye informasjon. Feks "om prisen synker med 1 % pr døgn, ønsker du å vente 3 uker på ett godt tilbud eller kjøper du hos xxl?"
 
Du tar veldig lett på negativ kritikk. Det er klart en markedsundørsøkelse kan gi deg mye informasjon. Feks "om prisen synker med 1 % pr døgn, ønsker du å vente 3 uker på ett godt tilbud eller kjøper du hos xxl?"


Det vore ju en bra fråga att ställa. Fast grundtanken är ju givetvis inte att konkurrera mot de, även om jag har samma varor just nu, tanken är att sortimentet ska breddas. Man ska besöka min butik om man vill fynda, alltså betala kanske 50 kr för en vara som har ett marknadspris på 300. Kommer ju inte att kunna hålla fullt sortiment med denna affärsmodell, utan jag plockar in fyndvaror från Europa, kan vara en storlek av en tshirt exempelvis.

Ett exempel nu jag har butiken, Gmax tar 299 kr för myrblåvinge kari traa, de har nästan komplett serie av storlekar, jag har XS, mitt utpris 99 kr. Kommer kanske sjunka mot 10-20 kr skulle jag tro.

Ett till exempel. Kari Traa Butterfly Pant | G-Sport | G-MAX
De har 3 storlekar av denna, jag har 2. De tar 399 kr för dessa. Jag sätter 219 kr som utpris, hade jag haft 3 storlekar som gmax så hade jag nog lagt mig på 299 kr. XXL har inte dessa i sin internetbutik, annars hade de ju givetvis varit billigare än 399.
 
Sist redigert:

Camillafr

Medlem
Syntes selve ideen bak siden var veldig spennende, høres ut som en god måte å få folk til å komme tilbake flere ganger.

Når det kommer til designet ville jeg brukt litt penger på en webdesigner, det kan nok være verdt det!
 
Syntes selve ideen bak siden var veldig spennende, høres ut som en god måte å få folk til å komme tilbake flere ganger.

Når det kommer til designet ville jeg brukt litt penger på en webdesigner, det kan nok være verdt det!

I framtiden får jag kalla in designers, nu är allt fokus på att få tag i varor, kostar rätt mycket att ha allt på lager. :)
 

erlsae

Medlem
1. Utfør markedsundersøkelse.
2. Nytt design (kanskje annet system? WooCommerce, Opencart, Magento etc.)
2. Ny logo.
4. Se URL??? (sw8905.smart-web.dk).
3. Kjøp inn varer og begynn å selg.

Du kan gjøre en kjempefiasko med å kjøpe inn varer når nettbutikken din ser helt grusom ut. Jeg tviler på at noen vil kjøpe på den nettbutikken du har pdd, derfor utfør en markedsundersøkelse først.
 
1. Utfør markedsundersøkelse.
2. Nytt design (kanskje annet system? WooCommerce, Opencart, Magento etc.)
2. Ny logo.
4. Se URL??? (sw8905.smart-web.dk).
3. Kjøp inn varer og begynn å selg.

Du kan gjøre en kjempefiasko med å kjøpe inn varer når nettbutikken din ser helt grusom ut. Jeg tviler på at noen vil kjøpe på den nettbutikken du har pdd, derfor utfør en markedsundersøkelse først.

Nu är den inte i drift än då, kommer ju byta till domenen prismatch sen.
Mycket av varorna har jag redan inne, plockar från andra butiken.
Får dona lite med logo :)
 
Jeg vet ikke helt hva du ønsker kritikk på, de prosentgreien er ikke aktive i nettbutikken, designet er ferdig mal, produktene tilsvarer ikke det ferdige sortimentet. Så jeg vet ikke helt hva jeg skal gi kritikk på.

Men du burde kanskje tenke gjennom dette prosent greiene. Om en vare synker med 1% pr døgn vil det si at når noen skal kjøpe ny genser gidder de ikke å vente til prisen din synker, det kan jo ta flere uker. Det vil jo ta nesten en mnd før du kommer til 25%.
Dermed vil dine kunder være impulshandlere, altså at de kun kjøper ett produkt fordi det er billig. Og da mister du jo denne returnerende trafikken du er ute etter.

Kanskje du burde se litt på timesauksjoner og feks ha 10 produkter pr dag hvor prisen synker med X prosent pr minutt/time, da blir det litt konkurranse (hvem har nok is i magen til å vente lengst?)
Det blir litt mer intenst, nesten som en auksjon.
Grunnen til at netthandelen gjør det stort er nettop dette med spenningen og at ting går fort, produktene er ofte billige og det kommer ett gebyr i tillegg (Det er her netthandelen tjener godt). Dette er ting du burde se litt på.
 
Jeg vet ikke helt hva du ønsker kritikk på, de prosentgreien er ikke aktive i nettbutikken, designet er ferdig mal, produktene tilsvarer ikke det ferdige sortimentet. Så jeg vet ikke helt hva jeg skal gi kritikk på.

Men du burde kanskje tenke gjennom dette prosent greiene. Om en vare synker med 1% pr døgn vil det si at når noen skal kjøpe ny genser gidder de ikke å vente til prisen din synker, det kan jo ta flere uker. Det vil jo ta nesten en mnd før du kommer til 25%.
Dermed vil dine kunder være impulshandlere, altså at de kun kjøper ett produkt fordi det er billig. Og da mister du jo denne returnerende trafikken du er ute etter.

Kanskje du burde se litt på timesauksjoner og feks ha 10 produkter pr dag hvor prisen synker med X prosent pr minutt/time, da blir det litt konkurranse (hvem har nok is i magen til å vente lengst?)
Det blir litt mer intenst, nesten som en auksjon.
Grunnen til at netthandelen gjør det stort er nettop dette med spenningen og at ting går fort, produktene er ofte billige og det kommer ett gebyr i tillegg (Det er her netthandelen tjener godt). Dette er ting du burde se litt på.

Givetvis tar det tid, men kollar mina startpriser så ligger de gott till på marknaden redan, kommer ju ta tid detta att samla på sig så att bra många varor ligger i kategorin 50-80% billigare.

Timmesauktioner funkar eller varför inte minutauktioner men även sekundauktioner, det är något jag funderat på som kommer att komma när man har byggt upp användare av sidan. Att priset sjunker 1% per sekund vore ju inte dåligt, nu kommer ju sånt gälla vissa utvalda varor då. Har funderat på 10 st per dag faktiskt :D

Enig i det du skriver, man måste få folk att återkomma frekvent och spänning är alltid en sådan sak. Jag gillar själv Netthandelen men är sällan inne för att produkterna intresserar mig inte, känns som ett rusta i auktionsform. Men de gör det bra. Jag vill hålla kvalitet på sakerna, exempelvis sälja nike, adidas, craft som det normala, inte plocka in något bara för att priset ska bli extremt lågt utan intresse för besökarna.
 
Hvor mange besøkende er du avhengig av for at det skal være noen vits i? Hvis det er en nystartet nettside med 5 besøk om dagen taper du mye i begynnelsen, men det er med i planen? Å selge masse veldig billig og tape en del for å få mye besøk etterhvert?

Får hoppas på att jag får mer än 5 besökare om dagen då :) Jag räknar med att ha 30-40 dagar på mig att locka in besökare till min butik. Då har alltså priset sjunkit med 30-40% Allt jag har köpt in är av pengar jag har råd att förlora så det är ingen kris på så vis. Första frågan är omöjlig att svara på, man måste ta det som det kommer helt enkelt. Finns inget facit på hur saker och ting ska vara, det vore tråkigt om så vore fallet.
 
Har skapat en kategori som kommer fylla en viktig funktion senare. den kallas gmax.no/xxl.no, jag bara sammanliknar priset mot varor jag har som krockar med dessa 2 största aktörer. Även när jag är dyrare i startpunkten så visas det. Det är rätt fantastiskt vad de har olika sortiment på sina hemsidor, det är bara för att inte prisgarantierna ska slå ut. Men det är så det funkar, ingen nyhet. Eftersom jag ska bredda utbudet senare så kommer även de största på marknaden att läggas in där också. Jag mjukar upp de lite inför min sökmotor som kanske byggs i framtiden :D

Obs! Jag använder mig inte av djuplänkar från dessa aktörer, gick inte så bra förra gången. :D
 

Tony J

Alle skal få
Jeg ønsker deg lykke til uansett. Du virker å ha et pågangsmot og samtidig synes jeg du virker som en hyggelig kar og svarer rolig og greit på endel krasse spørsmål og det er bedre enn et godt design i mange tilfeller. Webforumet har godt av hyggelige karer og ikke bare negative personer. Men er enig med Highroller at det er vanskelig å gi tilbakemelding på noe, annet enn at det var en interessant ide med prisfall. Det er alltid artig å fortelle om prosjektene sine, men det kan være smart og holde kortene tett til brystet til du har alt klart. Du har i verste fall gitt en annen kar en ide til sitt prosjekt og som kan sette det sammen på 1-2-3. Dersom du bruker cms med ferdige maler, kunne du kanskje vist personer de forskjellige malene du har til rådighet å høre hva folk syns. Hvis du skal bytte mal og spørre på nytt for hver mal kan det fort bli kjedelig. Ha en god kveld
 
Blir nog svårt att kopiera detta om man inte har löst hur man ska få tillgång till varor i princip gratis, det är där det svåra är i denna affärsmodell. När det kommer till sökmotorn så varsegod, bara kopiera på :D då slipper jag få advokater efter mig. Jag tror prismatch också kan få advokater efter sig, men sannolikheten är låg..
 

Tulla

Medlem
Logon kommer väl ändras. Men allt ska vara enkelt.

Det skjønner jeg godt. Poenget med en logo er at folk husker den. Jeg har også en blingbling logo, ikke akkurat mitt stolteste øyeblikk, men jeg har jo navnet mitt overalt. Blingen din forsvinner i den store røde dingsen rett under.

Gjør logoen enkel med en stor skrift gjerne i rødt uten noe fuzz, men heller ikke kjedelig. Hvilken skrift du velger er viktig.
 
Topp