Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ny sida, åsikter tack

Synes dette er kult. Nå handler jeg sjelden sportsutstyr på nett, for jeg tenker at gmax og xxl er billigere uansett. Men ser jo at du har priser lavere enn disse. Hva med å få frem dette enda bedre?

Nu är ju tanken att det ska bli annat än just sportsaker också. Har köpt in lite mobildekslar, inväntar lite annat smått och gott också, får ta det som det kommer.
Vad menar du med att få fram detta bättre? Jag har fått bra tips här i tråden som jag ska försöka lägga till på sidan. Jag gillar tanken med minutauktioner där priset sjunker med 1% i minuten. Jag får ta det som det kommer.
 
Få det frem til produktene på forsiden, at du er billigere enn konkurrenter. Men ja, blir vel mye å holde styr på når det ikke kun er sportsutstyr.

Du tänker så, jag har ju gmax och xxl priser inom parantes iallafall, i framtiden så kanske man kan ha på varje produkt, det vore ju bra iallafall.
 
En fråga till er experter, detta med dropshipping har inte intresserat mig förr men idag när jag satt och drack mitt goda kaffe kom jag på en sak. Jag kan ha en egen kategori på min sida där priset inte sjunker med 1% per dag, dropshipping, jag tänkte främst inom kategorin smycken och mobildeksel.

I denna kategorin kan du bara handla för låt oss säga 180 kr så att paketet smidigt går genom tullen. Det ska klart och tydligt framgå att det är dropshipping och gratis frakt, vilket innebär 2-4 veckor leveranstid.

Kom med era tankar, ni har som oftast vettiga saker att komma med, är jag ute på djupt vatten nu? Isåfall skyller jag på kaffet, var väldigt starkt!
 
Jeg synes dette virker som et meget spennende konsept. Om du får opp trafikken osv. er jeg trolig villig til å donere noen varer når jeg selv er operativ.
 
Jeg synes dette virker som et meget spennende konsept. Om du får opp trafikken osv. er jeg trolig villig til å donere noen varer når jeg selv er operativ.

Det jag kan se hitintills är att återkommande ligger på över 30%, nu är ju statistiken inte så gångbar eftersom man varit igång i 20 dagar, men om 3-4 månader bör man kunna se vad som skett. Det är ju alltid svårt att locka trafik till en sida.

Jag vet jag måste bredda utbudet av varor iallafall, så jag har beställt in smykker, det är lite av taktiska skäl. Funderar faktiskt på att lägga upp på letsdeal eller groupon, enbart för att locka kunder in på min sida, smyckena kommer in i bilden här.
 
Om du er 100% sikker på at du er billigst kan det være en ide å linke til feks prisjakt.no som viser at du faktisk ER billigst(?).

Jo men samtidigt är det väl inte fairplay mot andra, att jag sitter med en produkt som jag har 1 av hemma känns lite missvisande. Min affärsmodell är ju inte som de andra, de sitter med kompletta serier/storlekar etc, så kommer jag in med kanske 2 storlekar.

Jag sitter nu och kollar lite smycken, kanske jag lägger upp lite sånt på letsdeal för att locka besökare till sidan. Inköpspriset för en variant är ca 4 kr, sen tillkommer ju lite annat. Dessa säljs av en aktör i Norge på tillbud för ca 125 kr. Jag såg liknande säljas på Groupon för 89 kr st, det intressanta med Groupon var att de hävdade ordinarie pris var 550 kr. Det ser ju bra ut om tillbudet är 89 kr om ordinarie pris är 550, verkligheten är ju inte sådan dock.

Jag tror man kan komma långt på att köra fairplay helt enkelt, att jag skulle lägga in mig på kelkoo eller prisjakt känns som sagt lite fel. Kanske besökarna rent av blir förbannad om de förväntar sig att alla storlekar finns och sen har man bara ett fåtal, jag tror man lätt kan skjuta sig i foten också. Vad vet jag :D
 
Här är det snabba puckar, från en omvänd aukstionssida till vanlig webbutik till auktioner på facebook :) Jag kör nu enbart fokus på mina facebook auktioner, verkar rätt ensam om detta koncept i Norge, Vad tror ni?

https://www.facebook.com/prismatch.no

Det är väldig aktivitet på min facebooksida, trots att jag bara har 3800 följare, men de klagar inte när jag lägger ut 40 poster på en dag, de vill ha mera :D
 
Topp