Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nyhetsside

picxx

Well-Known Member
Tja, picxx, dette er jo bloggdesign. Det er noe annet enn innstikk igjen

As far as i am conserned... hele skitten er det samme, og det hadde ikke tatt meg 5 cent å gitt bort ett bloggdesign til $99.

Istedet utvikler jeg det heller, og selger det for $199... ;)
(ingen som kan nekte meg det ettersom hele skiten er basert på WP..hehe)
 

peterandrej

pensjonert moderator
OBS! Vær imedlertidig oppmerksom på at ditt system er bygd på noe som er GPL lisensiert, så din "kunde" kan gjøre hva han vil med din kode...evt. gi den vekk gratis.

Hallo i luken. Det kan kunden selvsagt ikke gjøre. TS selger jo ikke wordpress her, han selger jo et eget "verk" som riktignok trenger wp for å fungere - men det betyr jo ikke at det er fritt fram for å gi det bort gratis.

Hva du kan gjøre med themet avhenger jo helt av hvilken avtale/lisens du kjøper eller avtaler. Hvis ingenting spesielt er avtalt gjelder åndsverksloven.
 

Demilio

Medlem
Tror ikke jeg sa at du estimerte prisen noe sted, men når du først tar det opp så håper jeg at du selv står for prissettingen og ikke legger skylden på andre!?! Og, har du fått mer enn en til å se på det? Og, fra forskjellige miljøer?

Jeg har vel heller ikke sagt at du skal redusere din kompetanse, men forklart deg hvorfor mange her inne reagerer.

Jeg mener det meste av kritikk på prisen her inne er helt irrelevant da du ikke har kommet med hva som ligger i denne pakken du selger. Du har ikke lagt frem nok info til at jeg ville tatt en beslutning på 10% av prisen engang.

Jeg må helt ærlig innrømme at jeg ikke helt ser hva som er verd de 800K du skal ha. Det er godt mulig jeg ikke forstår hva som er så unikt med din utnyttelse av WP, men da kan du sikkert forklare meg det :)

Jeg ser fortsatt at du ikke har lest innleggene i forumet. Jeg fortalte at det var en beskjent av beg som fortalte denne prisen og jeg lurte på hva folk sytes om dette. Jeg selv er for en månedlig pris, men tror ikke det skulle ha vært et prob å få solgt dette.

Jeg tror mange her må se forskjellen på å selge til en liten bedrift og til en stor. En foretningsmann bør tenke seg godt om om han/hun skal tjene penger på det man gjør. I tillegg til å klare å levere, utvikle seg videre og bevise kvalitet. Jeg legger dette dødt i forumet og fortsetter på min ferd mot et salg :) Håper noen får bruk for mine tips om de skal selge til noen større og kanskje da får solg med litt mer troverdighet til en bedrift som forventer høy pris = godt kjøp.

Hei og hå
 

Msites Ltd

Livsnyter
Du ser ikke noen ting du......

For det første har jeg lest samtlige innlegg! For det andre så har jeg for min egen del konkludert med at du har ingen eller liten peiling på salg slik du uttaler deg her på forumet!

At det er forskjell på størrelsen på en bedrift gjør vel ikke prisen på det samme produktet noe forskjellig!?!

I stedet for å klargjøre ting angriper du alle som kommer med kritikk og forsøker å fordumme dem. Dette er lite smart!
 

picxx

Well-Known Member
Hallo i luken. Det kan kunden selvsagt ikke gjøre. TS selger jo ikke wordpress her, han selger jo et eget "verk" som riktignok trenger wp for å fungere - men det betyr jo ikke at det er fritt fram for å gi det bort gratis.

Hva du kan gjøre med themet avhenger jo helt av hvilken avtale/lisens du kjøper eller avtaler. Hvis ingenting spesielt er avtalt gjelder åndsverksloven.

Det er ikke snakk om ett design, men en pakke hvor det _også_ inngår design.
Selvsagt kan en slik pakke gies vekk gratis, da det er vesentlig at man hooker inn i wp-core.
 

Fredrik

Medlem
Ikke bry deg om Msites, han selger ikke noe allikevel.

Men dersom du lager dette for en stor redaksjon / bedrift med mange ansatte som skal lære og kurses så sier det seg selv at dette vil koste noen hundre tusen.

Hvis du skal selge dette til Msites får du nok ikke mer enn 20 000.-
 

Demilio

Medlem
Ikke bry deg om Msites, han selger ikke noe allikevel.

Men dersom du lager dette for en stor redaksjon / bedrift med mange ansatte som skal lære og kurses så sier det seg selv at dette vil koste noen hundre tusen.

Hvis du skal selge dette til Msites får du nok ikke mer enn 20 000.-

Akkurat :) Takker :)

og til Msites, Jeg angriper ingen. Jeg svarer på kritikk jeg er uenig i. Det burde jeg har rett til når det var jeg som startet innlegget. Folk tåler da å diskutere....... i et diskusjonsforum.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Akkurat :) Takker :)

og til Msites, Jeg angriper ingen. Jeg svarer på kritikk jeg er uenig i. Det burde jeg har rett til når det var jeg som startet innlegget. Folk tåler da å diskutere....... i et diskusjonsforum.

Å diskutere er en ting, men å fordumme folk gjennom "du har ikke lest", "dere har ikke forstått" etc.... det vil jeg kalle å angripe folk!

Som jeg sa i ett av mine innlegg er det nok du som ikke har forklart godt nok hva du skal tilby for 800.000!
 

Bjørnar

Gründer
tåler du ikke kritikk? du har bedt om respons, og fått det. du har heller ikke svart på mine spørsmål i tråden.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Jeg tror mange her må se forskjellen på å selge til en liten bedrift og til en stor.

Det er klart det er en forskjell på å selge til noen som er liten (med lite penger) sammenlignet med en som er stor (med mye penger). Produktet kan være akkurat det samme, men prisen kan variere voldsomt. Hvis Manchester United viser interesse for en spiller, så VIL prisen gå opp, uansett hvem det måtte være snakk om. Samme spiller vi få en helt annen pris om det er Macclesfield Town som byr.

Det er jo også sånn at folk tror at det er likhetstegn mellom en høy pris og kvalitet. Det er jo ofte sånn det er, men ikke alltid. I dette tilfellet vet jo jeg, av erfaring, at produktet er sykt overpriset - kanskje med hensikt - for å tiltrekke seg kunder med større lommebøker. Det er ikke noe galt i det, tvert imot; det kan være et godt markedsføringstricks.

Jeg husker en stripe med Onkel Skrue. Han solgte ved til 0,1 dollar kubben. Ingen kjøpte. Billig ved? Hva skal man med det? Men så satte Onkel Skrue opp prisen på den samme veden til 100 dollar pr kubbe.

Alle kjøpte. Fordi den dyre veden automatisk ble tillagt høyere verdi. Antar at TS er ute etter litt av den samme mekanismen her.
 
Topp