Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nyhetsside

peterandrej

pensjonert moderator
Og bare så det er sagt. Jeg har gjort en del oppdrag for reklamebyråer, faktisk prisvinnende reklame- og designbyråer. Selv de tar ikke 800.000,- for ting som det der.

Men så er kanskje de prisvinnende reklamebyråene dårlige selgere..
 

Demilio

Medlem
Det jeg mener er ikke at man som 1 mann kan ta betalt for å enkelt å greit selge en side her. Poenget i dette er at man faktisk snakker om større aktører som er alt fra 100 til 1000 ansatte. Man kan ikke bare etterlate de til seg selv.. de har riktig nok en IT-avdeling de fleste, men det betyr ikke at de klarer seg selv.. Dette krever support..

Så har man kursingen av de man selger til.. ja.. du kan jo begynne å regne på dette selv.. det blir jo langt over 800.000 når man skal fly fra sted til sted for å kurse folk..

Det er ikke snakk om et hvilket som helst salg, men en større pakke som er tilpasset en større bedrift. Dette er jo like klart som vann!

Om du er en som holder foredrag er jo dette et større poeng man burde snakke om hos nyutdannede! Jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg deler dette når mange her ikke forstår hva jeg mener med det hele, men jeg håper noe av informasjonen i denne tråden kan være til nytte for noen pga at JEG VET at dette er et VIKTIG poeng for de som ønsker å overleve i bransjen
 

Demilio

Medlem
til peterandrej: en reklamefilm, plakat eller lignende er ikke et system man skal bruke hver dag som et verktøy.. du kurser ikke 1000 personer på hvordan man deler ut reklame og kjører heller ikke support til de for å fortelle de hva den betyr... dette blir jo bare dumt!

EDIT: Blingsa litt på posten din der, men om de lager solide WP systemer elle rlignende som selges til større bedrifter hvor flere 100 ansatte hver dag bruker verktøyet må jeg si at de tar seg for lite betalt.

Jeg innser at det er mange av dere som ikke har samme mening som meg her og jeg skal heller ikke gå ut og bevise noe her, men håper mange av dere etter hvert ser poenget i dette pga at det er gull verdt for en bedrift som ønsker å selge et produkt som har kvalitet, stabilitet og fornyelse
 
Sist redigert:

PelleK

Medlem
jeg beveger meg litt vekk fra 800k diskusjonen og stiller et annet relevant spørsmål. Finner den nettsiden nyheter automatisk og lager flere nyhets-saker hele tiden av seg selv? Er ikke det for godt til å være sant? o_O Jeg jobber flere timer om dagen med å manuelt legge ut godt innhold til brukerne mine, og klarer maksimalt å legge til 50 nye ting (spill, filmer, etc) om dagen, og for å sitere google analytics forrige månede: "google sendte 6 876 ubetalt besøk via 2 824 søkeord"

Altså, hvis du har en nettside som lager innhold av seg selv, kan man ikke da bare lene seg tilbake og vente på alle de millionene som er på vei? :p *forvirra*
 
U

Uregistrert

Guest
Stemmer. Det viktigste med funksjonen er at man kan ha forskjellig oppsett i forskjellige situasjoner. Om man skriver en anmeldelse vil siden ofte inneholde terningkast og kanskje være opp ned i forholt til en vanlig artikkelside. Med denne siden behøver man ikke å bruke tid på oppsett av siden, men det skjer mer automatisk.

I mange systemer nyhetsbyråer har må man ofte gjøre mye manuelt, men poenget er å automatisere alt! Det gjør også at siden automatisk blir tematisert med at alle anmeldelsesartikler ser lik ut og folk kjenner seg lettere igjen
 

hansson

Langveisfarende
Tidene har forandret seg litt for norske medier, men det pøses fremdeles ut millioner på systemer som selges av dresskledde svensker som snakker toppsjefenes språk. Det triste er at toppsjefene er lam i ulveflokken, de har ikke peil, og spesielt ikke på hva et par frilans-utviklere kan få til for en tiendel av prisen - og på noen få måneder.

Med en viss kjennskap til et par norske avisers internett-avdelinger innenfra kan jeg bekrefte at Demilio ikke er helt på bærtur. Man fikk fint lite for under millionen når det gjaldt publiseringssystemer for avisbransjen fra 1999 og de neste årene.

Jeg husker stemningen da avisledelsen satset millioner på noen mammuter av noen systemer som ikke ligna grisen sett med dagens øyne, men som ingen andre tilbød rimeligere. De som kunne tilby noe kunne cashe inn, millionene rullet uhemmet, de eldre mennene som signerte kontraktene kunne absolutt ingenting om det de investerte i. Og det virker det ikke som de kan i dag heller. Selgerkorpsene vinner fremdeles og håver i land gullkantede kontrakter med grisedyre lisenser. Hvis toppledelsene ikke hadde stolt så vilt på dressfyrene ville flere gått over til Drupal slik som journalisten.no har gjort med hell, og ansatt flere unge utviklere til å skreddersy og bygge ut.

Når det er sagt måtte trolig Demilio utviklet noe langt tyngre - og skaffet seg en del flinke blåruss i dress for å få solgt noe som helst for prisen han antyder.
 

Demilio

Medlem
Det er klart det du sier! Jeg ville ikke klart å oppfylle alle krav til en større bedrift om jeg var alene om dette. Systemet kan valgfritt utvikles tyngre og det selvfølgelig i fht kjøper sitt ønske.

Motto: Ingenting er umulig! (Og her kommer prisen inn)

Det er ber om får man utviklet. Prisen betaler selvfølgelig kunden, men for å sette i gang et salg som dette behøver man folk i ryggen. Det å reise rundt fra avdeling til avdeling i tillegg til å takle utviklingen av et system tar lang tid. I tillegg skal det føres support og oppfølging så dette krever større team.

Men som mange her nå har forstått så er det helt klart realistisk. Om WP er et open source system som man kan tjene seg grønn på om man selger en tilpasset pakke rundt det.
 

Msites Ltd

Livsnyter
@Demilio: Først av alt synes jeg du skal ha respekt for dine kollegaer i dette forumet. Å påstå at de ikke forstår dette er å gå litt langt - det kan fort hende du ikke har klart å kommunisere hva du egentlig vil ha frem.

Når man legger frem slike summer som for mange mindre bedrifter vil være enorme så må man forvente en del spørsmål. Summen sett alene ville jo være drømmekontrakten for de fleste som driver et lite foretak med 1 eller 2 medarbeider. Derfor får du nok en del skeptiske spørsmål.
Jeg mener at du ikke har klart å kommunisere hva pakken inneholder godt nok til at folket her inne skal forstå hva du egentlig vil ha betalt for, og at dine litt tilfeldige argumenter derfor også kommer uheldig ut.

Om ditt produkt og dine tjenester er verd NOK 800.000 er det kun du og en eventuelt kunde som kan vurdere ut i fra de forutsetninger som ligger til grunn.
At du har en god tanke og idé på hva du vil selge er helt klart, men selg inn konseptet før du kommer med pris!

At det å ha tilpassede artikkelmaler er noe som kommer mer og mer i avisene er nok helt sikkert. Og, det å levere på en open source plattform er smart da dette gir en trygghet for kunden om at han ikke må bytte system hvis han er misfornøyd med leverandøren.

Jeg ønsker deg lykke til, selv om jeg personlig kanskje tror det i dagens marked kan være vanskelig å selge inn for denne prisen. Men, at totalprisen kan oppnås gjennom en oppstykking har jeg faktisk tro på.
 

Demilio

Medlem
1. Helt riktig. Skal helt klart ha respekt for andre i forumet, så jeg må beklage med litt for mine litt ivrige kommentarer her og der.

2. Takk for ditt tips, men jeg tror ikke du leste første post godt nok pga at prisen var ingen estimering av meg selv, men noe jeg hadde fått angitt av noen som hadde sett på systemet. Jeg er helt klart for høyest mulig pris, men det avhenger jo, som jeg har påpekt, av hva de egentlig ønsker seg og størrelse på bedrift.

3. Man kan ikke redusere sin kompetanse på grunn av at det er mindre firma her i forumet som diskuterer. jeg kjenner ikke reglene 100%, men det må jo være lov til å diskutere ting på et høyere nivå uten av folk blir fornærmet på noen måte.

4. Takker for tipsene :) Prisen kunne vært unngått å nevne, men jeg er glad for at kritikken er der og målet mitt med mine svar er å heve prisen på hjemmesider generelt. Det er vel bare en investering for meg selv.

Denne diskusjonen tror jeg etter hvert hører mer med i et annet forum enn hva denne tråden ligger i. Dette er vel mer noe for selgere og ikke webmastere nå ser jeg
 

Msites Ltd

Livsnyter
1. Helt riktig. Skal helt klart ha respekt for andre i forumet, så jeg må beklage med litt for mine litt ivrige kommentarer her og der.

2. Takk for ditt tips, men jeg tror ikke du leste første post godt nok pga at prisen var ingen estimering av meg selv, men noe jeg hadde fått angitt av noen som hadde sett på systemet. Jeg er helt klart for høyest mulig pris, men det avhenger jo, som jeg har påpekt, av hva de egentlig ønsker seg og størrelse på bedrift.

3. Man kan ikke redusere sin kompetanse på grunn av at det er mindre firma her i forumet som diskuterer. jeg kjenner ikke reglene 100%, men det må jo være lov til å diskutere ting på et høyere nivå uten av folk blir fornærmet på noen måte.

4. Takker for tipsene :) Prisen kunne vært unngått å nevne, men jeg er glad for at kritikken er der og målet mitt med mine svar er å heve prisen på hjemmesider generelt. Det er vel bare en investering for meg selv.

Denne diskusjonen tror jeg etter hvert hører mer med i et annet forum enn hva denne tråden ligger i. Dette er vel mer noe for selgere og ikke webmastere nå ser jeg

Tror ikke jeg sa at du estimerte prisen noe sted, men når du først tar det opp så håper jeg at du selv står for prissettingen og ikke legger skylden på andre!?! Og, har du fått mer enn en til å se på det? Og, fra forskjellige miljøer?

Jeg har vel heller ikke sagt at du skal redusere din kompetanse, men forklart deg hvorfor mange her inne reagerer.

Jeg mener det meste av kritikk på prisen her inne er helt irrelevant da du ikke har kommet med hva som ligger i denne pakken du selger. Du har ikke lagt frem nok info til at jeg ville tatt en beslutning på 10% av prisen engang.

Jeg må helt ærlig innrømme at jeg ikke helt ser hva som er verd de 800K du skal ha. Det er godt mulig jeg ikke forstår hva som er så unikt med din utnyttelse av WP, men da kan du sikkert forklare meg det :)
 

Fredrik

Medlem
Jeg tror 800 000.- kan være en kjempe god pris dersom kunde får en slik bra vare som du gir uttrykk for. For noen kunder ville prisen sikkert bli bare halve og for noen ville det kanskje bli dobbelt.

Prisen kommer helt an på kundene og hva de trenger. For min del ville noe slikt kanskje være verdt 20 000.- For NY Times ville det kanskje være verdt 3 millioner.
 

picxx

Well-Known Member
OBS! Vær imedlertidig oppmerksom på at ditt system er bygd på noe som er GPL lisensiert, så din "kunde" kan gjøre hva han vil med din kode...evt. gi den vekk gratis. Men all den tid hovedtyngden av det du selger ikke innvolverer faktisk kode selger du likevel godt.

Som sagt før...lykke til :)
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Tja, picxx, dette er jo bloggdesign. Det er noe annet enn innstikk igjen, selv om jeg begynner og lure meg litt på dette etterhvert. Plugins jeg kjøper for $100 kan jeg gi bort gratis så mye jeg vil, men ikke themes... Litt snodig egentlig.
 
Topp