Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nytt Norsk Affiliate Program

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Er det mange som har kommet seg igang med Clash Media her på forumet ? Jeg har brukt dem selv en stund nå, men det er en sak jeg syns er snodig...

Hittil idag har jeg hatt hele 222 klikk på forkjellige slike "konkurranse-annonser" fra dem. Litt skuffende er det da å se at kun 24 av dem har gitt meg kroner. Det er greit nok. Jeg forventer ikke at hvert eneste klikk skal gi meg noe i kassa, men:

Jeg ble nysjerrig på dette, og tok en undersøkelse selv. Det er tross alt epost-adresser dem samler inn, og om det er min adresse eller naboen på andre siden av landet sin adresse skal jo igrunn ikke spille noen rolle? Når jeg gikk igjennom denne undersøkelsen, fikk jeg ikke noen provisjon. Noen som kanskje muligens har peiling på hvorfor?
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Hmm.. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal kunne forklare på en annen måte, men jeg skal forsøke :)

Hittil idag har jeg hatt 227 klikk på slike konkurranse-annonser som man finner hos Clash Media. Da mener jeg altså slike annonser som "Vinn en Playstation 3..:"
Sjekk ut denne for å se hva jeg mener.

På slike annonser har jeg altså hatt 227 klikk, mens bare 25 stk av disse har nå faktisk gått igjennom undersøkelsen og deltatt i konkurransen. Det jeg mener, er at når jeg selv gikk igjennom en slik undersøkelse, fikk jeg ikke provisjon!

Årsaken til at jeg gikk igjennom denne undersøkelsen, var nettopp for å finne ut om jeg ville få provisjon.
Du kan si det slik at ca 70% av alle som klikker på disse annonsene er mellom 14-18år, og denne aldersgruppen mer eller mindre elsker konkurranser.. Det er derfor jeg syns dette er litt rart... Og hvorfor jeg ikke fikk provisjon for konkurransen jeg selv deltok i, syns jeg også er litt snodig...
 

picxx

Well-Known Member
Hittil idag har jeg hatt hele 222 klikk på forkjellige slike "konkurranse-annonser" fra dem. Litt skuffende er det da å se at kun 24 av dem har gitt meg kroner.

Over 10 prosent må vel sies å være bra.
Har du andre som konverterer mye bedre.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Så du har selv regget på en av dem - det er det du forsøkte å si ja!
Jeg har selv en del småplukk med Clash - og jeg forsøker å ha en diaøog med dem for å få skikk på det.... dvs jeg er ikke klar til å slakte dem enda, men det har vært en del småting som i lengden kan være ekstremt irriterende totalt!
Jeg har vel også en litt merkelig opplevelse når det gjelder konvertering - men, velger å se det an litt til før jeg gjør en konklusjon!
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
picxx skrev:
Over 10 prosent må vel sies å være bra.
Har du andre som konverterer mye bedre.

Joda. Over 10% er ikke noe å klage over. En ting jeg faktisk overhodet ikke la merke til før nå, er at det faktisk er 18års-grense for å delta i disse konkurransene.
Ca 17% av alle besøkende er over 18år, og resten er vel faktisk under 18.. Da har ikke jeg noe jeg kan klage over.

Msites Ltd skrev:
Så du har selv regget på en av dem - det er det du forsøkte å si ja!
Jeg har selv en del småplukk med Clash - og jeg forsøker å ha en diaøog med dem for å få skikk på det.... dvs jeg er ikke klar til å slakte dem enda, men det har vært en del småting som i lengden kan være ekstremt irriterende totalt!
Jeg har vel også en litt merkelig opplevelse når det gjelder konvertering - men, velger å se det an litt til før jeg gjør en konklusjon!

Jepp. Det var det jeg mente ja :) Det er noen timer siden jeg forsøkte, og akkurat den kampanjen jeg forsøkte på har jeg ikke mottatt provisjon på i det hele tatt idag!

En annen ting med Clash Media, er denne eposten dem skulle sende i slutten på hver mnd, for å informere om utestående beløp osv. Nå mener jeg den eposten vi skulle kunne svare på med informasjon om hvor mye av det utestående vi ville ha utbetalt. En slik mail har jeg ikke fått i slutten på Mai, og heller ikke slutten på Juni.

Har dere andre fått en slik mail for Juni ?
 

peterandrej

pensjonert moderator
Nei, fikk heller ikke noen epost i juni eller mai.. Og dessuten er jo statsen ofte nede ser jeg på siden deres. Internal server error står det ganske ofte..

Lukter det litt problemer i paradis her? Eller er det bare ferie?
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Nei, fikk heller ikke noen epost i juni eller mai.. Og dessuten er jo statsen ofte nede ser jeg på siden deres. Internal server error står det ganske ofte..

Lukter det litt problemer i paradis her? Eller er det bare ferie?

Tja.. Det må være en lang ferie hvertfall... Denne feilmeldingen har jeg fått hos dem siden dag 1.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Egentlig er det vel litt håpløst å nevne dette i forumet, uten at jeg engang har forsøkt å ta kontakt med dem verken på epost eller telefon. Skader vel ikke å slå på tråden til dem iløpet av morgendagen tenker jeg...

Hehe, her måtte det litt redigering til ja.. :p
 

Bjrl

Medlem
Du kan si det slik at ca 70% av alle som klikker på disse annonsene er mellom 14-18år, og denne aldersgruppen mer eller mindre elsker konkurranser.. Det er derfor jeg syns dette er litt rart... Og hvorfor jeg ikke fikk provisjon for konkurransen jeg selv deltok i, syns jeg også er litt snodig...

Mon tro om det ikke er et krav hos annonsøren om at man skal være over 18 år for å registrere seg...?

Selv konverterer jeg rundt 25 - 35 % av klikkene til leads hos Clash-Media, men jeg kjører kampanjene rettet inn mot brukergrupper over 18 år.

Ellers har jeg ikke sett noe til de problemene som nevnes om statistikken, og jeg har fått mail fra dem med inntjeningen for mai. Juni er nok litt tidlig ennå, husk at de bearbeider rapportene manuelt etter at de er generert fra systemet.

Mvh
Bjørn Jarle

Korrigert: Ser at du selv har funnet ut dette med 18 års-grense.
 
Sist redigert:

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg har nå også forsøkt og ta kontakt med Clash Media på samme epost som jeg hadde kontakt med dem på under registrering i nettverket. Det ser ikke ut til at det tikker inn noen svar fra dem... Forsøker i dag og ta kontakt på enda en epostadresse jeg fikk under registrering, så det skal hvertfall bli spennende og se om her er noe svar og få.
 
Topp