Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Om å tjene til livets opphold ved hjelp av en blogg

picxx

Well-Known Member
Jupp, oppfordrer alle som har noe å tilby enten å poste det under annonsering eller under tjenester. Ekstra promotering for dere, og enklere for medlemmene her å forholde seg til en representant de "kjenner" :)
 

Keanu

Geek
Oppsummering av planen foreløpig:
Først og fremst å unngå økonomisk konkurs og kjærlighetssorg ;)
Det er viktig å ikke sette seg for høye mål. :rolleyes:

Ang. host: Hvordan går jeg frem for å KUN registrere domenet i Norge (.no), for så å (eventuelt) ha siden hos en utenlandsk host som f.eks hostgator eller noe annet? Noe jeg bør vite?

Så var det dette med Linux da, som peterandrej nevnte. Siden jeg skal ha Wordpress må jeg visst ha det. Og at jeg må ha mye plass i databasen. Noen av dere som har peiling her, som kan hjelpe meg å finne en billig, gjerne utenlandsk server (med godt rykte), som tilfredsstiller disse kravene?:

Det er ingen problemer med å registrere domenet ett sted og bruke en annen host. Jeg har aldri hatt domener og hosting på samme sted. Webhosten vil gi det en nameserver (ok, flere) som du bruker for å konfigurere domenet.

Selv bruker jeg Domeneshop for .no-domener og GoDaddy for .com-domener, og Webair.com som host gjennom seks år nå, og aldri hatt noen større problemer. Om det er noe jeg lurer på kontakter jeg supportfolk som vet hva de gjør direkte gjennom IM, og får orden på det veldig raskt.
 
Flere servertips: Bruker Web Hosting by Servage (aff.link) til to av domenene mine. Trengte mye serverplass til bilder jeg selger (scanfishphoto.com). Har nå i tillegg registrert mitt nye prosjekt (afishblog.com) hos servage.net. Betalte da vel 100 kroner i tillegg. Kan i grunn ikke klage på servage.net, men her må man vel finne ut hva som passer best for sine behov. Kunne skrevet mye om blogging og å tjene penger på dette. Det jeg tenker på hver gang jeg sitter foran PC'en og lager sære innlegg på bloggene mine, er at "betalingen" for jobben ikke kommer før om flere måneder. Det er nesten slik at jeg tenker 1 år frem i tid på når det handler om avkastning på nye prosjekter.
Jeg holder meg hovedsakelig innenfor en nisje der jeg har noe å spesielt å tilby. Jeg får da mange faste brukere (direkte besøk), men samtidig rangerer mine sære nøkkelord høyt på søk. For meg er dette rett vei, da jeg må være interessert i det jeg skriver om for å holde motivasjon og arbedsgleden ved like. Jeg går i full jobb, og har egentlig ingen kunnskap om webutvikling (koding, script o.s.v.). Jeg hadde aldri klart å leve av kun nettsider/blogger/nettbutikk. En hyggelig (og økende) biinntekt er det jo, og med noen års perspektiv kan jo mye skje..?:)
 

picxx

Well-Known Member
Liten opplysning fiskeri:
1: du glemte aff.lenken din ;)

2: jeg har hatt 3 servage kontoer nå i 4 år og de er ekstremt ustabile.
I 2007 var de absolutt ikke de værste (måtte bare flytte cluster 4 ggr på 15 av sidene mine), men i 2006 hadde de nedetid som burde kvalifisert til årets julegris...og det helt uten noe som helst gratiale.

De har også en sperre på 20.000 hits i timen, og om du overstiger dette blir kontoen din sperret. Med hits mener jeg serverhits, og ikke unike, så om du f.eks. driver et poulært fotoalbum vil du nok se deg om etter noen andre.

Tilslutt...de er hyppig plaget av ddos angrep (sier de), og de godtar også adult, med de problemene det kan medføre.

Men for all del...om jeg har opplevd dem som dritt, trenger ikke det å bety at alle andre har hatt samme opplevelse. :)
 

picxx

Well-Known Member
moniker skal vel være gode for domener?

selv bruker jeg en lokal(bekjent) registrar fra england som teller pennyene for å justere hvilket level man er på, og jo... jeg sparer faktisk 2 cent i forhold til godaddy...lol
 
Jo, jeg mislyktes i å sette inn aff-linken! Ja, der ser dere hvor hjelpeløs jeg er. :eek:
Vil ikke motstride at servage.net har hatt problemer tidligere. Jeg ble kunde der i januar 2007, og har vært fornøyd frem til nå. Godt at andre også kommer med sine erfaringer slik at bildet blir litt mer nyansert.
 

picxx

Well-Known Member
Jo, jeg mislyktes i å sette inn aff-linken! Ja, der ser dere hvor hjelpeløs jeg er. :eek:

Vi kan alle gjøre feil... send linken til meg eller en av de andre admin'ene så skal vi sette den inn :)
Alltid greitt med litt gratis hosting ;)
 

Sindre

Medlem
Damn så pirkete vi skulle være da :p Jeg regner med du skjønte hva jeg egentlig mente, så gidder ikke skrive det engang ;)

Takk for servertips. Bitene begynner å falle på plass her nå. Men venter fortsatt på å få enkeltpersonforetaket (her må vi være kjønnsnøytrale vettu, det er derfor ingenting som heter enkeltmannsforetak lenger) (det er fakta) (leste det på brreg) ..øøh hvor var jeg? Jo, jeg må bare få det godkjent. Så jeg kan ha .no-domene... :D
 
Topp