Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Qpsa.no - tilbakemeldinger ønskes

clinton4

Medlem
Hvordan i svarte helv.... får man en slik artikkel på VG?

Det lurer jeg også på.
- Har dere gjort noe spesielt for å få den der?
- Har dere betalt for den?
- Kjenner dere noen som jobber i VG?

Mener ikke å være negativ, men jeg føler ikke at slik denne tjeneste og siden fremstår er verdt en artikkel på VG og spesielt ikke med overskriften "Norsk nettsted utfordrer Twitter og Facebook". Mulig det bare er meg som sitter med denne følelsen, men blir spennende å se fremover.

Lykke til ivertfall :)
 

Msites Ltd

Livsnyter
Eh...Clinton - Hvis ikke det å utfordre Twitter og Facebook er verdt en artikkel - hva er da verdt en artikkel på VG ??? Jeg følger deg faktisk ikke helt på dette.

Dette handler om å selge inn en story til journalisten - dere må ikke gå ned på teknisk og detaljnivå! Det handler om å selge en story som journalisten kan selge videre til leserne. Og, leserne er ikke interessert i masse detaljer - de vet knapt nok hva Twitter er.... annet enn at det er noe nytt og stort fra USA ;)

Og, i disse dager er det ikke mest å skrive om - så terskelen for å komme inn i redaksjonene er nok litt større enn ellers.
Hvis man i tillegg kan servere gode originalbilder av personer eller annet knyttet til pressemeldingen/artikkelen vil det være enda mer attraktivt å publisere den!
 

picxx

Well-Known Member
Er det flere som har joinet...?

jeg savnet noen flere valg på arbeid/skole - og kanskje et felt til for å verifisere passord! Og, muligheten for å bruke min danske mobil!

Jepp, jeg har regga meg .. picxx ..

Enig med Msites at to passordfelt for å verfisere passordet er et must!

Det å ha en offentlig medlemsliste hadde jo også vært fint [kremt] :D
 

Fredrik

Medlem
Nja tror det Clinton og meg selv mener er hvordan man selger inn en ide til journalist som kommer på trykk. Det blir startet x tjenester / nettsider hver dag uten at man av den grunn får en artikkel i store medier. Her må tydeligvis gutta ha gjort en god jobb med å markedsføre seg selv som det står respekt av. Det er jo ikke bare å ringe VG å si "hei, jeg har startet en ny nettside. Skriv om den".
 

picxx

Well-Known Member
Det blir startet x tjenester / nettsider hver dag uten at man av den grunn får en artikkel i store medier. Her må tydeligvis gutta ha gjort en god jobb med å markedsføre seg selv som det står respekt av. Det er jo ikke bare å ringe VG å si "hei, jeg har startet en ny nettside. Skriv om den".

Vil tro at såpass som 90 prosent av (norske) nettsteder som blir startet aldri har, eller vil komme til, å bry seg nevneverdig om å markedsføre siden sin.
Mange av de resterende 10 prosent er sider med redaksjonelt innhold, og som man i de fleste tilfeller ikke vil komme inn i noen redaksjon med, selv om sender en pressemelding.
Mange av de som faktisk sender en pressemelding, gjør mest sannsnynlig en så slett jobb med forarbeidet at de aldri engang vil bli vurdert.
Av de få som da gjenstår vil jeg nok tro at nåløyet ikke er så altfor smalt om man har skrevet en bra pressemelding og driver en side det ikke går 13 av på dusinet.

Synes gutta har vært flink i markedsføringen sin jeg :)
 

clinton4

Medlem
Eh...Clinton - Hvis ikke det å utfordre Twitter og Facebook er verdt en artikkel - hva er da verdt en artikkel på VG ??? Jeg følger deg faktisk ikke helt på dette...

Du misforstår poenget. Selvfølgelig er det noe å skrive om, men følte ikke at qpsa.no var en tjeneste som var verdi den overskriften. Tjenesten ser rett og slett for simpel ut og som HeltSikker sier, det blir startet x tjenester / nettsider hver dag uten at man av den grunn får en artikkel i store medier. Så derfor lurer jeg på hva de har gjort for å få den artikkelen på VG.
 

picxx

Well-Known Member
Tjenesten ser rett og slett for simpel ut og som HeltSikker sier, det blir startet x tjenester / nettsider hver dag uten at man av den grunn får en artikkel i store medier. Så derfor lurer jeg på hva de har gjort for å få den artikkelen på VG.

Kanskje de rett og slett har sendt ut en ganske brukbar pressemelding..
Hvor mange av de X antall nettsidene som blir startet hver dag tror du sender ut pressemeldinger.. ;)
 

Msites Ltd

Livsnyter
Du misforstår poenget. Selvfølgelig er det noe å skrive om, men følte ikke at qpsa.no var en tjeneste som var verdi den overskriften. Tjenesten ser rett og slett for simpel ut og som HeltSikker sier, det blir startet x tjenester / nettsider hver dag uten at man av den grunn får en artikkel i store medier. Så derfor lurer jeg på hva de har gjort for å få den artikkelen på VG.

Jeg misforstår ingenting! Det er jo faktisk du som misforstår helt her! En tjeneste trenger ikke se superkul ut, trenger ikke være veldig innovativ eller ny - men, de har utfordret de store.....det er hele cluet! DERFOR får de omtale!
 

Gomlers

Member
Det hjelper sikkert også endel at han som heter Thomas (en av de to gutta) tidligere har hatt en artikkel på VGnett i forhold til at han startet en gruppe på facebook og dro inn over 100.000,- til veldedighet... I tillegg til at han matchet det beløpet med 30.000,- fra sin egen lomme.. SÅNT er det verdt å skrive artikler om, og jeg vil tro den artikkelen skapte litt good will hos VG, som tenkte at hvorfor ikke.. her får vi også promotert ut en artikkel som er skrevet fra før...

Men de har garantert gjort en kanon jobb inn mot VG uansett, og det blir spennende å se om det hjelper. Ønsker de lykke til på veien!

PS. Det som HADDE vært litt morsomt var å vite om artikkelen til VG faktisk førte til mange nye registrerte brukere??
 

picxx

Well-Known Member
PS. Det som HADDE vært litt morsomt var å vite om artikkelen til VG faktisk førte til mange nye registrerte brukere??

Spot on!

Men, ser ut som gutta er for opptatte med pressekonferanser for tiden.. :D
 
Topp