Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Qpsa.no - tilbakemeldinger ønskes

Msites Ltd

Livsnyter
Hvorfor er alle ute etter å lete etter "feil" når noen forsøker å komme med en ny nettside eller tjeneste? Er det slik at vi nordmenn ikke kan unne andre suksess - og for all del ikke hjelpe dem frem?
Jeg mener gutta har alle forutsetninger for å lykkes med qpsa.no! De har bevist at de kan klare å sette opp en tjeneste som funker - så langt - og de har bevist at de klarer å få blest omkring det.... Nå mangler det bare at vi sære nordmenn støtter opp om prosjektet og gir det en sjanse!
I dag kan det virke som at alle som ikke er tilknyttet et av de store netthusene skal bli slaktet før de i det hele tatt har vært på markedet og kunne bevise at de har livets rett!

@ Deezire: Du sier det er latterlig! Er da twitter latterlig? Fungerer qpsa? Er det noe folk vil bruke? Har du i det hele tatt testet qpsa? Tror du virkelig menigmann sitter og sjekker CSS-fila?

Dette er helt klart en tjeneste som har like mye livets rett som twitter! Jeg backer opp gutta inntil de viser at de ikke klarer å drifte en slik tjeneste - noe jeg tror de klarer!
 

Msites Ltd

Livsnyter
@ Daniel: se min forrige post med mine spørsmål til Deziree......jeg kan stille deg de samme spørsmålene!

Og, dette dere nå driver med tilfører verken gutta hos qpsa.no eller forumet noe som helst! Kom med konstruktive meldinger! Eller er det misunnelsen som har gått dere til hodet ??
 

Daniel

q(O_o)p
Fantastisk.

De har reglerett stjålet design og CSS fra twitter, regner med at twitter tar kontakt med de mandag morgen hvis de ikke har gjort det allerede.

De har ikke tilført tjenesten noe som helst nytt, og du spør om vi er misunnelige?

Føler egentlig denne oppsummerer alt jeg har å si:

QPSA kopierer Twitter

"Magnus Andersen og Thomas Skorpen: norsk næringsliv trenger deres kunnskap, pågangsmot og vilje. Men ikke kast dette bort på skamløs kopiering. Bruk energien på å tenke nytt."
 

Deezire

Medlem
Herregud da gutter, det er plagiat som alt annet. Det har regelrett stjålet oppsettet til twitter, endret på et par filer og lagt det ut. Det er så talentløst at jeg nesten gråter.

Nei MSites Ltd, du har ikke forstått hva jeg prøver å poengtere. Jeg har ingenting å utsette på tjenesten, jeg syntes bare det faktum at de har KOPIERT twitter.com, helt ned på stilnivå er latterlig. Det er faktisk plagiat.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Nå skal jeg forsøke å holde igjen her litt da jeg ikke kjenner dere, men den store stygge verden er dessverre slik at det er mye kopiering av hverandres ideer, produkter, tjenester etc.

Å ta utgangspunkt i twitter må jo være helt topp spør du meg! Så arbeider de nå fortløpende på å gjøre endringer som tjenesten er tatt i bruk!

Det er da ikke noen vits i å finne opp hjulet to ganger!?!

Hadde dere været så hard på dette om twitter ikke var en kjent tjeneste? Og, jeg vet dere nå er programforpliktet til å si ja....men, ærlig talt så tror jeg ikke det!
 

Daniel

q(O_o)p
Problemet ligger i at de bruker twitter sine filer :)

Se for deg at Lada lager en bilmodell som er helt lik BMW sin, bare med norske knapper. Ta utgangspunkt i er en ting, stjele er noe annet.

Og nei, hadde ikke twitter vært kjent hadde vi gitt faen, men når man begynner å sende pressemeldinger til vg om at man er så jævlig orginale så får man ta tilbakemeldingene som kommer.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Vet ikke om dere har spist en "misunnelig-pille" eller noe - men, det oser misunnelse av dere! Jeg kan ikke se noen annen motivasjon for deres enorme "vrede" her...

Hvis dere mener dere kunne gjort det bedre eller har en annen løsning som er minst like bra, så kom med den. Jeg skal til og med hjelpe dere med å få omtale for tjenesten!

Og, din referanse til biler Daniel....tror ikke du vet så mye om biler! Ikke at jeg gjør det heller, men jeg vet i alle fall at det ruller mange forskjellige bilmerker med samme chassis og motor der ute... Med kun forskjellige karosseri!
 

picxx

Well-Known Member
Fantastisk.

De har reglerett stjålet design og CSS fra twitter, regner med at twitter tar kontakt med de mandag morgen hvis de ikke har gjort det allerede.

Da vil jeg tro du regner feil.
Medmindre twitter kan påvise at qpsa har stjålet copyrightet materiale (core filer) vil de ikke komme langt i en evt. rettssak.
tabeller, div's og farger er ikke copyrighted materiale, og selve designet ligner jo ikke engang på twitter.
Scrptingen er sikkert noe av det samme, og hvor forskjellige er det egentlig mulig å bli på en såpass simpel tjeneste.
Nei, her snakker vi nok enda engang om et Primeksempel på janteloven :rolleyes:

Gå heller på byen og ta dere et glass pils en fredagskveld gutter!
 

mkander

Medlem
Hoooh, skal svare på mye av dette etterhvert. Skal komme tilbake med guide til hvordan vi fikk omtale også.

Må først bare få sagt at vi har fått enormt mye mer publisitet enn vi regnet med. Var faktisk til og med på radioen i går ;)

Noe vi får en del pepper for er at designet likner på twitter. Det er selvfølgelig riktig, men vi har videreutviklet det en del også, og mer skal det bli.

Alt av koding "bak" er gjort av oss, og det er det som var selve hovedjobben med å få opp denne siden. Vi snakker om minst et par tusen linjer kode.

Heldigvis er det mange som synes dette er artig, og derfor fortsetter vi med prosjektet. Men, det er rart hvordan Twitter-fansen liksom tror at Twitter var først med dette konseptet. Alt utvikler seg hele tiden og konkurranse er bare bra for den kritiske forbruker.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Noe vi får en del pepper for er at designet likner på twitter. Det er selvfølgelig riktig, men vi har videreutviklet det en del også, og mer skal det bli.

FYI: Innenfor reklame/mediabransjen kalles den typen "videreutvikling" vanligvis kopi, eller plagiat. Hadde jeg prøvd å sende inn noe sånt til en konkurranse hadde jeg blitt diska, garantert.

Se f.ex. kitchens "videreutvikling" av en kampanje her: Ny reklame-kopi rammer Kitchen - Reklame - Kampanje.com
 

clinton4

Medlem
Jeg misforstår ingenting! Det er jo faktisk du som misforstår helt her! En tjeneste trenger ikke se superkul ut, trenger ikke være veldig innovativ eller ny - men, de har utfordret de store.....det er hele cluet! DERFOR får de omtale!

Nei Msites... - Det er jo helt klart at du misforstod poenget mitt, da du svarte "Hvis ikke det å utfordre Twitter og Facebook er verdt en artikkel". Jeg har aldri påstått det jeg, det jeg sier er jo at denne tjenesten (qpsa.no) er alt for simpel og liten til å være en verdi motstander av twitter.
 

picxx

Well-Known Member
FYI: Innenfor reklame/mediabransjen kalles den typen "videreutvikling" vanligvis kopi, eller plagiat. Hadde jeg prøvd å sende inn noe sånt til en konkurranse hadde jeg blitt diska, garantert.

Vil ikke tro mkander m/medeier er særlig intressert i å delta i noen designkonkurranse, men heller å nå ut til flest mulig mulige brukere av deres tjeneste, og den jobben synes jeg de har gjort bra.
 
Topp