Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Qpsa.no - tilbakemeldinger ønskes

peterandrej

pensjonert moderator
Foreslår at kamphanene oppretter en egen "hvem tystet på hvem" tråd hvis de vil diskutere videre. La denne tråden handle om Qpsa heretter.

Qpsa har engasjert en designer for å lage designet fra bunnen av. Så, det er bare å skrinlegge hele debatten om at det er så galt med litt klipp og lim av CSS fra twitter også.

Ting man kan diskutere videre er følgende:
1. metoder for å tjene penger på slike tjenester
2. metoder for å engasjere brukere - funksjoner, m.m.
3. markedsføring av tjenesten i fortsettelsen.

Min vurdering på første punkt er at målrettet annonsering kan være gull verdt. Tenk deg å kunne annonsere mot eks jenter i aldersgruppen 16-17år bosatt i ytre hardanger som er interessert i hester med talefeil. Ekstremt segmentering er mulig på slike sider da brukerne legger igjen masse informasjon om seg selv. Absolutt potensiale.

Men, i begynnelsen vurderer jeg å integrere generelle bannerannonser i det nye designet og så forsøke å selge disse inn. Så vidt meg bekjent bør ikke annonsører være noe stort problem å skaffe med tanke på oppmerksomheten siden allerede har fått.

2. Funksjoner. Bedre søkefunksjon er et must. Det må være lettere å finne folk man kjenner i for eksempel den byen man bor i. Grunnen til at jeg ikke gidder å bruke eks twitter er jo at det er klin umulig å finne kjentfolk.

Andre funksjoner folk savner? Integrering mot facebook, nettby, whatever? Kan det være noe?

3. Markedsføringen av tjenesten er jo imponerende så langt med skriverier i de største mediene. Så dette kan gutta, så der skal jeg ikke si noe. Men, hva gjør man i fortsettelsen for å fange brukere som ikke leser avisene? Annonsering er sikkert uaktuelt, så det blir jo jungeltelegrafen som gjelder. Blogging kan være et billig alternativ. En egen qpsa-blogg fra gutta bak tjenesten bør integreres. Mashable er jo verdens største blogg tror jeg, og den handler bare om socal media. Så her har man jo muligheter.

--

Kort fortalt tror jeg tjenesten har potensiale, men det avhenger av at gutta bak får en boom nå i starten og starter med å tjene litt cash på dette. Et unikt design med muligheter for annonser er tvingende nødvendig. Og det kommer jo. Gutta bør kanskje nå i starten engasjere noen profesjonelle annonseselgere for å fylle annonseplassene. Kanskje noen her på forumet kan tilby sine tjenester? Mapdaddy eller msites?

Kanskje Kenneth kan gi et anbud på SEO-tjenester? Kanskje noen kan gi et anbud på å levere bloggposter?

Kom igjen folkens. Vis at WF-folket vet hva de prater om, og slutt med den der barnslige "hvem tystet på hvem" greia dere har fyllt 5 sider med nå..
 

picxx

Well-Known Member
Det var det!

Nå har du forhåpentligvis fått knyttet til deg noen andre personer. Hvis ikke, ikke fortvil. Du kan når som helst kjøre denne veiviseren på nytt.

Får jeg ikke se hvilke personer jeg har kontaktet.
hmm....
 

mkander

Medlem
Unnskyld meg, men er det ikke på tide å slutte å prøve å ro seg unna nå?

Vi innrømmer at vi gjorde noe dumt, og har allerede tatt konsekvensen av det med å få hyra inn en skikkelig designer. Men det jeg skriver jo riktig, vi har endret på dokumentet og lagt til mange klasser og fjernet mye og gjort en del endringer også. Jeg vil tippe at denne teknikken for utvikling ikke spesielt uvanlig, men på et seriøst prosjekt går det selvfølgelig ikke an. Det har igjen med mengden respons vi fikk i starten å gjøre - vi trodde dette skulle bli et lite prosjekt en stund til.

Men som sagt legger vi oss flate og har forstått at vi har gjort noe dumt her!
 

picxx

Well-Known Member
Men som sagt legger vi oss flate og har forstått at vi har gjort noe dumt her!

Kudos!

Det er ikke mange som står frem og innrømmer sine feil ( på webforumet er du nummer to) og det står respakt av slikt.
Håper du/dere tar lærdom av dette, og oppretter en tjeneste uten å må plagiere andres kildekode.

Lykke til :)
 
Kudos!

Det er ikke mange som står frem og innrømmer sine feil ( på webforumet er du nummer to) og det står respakt av slikt.

Fullstendig enig. Ikke mange som innrømmer egne feil. Men å bruke en designer burde man gjort før man eventuelt lanserte siden vel. Nå får jo qpsa (et forferdelig navn forresten*) masse dårlig PR - eller finnes det dårlig PR?

PR får man jo så det holder i alle fall :)

* Vanskelig å huske, totalt meningsløst i forhold til tjenesten, det betydde jo et eller annet, eller skulle bety noe, men husker det ikke nå...
 

Deezire

Medlem
Nå som dere har fått alt dette ut av verden burde dere kanskje revurdere måten dere autentiserer alle brukere på? Det er ikke akkurat sikkert å bruke cookies hvor dere henter ut UID fra, jeg kan endre hva pokker jeg vil.
 

mkander

Medlem
Nå som dere har fått alt dette ut av verden burde dere kanskje revurdere måten dere autentiserer alle brukere på? Det er ikke akkurat sikkert å bruke cookies hvor dere henter ut UID fra, jeg kan endre hva pokker jeg vil.

Helt enig, og det er helt merkelig at CodeIgniter sin native session handling gjør det på denne måten... helt merkelig.

Har pøst på med IP sjekking, user agent sjekk. Og encryption av cookien. I tillegg holder jeg på å bytte ut session librariet med ett som kun lagrer session id i cookien, resten i databasen.

Takk for tipset! Hvis noen vet om noen andre feil vil vi bli veldig glad for tips.
 

clinton4

Medlem
Nja... la oss si at f.ex. nettby hadde blitt tatt for å selge sensitiv brukerinformasjon, det hadde garantert gitt masse oppmerksomhet, men jeg tror nok de ville ha mista drastisk med brukere pga det.

Hehe... Kan si meg enig der, men det var jo et ekstremt tilfelle :)

Tenkte mere for oss små som holder oss innenfor lovverket.
 

Gomlers

Member
HVordan ble det med dette? Hva slags resultat gav artikkelen på VG dere? - Det sitter sikkert mange som meg, og lurer på hvor stor jobb som er verdt å gjøre for å få en omtale i VG.

Og hvordan gikk dere frem for å få den? Hadde jo vært hyggelig å fått et svar på det - siden det absolutt er relevant informasjon på et webforum...
 

picxx

Well-Known Member
Jeg finner ikke brukere på qpsa jeg.
Jeg 'følger' rundt 30 stykker, og det er omtrent det jeg finner av profiler der inne.

La også merke til at qpsa skulle være den "kjappe løsningen" til twitter... frem til nå har serveren vært så trege at jeg jeg har skrevet 2-3 innlegg på webforumet før jeg logges inn... yeah! really kjapt!

p.s. om du skal være kjapp, må du ha redundante servere, ikke en boks stående å støve ned på gutterommet.
 

mkander

Medlem
Hey

Gomlers: Skal ta det etterhvert, har ikke glemt det :)

picxx: FInner ikke brukere? Hva tenker du på da? Har tenkt å bygge ut søkefunksjonen sånn at man kan søke etter kjønn, alder, sted osv, kanskje det kommer til å hjelpe.

Per i dag kjører vi en Quad Core server hos Servetheworld. Skulle tro den var rask nok til å ta unna trafikken vi har foreløpig... loaden har hele tida ligget ganske bedagelig, iallefall.

hilsen Magnus
 
Topp