Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Qpsa.no - tilbakemeldinger ønskes

picxx

Well-Known Member
Per i dag kjører vi en Quad Core server hos Servetheworld. Skulle tro den var rask nok til å ta unna trafikken vi har foreløpig... loaden har hele tida ligget ganske bedagelig, iallefall.

Vel, jeg har opplevd tjnesten som veldig treg hittil, men meget mulig det kommer av at jeg er på andre siden av jorden...men, det skulle i bunn og grunn ikke påvirke gode servere :)
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Ok, jeg legger merke til et par ting her:

1: Du svarer konsekvent ikke på om dere har fått mange brukere... og

2: Jeg lagde meg nettopp en bruker der... og gjett hva, på topplisten ser jeg veldig mange kjente navn. Og da mener jeg ikke tilfeldige folk jeg kjenner, men omtrent hele gjengen her fra webforumet... Ok, det kan naturligvis hende at det bare er fordi alle sammen herfra er vanvittig aktive, men jeg vil heller gjette på at det er fordi det ikke er flere brukere enn at vi kan telle dem på fingrene til de mest aktive folka her inne.

3: Ok, titta litt mer på et par av folka herfra som er på topplista... og siden de ikke akkurat har vært VOLDSOMT aktive heller, så forsterker det inntrykket mitt av punkt 2...
 

vidarlo

Apache-junkie
Og PLEASE - ikkje lagre bilder av personer som GIF! Gif har maksimum på 256 farger. Det ser ikkje fint ut:
207.gif

Det ser jo ut som bildet er tatt med et dårlig mobilkamera.Sjekk t.d tegningane på kviteskjorta til kenneth!
 

Niclas

New Member
Bare picxx i langtvekkistan som synes det går tregt? Jeg sitter i Norge og synes tjenesten er mer enn rask nok, med unntak av sms-meldinger som enkelte ganger er veldig sene. Og i motsetning til twitter så har jeg foreløpig ikke kommet til en sprengt qpsa som nekter meg å logge inn.
 
... , men jeg vil heller gjette på at det er fordi det ikke er flere brukere enn at vi kan telle dem på fingrene til de mest aktive folka her inne.

De har flere enn "et par brukere". Det er rundt ca. ganske nøyaktig 879 personer som har lastet opp profilbilde av seg selv. Uten at det sier spesielt mye om aktivitetsnivået på tjenesten.
 

picxx

Well-Known Member
Bare picxx i langtvekkistan som synes det går tregt?

Tok nettopp en traceroute og det er nok grunnet lokasjon at det er noe tregt for meg ja :)

Savner likevel flere medlemmer da.. :D

edit : så akkurat svaret til magnethy her nå, så da får jeg begynne å søke litt :)
 

peterandrej

pensjonert moderator
Jeg er ikke same. Dessuten har jeg vannskrekk. Jeg sier bare som han sa, politikeren som hadde sittet tålmodig og holdt kjeft i kommunestyret tre år i strekk. Før han endelig gikk opp på talerstolen og sa: "Ja, hvis jeg skal si hva jeg mener, så vet jeg nesten ikke hva jeg skal si."
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Etter å ha lekt meg litt med qpsa de siste dagene har jeg funnet ut at jeg liker det. Det som irriterte meg med twitter var at jeg egentlig ville skrive litt norsk der også, men da skjønte jo ikke alle det. Da endte det med at jeg ikke skrev noe i det heletatt!

QPSA bør gjøre en helvetes jobb med å integrere seg mot alt mulig rart så fort som mulig, før tjenesten blir erklært død. En av de viktigeste tingene dere kan gjøre tror jeg vil være å lage en skikkelig browserplugin! Facebook og blogger er jo bra det, men en browserplugin tror jeg vil være bedre!
 

picxx

Well-Known Member
Sorry for å dra opp en gammel tråd, men det er vel dette som kan kalles opp som en løve og ned som en skinnfell :D
Når grunderen selv ikke engang tar seg bryet med å streame tjenesten på egen blogg ( Gnus ) kan den nok reknes som rimelig død.
 
Topp