Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Statlige finansierte nettsider

hansson

Langveisfarende
I november i fjor la helseminister Jonas Gahr Støre (Ap) ut en frem melding til Stortinget om digitalisering av helsesektoren og samling av medisinsk informasjon. Der uttalte han at:

«Regjeringens hovedmål er én innbygger - én journal».

Her mente han vel å si "en innbygger, en portal"?

Ellers er vel forslaget fra fræpperne veldig fornuftig. Bortsett fra videolinken, da. Hvem skal sørge for at legene sitter foran webkameraet når de har andre ting å gjøre?
 

TorsteinO

Art Director & grunder
sånn helt generelt syns jeg egentlig det er bra om det offentlige blir flinkere til å gjøre det mulig/enklere å finne fram og hente ut informasjon selv, og hvis det er områder der det mangler god info/sammenlikninger, så kan det godt være på sin plass med en side for det også. F.ex. telepriser.no - jeg tror ihvertfall ikke det fantes noen like omfattende side før denne ble lansert, og jeg tror ikke jeg har sett noen senere heller, sannsynligvis ville de vel begrense seg til hvilke teletjenester som har en eller annen form for affiliateprogram, eller som ville inngå en annonseavtale. Da kan det være kjekt med en løsning som ikke har noen som helst økonomisk interesse i å fremheve noen framfor andre. Matsider derimot, der finnes det jo massevis, så der skjønner jeg ikke helt hvorfor de mener de måtte lage noe.

Også kan det bli litt komisk noen ganger. Alt av problemer i helsevesenet skal altså løses med en nettside...? Bedre informasjon kan løse mye, men.... lykke til :D
 
Sist redigert:

Tony J

Alle skal få
Bra forslag fra FrP, men nå trodde jeg ikke det var tillatt å diskutere politikk her Torstein?
 

picxx

Well-Known Member
men nå trodde jeg ikke det var tillatt å diskutere politikk her Torstein?

"FrP motstandere" har en tendens til å diskutere politikk uansett. De burde vel strengt tatt dannet seg ett eget "anti parti" for de er totalt blottet for å fremme egen god politikk, så lenge de får klage på andres politikk.
Her har nok moderatorene en jobb ;)
 

TorsteinO

Art Director & grunder
@tony - tja, det kan du si, men hele denne tråden dreier seg jo om nettopp statlige nettsider, og har levd såpass lenge at man får tro den er godtatt.

@picxx - mulig du syns forslaget er bedre siden det kommer fra frp, men jeg syns det er litt søtt naivt samme hvem det kommer fra. Å tro at en nettside skal løse alt av problemer i helsevesenet er ganske godtroende. Som sagt - bedre informasjonsflyt er alltid bra, og å gi folk tilgang til sin egen informasjon er definitivt bra, men å tro at det skal løse alt ...
 

picxx

Well-Known Member
@picxx - mulig du syns forslaget er bedre siden det kommer fra frp, men jeg syns det er litt søtt naivt samme hvem det kommer fra. Å tro at en nettside skal løse alt av problemer i helsevesenet er ganske godtroende. Som sagt - bedre informasjonsflyt er alltid bra, og å gi folk tilgang til sin egen informasjon er definitivt bra, men å tro at det skal løse alt ...

Jeg leste ikke innlegget ditt før etter at jeg svarte Tony.
Jeg er forsåhvidt enig i det du skriver, helt partiuavhengig, mens svaret mitt til Tony nok er rettet litt mer mot andre medlemmer her inne enn mot deg. Husker spesielt et par stykker som skrev litt oftere her inne tidligere. Der var det (anti-)politikk på høyt plan for hver gang man kunne øyne en sjanse. :D
 

Tony J

Alle skal få
Torstein. Det vil ikke løse _alt_, men gjøre det raskere og mer effektivt og på sikt spare mye penger. Samme for meg hvem som innfører dette, men håper det skjer raskt. Torstein: Syns du har vist litt bananfluetakter i det siste.
 

Mrtn

New Member
Og DER er Innovasjonsbloggen til Skatteetaten live. Og selvfølgelig er den laget i Wordpress (proof).
Selv om Wordpress i seg selv er ganske sikkert, så gleder jeg meg til den dagen Skatteetaten ikke oppdaterer WordPress til nyeste versjon, og WordPress-installasjonen deres blir et offer for russiske "haxxors" med zero-day exploits.
 
Topp