Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilbakemelding på nytt konsept for bloggere

peterandrej

pensjonert moderator
Høstkampanje?

Halla. Nytt forslag. Mer rett på sak. Mer kampanjeinnrettet. Men er dette litt på kanten kanskje?

MyBlogg.no22.png


Hvis bildet ikke vises kan du se bildet her:
http://bloggdesigns.no/filer/MyBlogg.no22.png

Takk for evt tilbakemeldinger! Ryktepoeng gis.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg mener fortsatt du bør gjøre en bedre jobb i å forsvare prisene, hvis ikke vil du være avhengig av at kundene kjenner noen andre som er så fornøyde med tjenesten din at de anbefaler deg.

Husk at du konkurrerer mot gratis. Det er ikke umulig å konkurrere mot gratis, du må bare tilby noe bedre (noe jeg har ingen tvil om at du gjør). Se bare på itunes vs laste ned piratmusikk og kabel-TV/parabol mot gratis TV-kanaler. Det er fullt mulig å konkurere mot gratis, men før du får kunder, så må du fortelle de hvorfor du slår "gratis" ned i støvlene.

Om jeg var deg, så ville jeg også vurdert å sponse noen halvkjente bloggere innenfor whatever marked du ønsker å sikte på, for å få litt gratis promo.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Kan du tilby nye bloggere å flytte over poster fra gamle bloggesystemer?

Ja. (litt avhengig av hvilket bloggsystem det er snakk om. Blogg.no må gjøres mer manuelt enn fra eksempel blogspot. Men alt går.)

KennethDreyer skrev:
Husk at du konkurrerer mot gratis. Det er ikke umulig å konkurrere mot gratis, du må bare tilby noe bedre (noe jeg har ingen tvil om at du gjør).

Ja, jeg er enig med deg i at fordelene med dette framfor å bare opprette noe gratis ikke kommer så godt fram. Noen forslag til argumentasjon som kunne vært brukt?
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg vet jo ikke hva forskjellene er. Kanskje vi kan komme med noen gode tips om du lager en liste som presenterer forskjellene for oss?

I tillegg kan det være greit å vite målgruppen. Er det probloggere som Sindre (glabladet) eller motebloggere?
 

peterandrej

pensjonert moderator
I tillegg kan det være greit å vite målgruppen. Er det probloggere som Sindre (glabladet) eller motebloggere?

Det er nok mer Sindre enn motebloggere kan du si. Motebloggere - som jeg oppfatter som lite bevisste på at også "datating" koster penger - vet jeg ikke om er en kundegruppe som passer for slike konsepter.

Målgruppen er helt spesifikt:
Bloggere/bedrifter/etc som ønsker sin egen blogg og som har høyere krav til service/tilpasningsmuligheter/fleksibilitet/ytelse enn det gratistjenester kan tilby. Det er dette som er kjernen i tilbudet. Og målgruppen forstår at kvalitet koster penger.

Det viktige er altså:
- kvalitet
- tilpasningsmuligheter (både med tanke på design og funksjonalitet)
- personlig hjelp og service (dvs at du kan ringe meg)
- ytelse (min server har 20+ sider. one.com-servere har 2000 sider pr server.)

Mindre viktig:
- pris (demonstrativt høy for å illustrere kvalitet.)
- bedriftens tilsig av kunder (det er en fordel om det ikke blir et renn av kunder faktisk).
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
ser bra ut dette peter, men vil annbefale deg å stille kalenderen din et år frem i tid, slik at du lever i samme tidsalder som oss andre :p

"Starter du din egen blogg idag og betaler for et år gjelder betalingen for resten av 2008 og hele 2009" :S :p
 

peterandrej

pensjonert moderator
"Starter du din egen blogg idag og betaler for et år gjelder betalingen for resten av 2008 og hele 2009" :S :p

Å faen!! Det hadde jeg faktisk ikke lagt merke til. GODT at du påpekte det. Skulle tatt seg ut å gått ut off med noe sånt.

(og med ett var jo ikke tilbudet all verdens liksom..)
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg synes den treffer feil målgruppe.

"Lite å gjøre? Start en blogg?" Hvordan apellerer det til bedriftsmarkedet eller en problogger?

"Har du ingenting å gjøre med tiden din? Kast den heller bort på en blogg?"
Hvorfor i alle dager skal man da betale for å kaste bort tiden sin?

Jeg ser fortsatt ikke forskjell på de forskjellige pakkene. Jeg tror markedet er der, du treffer den bare ikke med den nettsiden.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Jeg ser fortsatt ikke forskjell på de forskjellige pakkene. Jeg tror markedet er der, du treffer den bare ikke med den nettsiden.

Du har rett. Jeg vil ikke treffe riktig med den der. Så jeg jobber videre med den. Til slutt må man da treffe blink eller i det minste være i nærheten av blinken.

Men hva ville trigget deg da kenneth hvis du skulle hatt en blogg og du hadde vært villig til å betale for den? Hva er nøkkelordet/budskapet du måtte ha sett/oppfattet i løpet av 3 sekunder? Kan det være så enkelt som:

Starte en blogg?
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Ville tatt 3 gangen på prisene -> satset på å nå bedriftsmarkedet...

Som Kenneth sier, hva får jeg igjen for å betale når det er gratis ?

Dessuten er privatkunder ofte vanskelige kunder med for mye fritid, dette fører gjerne til at de bruker opp mesteparten av din tid...
 
Topp