Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilbakemeldinger på www.smsbull.net :)

picxx

Well-Known Member
Jepp, riktig.

Man kan bli trekt opp til 30 kroner i mnd?

Dette er jo bare tull.
Skal du ha en abb. avgift, fastsett prisen, og fortell kundene på hvilken dato de blir trekt beløpet.

Forøvrig bør du følge retningslinjene som er satt for slike tjenester, slik andre har vært inne på, om du er 2 år, eller 90 spiller ingen rolle. Om et ansvarlig selskap skal stå bak, så er det bare slik.
 

clinton4

Medlem
Jeg testet nettopp tjenesten og ble trukket dobbelt (2x10 NOK) for kjøp av 10 kreditter.
 
Sist redigert:

clinton4

Medlem
Jeg ønsker å informere alle som måtte ha registrert seg på denne smsbull tjenesten, om at både du og alle de du har sendt en melding til har blitt fakturert 50 NOK via mobilregningen.

Registrerte medlemmer har mottat følgende melding fra 2440:
Inviter dine venner til smsbull.net og få 30 gratis SMS for hver venn du verver til siden. Din vervekode er 116. Sjekk smsbull.net for mer info :)

Og de du har sendt en melding til har mottatt følgende melding fra 2440:
Send anonyme luresms og lur venner & bekjente. Du velger selv avsender på meldingene! Sjekk smsbull.net for mer info. Hilsen smsbull.net :)

Begge disse meldingene har kostet 50 NOK pr stk å motta.

Du kan sjekke om du har blitt trukket her -> Sendega - Søk på SMS tjenester

Du er ikke tam du david.
 
Sist redigert:

Tonny Kluften

Administrator
Ikke noe rart at han pratet bare tull her før i tråden da. Lurer på hvor mange han har svindlet.


Hei! Starta opp Smsbull.net for et par dager siden. Du kan sende SMS der du selv velger avsender og tekst på meldingene. Dette er helt klart den optimele lure-maskinen.

Helt klart en luremaskin. Der den som sender blir lurt for penger.
 
Sist redigert:

clinton4

Medlem
Jag eier som sagt ikke luresms.com lengre, utfører bare noe kundeservice og programerings arbeid for dem. Grunnen til at jeg reagerer, er fordi flere av mine venner har blitt fakturert 50 NOK på bakgrunn av at jeg har sendt dem en melding fra smsbull.net sin tjeneste, og da blir jeg forbannet.

Men seriøst, http://luresms.com har jo aldri vært av haugen en gang Mattis ;)
 

david.

Medlem
Det som har skjedd clinto er følgende:

8. Abonnement

8.1 Som medlem av smsbull.net godtar du å betale for ditt abonnement via SMS hver måned. Maks pris på abonnementet kan være 30 NOK hver måned eller 80 NOK hver 5 måneder(gratis for VIP-medlemmer).

Jeg innrømmer jeg sendte reklame uten samstykke til kontaktene. Meldingen var:

"Send anonyme luresms og lur venner & bekjente. Du velger selv avsender på meldingene! Sjekk [...] for mer info. Hilsen [...] "

Det var ikke med vilje å sende ut disse overtakserte SMS til kontaktene; det var en feil fra min side i programkoden som foråsaket dette da jeg sendte meldingene til både kontakter og medlemmener i samme sleng; jeg glemte å mate variablen "$priceGroup" igjen med 0 (det vil si gratis), dermed fikk denne variablen samme data som den første funksjonen som hadde en verdi satt til 5000(50kr,-).

Feilen som lo i bestillingen av kreditter er rettet for lengst.

Dette skal ikke gjenta seg.
 

clinton4

Medlem
Siden du har endret vilkårene etter at jeg og sikkert mange andre har akseptert dem, er de ikke å anse som gjeldene før vi har gitt deg et aktivt samtykke på at vi godtar endringene. Det at du har et vilkår i din brukeravtale som sier at du uten samtykke fra oss kan endre avtalen, er helt klart å anse som et urimelig vilkår og reguleres av markedsføringsloven § 9a. Du skulle i utgangspunktet heller ikke ha sendt noen meldinger til personer som ikke på forhånd har akseptert å motta reklame fra deg, selv om meldingen er gratis eller ikke. Da dette strider mot markedsføringsloven § 2b og cpa retningslinjene § 5.1 og § 5.2.

Når du arbeider med slike betalingssystemer skal du være 100% sikker på at du vet hva du driver med. Og skal jeg være helt ærlig david, så tror jeg faktisk du viste nøyaktig hva du gjorde, men prøver nå å skylde det på en programmeringsfeil for å dempe situasjonen du nå er i. Jeg tviler også på at du på eget initiativ kommer til å kontakte alle som har blitt urettmessig fakturert for å tilby dem en refundering.
 
Topp