Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Trenger man en utdannelse?

peterandrej

pensjonert moderator
Jeg tolker sosiale ferdigheter mer i retning av at man skjønner når sidemannen er lei av Platon, Hansson :) Jeg er en mann totalt blottet for svakheter, men skulle jeg trukket fram ett område jeg muligens kunne blitt bedre på var det dette området. Jeg kan lett misoppfatte sidemannens interesse for problemene i norsk politikk :)

Så er det nok også sånn at kunnskaper om kunst, kultur og litteratur er viktigere innen enkelte forretningsområder. Har du stort sett kunder fra distriktet er nok kunnskap om potethøsten viktigere enn kunnskap om Platon. Snakk om Platon overfor en slik kundegruppe vil nok lett bli diskvalifiserende faktisk. Motebloggerne må nesten framstå som kjøtthuer for å ikke støte fra seg sine lesere. En moteblogger som plutselig begynner å legge ut om noe annet enn brunkrem, sminke og dilldall blir nok raskt borte. Men skal du mingle med fiffen på Oslo vest kommer du ikke langt med traktorkunnskap alene.

Mitt poeng handlet dog like mye om samfunnets behov for oppegående individer som næringslivets behov for Platonkompetente arbeidere.
 

Tonny Kluften

Administrator
Hvis jeg var 18 år i dag ville jeg definitivt tatt utdannelse i det jeg jobber med nå. Jeg er totalt selvlært og det har vært en lang vei å gå for å si det slik. 2 år på skolebenken kunne sikkert spart meg effektiv arbeidstid på 4 år i løpet av de 7 årene jeg har jobbet med web.

Jeg vil ikke anbefale å lære seg selv basic om webarbeide, dvs. koding, markedsføring, webdesign. Jeg vil anbefale å ta kurs om disse tingene for å få en god og lett start på webkarrieren. Det blir litt slik som jeg sier til kundene mine. "Ikke sitt og knot i to timer når du kan ringe meg å få svar på to minutter."
 

Ole Avranden

utvandret
Enig med siste taler. Utdannelse straffer seg sjelden.

Skulle gjerne sett at jeg hadde holdt meg litt lenger på skolebenken...
 
Topp