Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Veggfolie.no - resultatet etter 1 måned

n0stra

Medlem
Foreløbig benytter vi Tollpost Mypack til pakkeforsendelser og posten norge til brevpost. Grunnen til dette er flere:

- langt lavere pris enn posten
- raskere levering enn posten
- garanterer leveringer mye nærmere opp mot jul og andre travle perioder
- henter pakkene hos oss uten tillegg slik posten skal ha
- leverer ut til hentested selv på ettermiddager og kveld slik at kunden har tilgang på varen tidligere og slipper å vente til neste dag
- langt billigere EDI løsning enn posten

Innlegget over skulle forresten kommentere facebookbruk i forhold til posting av produktbilder og den slags :) Facebook har fungert veldig godt for vår del og statistikken de gir på våre "likes" er meget kjekk å ha. Vi ser også at når vi legger ut noe interessant så øker trafikken betraktelig fra facebookreferanser.
 

n0stra

Medlem
Driver nå og tester endel kampanjer for å få utløst endel salg på kort sikt. Ser på diverse besøksstatistikk at det er veldig mange som har produkter liggende i handlekurver osv hvor kunde ikke har gått videre til betalingsinformasjonen.

Tenkte løsninger som dette kunne fungere:

- "feire" for eksempel 1000 facebookfølgere med å gi 50 kroner gavekort til alle medlemmene som varer i 30 dager
- legge ved 15 % rabattkupong som varer 30 dager i eskene med varer vi sender ut
- lage rabatterte priser i begrensede perioder på design innen en spesiell kategori, eksempelvis julemotiver tettere mot den 24.

Noen innspill på overnevnte? Erfaringer?
 

picxx

Well-Known Member
Driver nå og tester endel kampanjer for å få utløst endel salg på kort sikt. Ser på diverse besøksstatistikk at det er veldig mange som har produkter liggende i handlekurver osv hvor kunde ikke har gått videre til betalingsinformasjonen.

Jeg har opplevd dette tidligere, og også nå på en nyoppsatt butikk, at kundene trekker seg idet de kommer til kontoopprettelsen.
Har du allerede en løsning der kunden kan velge å handle uten konto?
Tror det kan være en del som foretrekker å bare gå gjennom hele bestillings og betalingsprosessen uten at de ved utsjekk skal være tvunget til å opprette en konto i butikken.
 

n0stra

Medlem
Jeg har opplevd dette tidligere, og også nå på en nyoppsatt butikk, at kundene trekker seg idet de kommer til kontoopprettelsen.
Har du allerede en løsning der kunden kan velge å handle uten konto?
Tror det kan være en del som foretrekker å bare gå gjennom hele bestillings og betalingsprosessen uten at de ved utsjekk skal være tvunget til å opprette en konto i butikken.

Står standard til at man kan handle uten registrering. Og med en gang man har gått til det trinnet å sjekke ut så er man ført over i en annen del av statistikken på butikken.

Jeg snakker altså om folk som browser rundt og legger ting de synes er fine, kule, morsomme og har lyst på i shoppingcarten men ikke gjør noe mer videre utover det.

Med cookies aktivert husker den dog dette om kunden kommer tilbake og vi har også en wishlist mulighet.
 

ChrisE

Medlem
Jeg er selv en person som godt kan gå inn i en nettbutikk, legge ting jeg ønsker meg i varekurven for så gå ut av siden og glemme det. Kanskje en mulighet kunne vært:

Når en kunde legger noe i handlekurven og deretter lukker vinduet, så ville det komme et popup vindu opp som ga deg muligheten til å få varekurven sendt på epost. Samtidig kan du gjøre slik at de blir påminnet om varekruven 3 dager senere...
 

picxx

Well-Known Member
Når en kunde legger noe i handlekurven og deretter lukker vinduet, så ville det komme et popup vindu opp som ga deg muligheten til å få varekurven sendt på epost. Samtidig kan du gjøre slik at de blir påminnet om varekruven 3 dager senere...

Faktisk et meget godt forslag :)
Det er jo irriterende om man f.eks. bare har 1 eller 2 produkt av visse ting og disse blir reservert av folk som legger dem i varekorgen og aldri kommer tilbake til butikken.
På denne måten kan man jo f.eks. gi kunden 3 dager før varen blir "deducted" fra handlekurven og lagt tilbake i varelageret.
---->freelancer neste ;)
 

Dag Frogner

Supermedlem
Det som er bakdelen er jo hvis en kunde (eller fem) legger noen varer i handlekurven, men velger å ikke kjøpe varene. Dersom dette gjør at varene står som utsolgt, kan man miste potensielle kunder som faktisk hadde tenkt til å handle, fordi varene var "opptatt" i andres handlekurver.

Hvis jeg har forstått deg korrekt da picxx, at antallet varer man kjøper skal forsvinne fra lageret.
 

picxx

Well-Known Member
Det som er bakdelen er jo hvis en kunde (eller fem) legger noen varer i handlekurven, men velger å ikke kjøpe varene. Dersom dette gjør at varene står som utsolgt, kan man miste potensielle kunder som faktisk hadde tenkt til å handle, fordi varene var "opptatt" i andres handlekurver.

Hvis jeg har forstått deg korrekt da picxx, at antallet varer man kjøper skal forsvinne fra lageret.

Jupp, riktig det, ihvertfall i prestashop.
Derfor hadde en funksjon noe a la et slikt oppsett vært kjekt:
- Kunde legger vare i kurven
- Idet kunden går bort fra butikken spretter et vindu opp der han kan fylle inn e-post slik at hans handlekurv blir sendt til han på e-post
- Kunden får tilsendt handlekurven på e-post
- Etter X dager får kunden en vennlig påminning om at han har varer liggende i kurven, samtidig som han blir gjort oppmerksom på at hans kurv nullstilles om han ikke sjekker ut i butikken.
- Hvis kunden ikke sjekker ut vil kundens kurv nullstilles og varene igjen bli gjort tilgjengelige X dager etter siste e-post.

En kjekk tilleggstjeneste hadde jo vært hvis kunden ikke hadde fyllt inn e-post adressen, et nytt sprettoppvindu som hadde forklart at hans handlekurv ville bli nullstilt etter X dager om han innen den tid ikke hadde sjekket ut.

I know, mye sprettoppvinduer, men en meget god løsning for butikker som selger i mindre kvanta, og som ikke har et uuttømmelig varelager.
 

picxx

Well-Known Member
Men den funksjonen fikser vel ikke problemet med at folk som legger noe i handlekurven og ikke kommer tilbake faktisk reserverer en vare som ellers kunne blitt solgt?

Jo, den vil jo frigjøre varen igjen etter X antall dager.
Men nei, i løpet av akkurat de dagene vil varen være utilgjengelig.

En funksjon der varen ikke hadde blitt tatt ut av varelageret inntil den faktisk hadde blitt sjekket ut hadde vel i bunn og grunn vært bedre, men da måtte man også fulgt opp dette ved automatisk sletting av varen hos de som evt. allerede hadde hatt denne i handlekurven.

Meget mulig en bedre løsning enn den jeg først skisserte?

p.s. Kanskje en mod kan skille ut denne diskusjonen omkring funksjonene i nettbutikken,
slik at man ikke helt kaprer tråden til TS.
 

picxx

Well-Known Member
Magento "kaprer" ikke varer fra beholdningen til tross for at den husker hvilke varer kunden har lagt til i sin egen varekurv. Beholdningen justeres kun etter kjøp.

Hehe, selvsagt gjør prestashop det samme også.
Var jeg som så feil på antall (antall man vil bestille) og varer på lager ... :eek: :eek:
 

n0stra

Medlem
Kjørte en kampanje med Groupon idag. Serveren vår knela klokka 16 og tok litt tid å fixe men er nå oppe igjen. Til tross for 5 timer nedetid i prime-time så har vi hatt 12 ganger så mange besøk som tidligere rekorddag hittill samt solgt over 1000 gavekort
 
Topp