Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Veggfolie.no - resultatet etter 1 måned

n0stra

Medlem
Dersom alle hjelper alle blir det nok bedre og bedre for oss alle - tipset nettopp gjennom Twitter om veggfolie.no - se Twitter. De små dryppene kan kanskje virke litt de også?

Takker, den kjører imorgen også :)

De rota det til fælt for oss denna gangen dog. De glemte først å legge ut bilde (så både nyhetsbrev og annonsen hadde kun et grønt bilde hvor det står "grafikk kommer senere"), deretter bytta de til et helt feil bilde blant annet. Blir vanskelig å få folk til å se nytten av det om ikke man har et motiv å underbygge med.
 

Grooo

Medlem
Nei så kjipt...
Har du hørt fra andre som har benyttet dem om det har vært like mye rot andre steder?

Jeg kjøpte verdikoder til JapanPhoto i helga, de skulle fungere fra søndag 2. men det gjorde de aldeles ikke. Men i går 3. oktober gikk de igjennom når jeg prøvde igjen.
 

Gomlers

Member
Dere har en lekker butikk n0stra! Gratulerer :)

Veldig morsomt å få lov å følge med.

Kan jeg spørre om du designer butikken selv, eller om dere har kjøpt et ferdig template - evnt. om du har noen flinke å henvise til?

Selv kjører vi zencart, men jeg tror Magento er heftigere på mye, så driver å ser meg om etter ny. Begynner også å se på MyPack, ettersom Posten tydeligvis ikke lenger ønsker å ha nettbutikker som kunder.

Ang. handlekurv / reservirings-diskusjonen litt tidligere i denne tråden, kan jeg fortelle at jeg har noe ala dette integrert i min ZenCart nettbutikk.

1. Kunden legger varer i handlekurven, oppretter konto og så forlater siden
2. I administrasjonssystemet kan jeg gå inn å se hvem kunder som har lagt hva i handlekurven
3. Ved å klikke på en knapp, sendes det ut en forhåndsskrevet mail, med navnet til kunden og innholdet i handlekurven, med oppfordring til å handle på nytt..
(Om du nå venter på produkter, og synes det er rart du ikke har hørt noe fra oss, er fordi bestillingen din ikke er helt fullført. Du kan logge inn her: *link* for å fullføre din handel med oss)

Zen Cart trekker ikke varene fra beholdningen, før kjøpet er helt sluttført.

Om du har mulighet til å fortelle litt om hvordan du opplever Magento, hadde jeg også blitt veldig glad.. Er det enkelt å administrere ordre/utsendelse - skrive ut pakkelapper - integrere EDI MyPack osv.?
 

n0stra

Medlem
Gomlers: Tusen takk for hyggelig feedback :) Det visuelle er en kombinasjon av en template men så og si alt er endret av oss selv. Ikke så vanskelig slik systemet er bygd opp igrunn. Det hjelper at grunnutformingen av standardoppsettet er meget pent og ryddig.

Det kurante med Magento er at det er enormt stort og mange har kompetanse om man trenger å leie inn noen til å lage en funksjon. Stort sett finnes funksjonene man vil ha, dog kanskje må de oversettes evt tilføres noen endringer for å fungere opp mot en annen leverandør som innen frakt eksempelvis. Mener å huske at det er ca 60 millioner butikker som idag bruker Magento. Ebay kjøpte nettopp opp selskapet som utvikler.

Personlig synes jeg det er enkelt og greit å administrere. Men det er mest fokus på databasestrukturer i visualiseringen. Så om man ønsker en "for dummies" look med apple-aktig grensesnitt og ikoner over en lav sko så blir man kanskje missfornøyd. Backend kan dog endres på samme vis som frontend.

Når det gjelder integrering med EDI så er dette noe jeg bare har hatt tid til å sette meg litt inn i. Magento jobber jo enkelt med eksport og import av xml/csv filer slik at man kan sette opp systemet til å eksportere adressene, navn, tlf etc til alle gjennomførte handler, dumpe disse til en mappe som edi løsningen til Tollpost igjen sniffer, og henter inn alle nye endringer. Jeg må dog se om jeg finner en løsning for å få tilbakeført informasjon om sporing også slik at kundene får tilgang til dette automatisk.

Hadde vært greit å samle norske nettbutikker som benytter magento for å kunne samarbeide om å leie inn utviklere for å lage egne moduler og slikt også. Samt dele tips og informasjon. Merkelig få som benytter magento i norge igrunn sammenlignet med utlandet. Men jeg legger også merke til at noen større har dukket opp, som soundgarden.no eksempelvis.
 

Gomlers

Member
Takker for finfint svar n0stra!

God idé å samle sammen noen nettbutikker - her i Norge er det ofte slik at de fleste nettbutikkene gjerne har bruk for det samme (tror jeg) :)
Har faktisk aldri tenkt tanken på å "spleise" på dette...

Jeg skal i helgen installere en testbutikk med magento, å prøve meg litt frem.. Om noen har noen fine linker til noen gode og muligens nødvendige magento-moduler, så si gjerne i fra :)

Det eneste jeg er litt usikker på er om google's søkeresultater fortsatt vil være så snille mot oss som de er nå, om vi endrer nettløsning.. Det handler vel om å få strukturen og teksten lik, men jeg svetter litt med tanken på å endre noe som helst, når det vi har i dag forsåvidt fungerer ganske utmerket :) (Men man har jo veldig lyst på nytt da...) :D
 

n0stra

Medlem
Ja da har jeg tilfeldigvis snubla over det mest "virale" jeg har klart å oppnå hittill med butikken. Fant et smart bilde som viste en interiørløsning som både så pen ut og var veldig bra utformet.

Tok dette bildet og la det ut for under 2 timer siden på veggen vår - siden jo mange av våre followers er interiørinteresserte og jeg annså det for å være litt relevant samtidig som det kunne krydre litt innimellom alt det vi poster som kun handler om oss selv på en eller annen måte.

1 time og 3 kvarter senere er resultatet, 21 delinger, 30 nye followers og bildet selv har oppnådd 110 likes. Vi snakker selvsagt ikke enorme tall her, men for oss var dette veldig effektivt og morsomt må jeg si. Og jeg annser trafikken inn som veldig relevant også i og med at det er interiørinteresserte som er vår målgruppe.
 
Korrekt. Jobber nå også med fraktløsning for salg til sverige. Ønsker å unngå at kunde må betale moms ved mottak så vi har funnet en løsning som innebærer et stråselskap i sverige og avtale med frakt som innebærer at vi tar inn og betaler svensk moms :)

Intressant, har ni hemleverans till Sverige också
 

n0stra

Medlem
Pingu: vi har jobbet med embalasje og løsninger for utstillinger og annet. Ved kjøp av minimum 10 stk i en farge/størrelse/motiv har vi også bedre økonomiske løsninger prismessig - samt at vi kan utvikle egne serier som vi ikke selger selv på vår nettbutikk.
 
Topp