Kjapp og trygg hosting for Wordpress

VISA/MasterCard betalingssystem i nettbutikk

For å få stripe i Norge må du registrere deg for "oppdateringer om privat beta i NOrge" Tok 2 dager før jeg fikk invitasjon.

Stripe har ikke økt konverteringen i de butikkene hvor jeg har hatt Paypal som kredittkortinnløser. Noe jeg faktisk hadde forventet da jeg alltid har misstenkt paypal løsningen som synderen ved tapte handlekurver.
Har veldig lite feilmeldinger på transaksjoner hos stripe og det virker som om alt går knirkefritt etter ca. 3-4 uker i beta.

Men når det kommer til betalingsmåter så er det ikke fryktelig nøye om du bruker stripe, paymill eller nordea/nets. Forskjellen ligger i "alt det andre" som følger med produktet, administrasjon, rapporter, hvilke kort som er støttet og ikke minst PRIS.
Så kommer det jo ann på størrelsen på foretaket, kundegruppe osv osv.

SSL må du ha uansett hvilken løsning du velger (så fremt den sender data fra nettbutikk til innløser).
 

theobast

New Member
Har SSL og ser på en løsning som jeg kan integrere sømløst i nettbutikken. Har kikket på PayPal Pro, men den funker jo ikke i Norge. Ønsker ikke at kundene blir videresendt hit og dit :)
 

KIA

Medlem
har sett litt på Nordea/nets og stripe. Min konklusjon:
Stripe har ikke fast utgifter og ingen oppstartkostnad, men har litt høy prosent (2,9% * omsetning + 2,5kr. per trans.), Nordea/nets har nå et tilbud 150kr. for oppstart + 2kr. per trans. + 1,9% * omsetning + 200kr. fast utgifter per mån.

Hvis man omsetning under 10000kr., blir Stripe billigere enn nordea/nets. Hvis du har mer enn 15000kr. omsetning per månd., er Nordea/nest bedre løsning.

har ikke testet de to, men har sett på Nets(Axepta) blir kunder sendt til en andre side. Det er en extension til OpenCart for stripe at du få kreditkortskjemaet direkt på checkout siden i opencart nettbutikk: http://www.opencart.com/index.php?r...n/info&extension_id=9782&filter_search=stripe
 

Rismoen

Medlem
har sett litt på Nordea/nets og stripe. Min konklusjon:
Stripe har ikke fast utgifter og ingen oppstartkostnad, men har litt høy prosent (2,9% * omsetning + 2,5kr. per trans.), Nordea/nets har nå et tilbud 150kr. for oppstart + 2kr. per trans. + 1,9% * omsetning + 200kr. fast utgifter per mån.

Hvis man omsetning under 10000kr., blir Stripe billigere enn nordea/nets. Hvis du har mer enn 15000kr. omsetning per månd., er Nordea/nest bedre løsning.

har ikke testet de to, men har sett på Nets(Axepta) blir kunder sendt til en andre side. Det er en extension til OpenCart for stripe at du få kreditkortskjemaet direkt på checkout siden i opencart nettbutikk: http://www.opencart.com/index.php?r...n/info&extension_id=9782&filter_search=stripe

Enda en ulempe med Stripe:

https://www.webforumet.no/forum/nettbutikk/24569-stripe-erfaringer.html#post195698
 

Linderman

Medlem
Til min nettbutikk www.hairwax.no bruker jeg Quickpay, og er veldig fornøyd med de. Superrask og bra service! Og veldig enkel å betjene.
Også har jeg Swedbank som innløser. Funker genialt! Og det er heller ikke noe dyrt.
 

YngveB

Medlem
If Magento,
Then www.trollweb.no/nets eller www.trollweb.no/dibs
Vi lager de offisielle integrasjonene mot Nets og Dibs. Så vil anbefale dem sterkt.
Paypal er automagisk integrert. Krever kun merchantkonto.
Kosten er forøvrig 0,-;) Avtale mot psp/innløser er selvfølgelig krav, det koster etter hva avtale du får.

Like greit å slenge på www.trollweb.no/bring for gratis frakt modul også^^
 

ptomter

Medlem
Yngve. nå skal jeg ikke si noe men at dere reklamerer for Ofisielle Integrasjon mot Nets og Bring blir relativt feil, noe både Bring og Nets selv har sagt. Dere var først ute, men i dag er det flere partnere i likhet med dere som har både Bring Modul og Nets Netaxept så reklamere med dette blir totalt feil!
 

jenymoen

New Member
Helt klart, uansett pris faktisk.
Men vet vi hva som konverterer best? Jeg har ikke sett mange andre enn Klarna som sier det. Har snakket med en gammel traver (var med å starte komplett) som driver to svære butikker nå og Klarna checkout har ikke økt konverteringen der ifølge han.

Jeg har også nettbutikker med Klarna checkout og merker ikke særlig forskjell der heller.

Jeg har hatt Klarna på min ledlight-world.com og der har den overhodet ikke konvertert noe høyere enn PayPal. Ja paypal er dyrt, men sammenlignet med de andre er det ikke store forskjellen.
Ok enkelheten veier opp for mye av det.
 

Linderman

Medlem
Jeg bruker Klarna itillegg til å ha Paypal og Quickpay. Og ser at det er ca 40% som velger Klarna.
Bruker kun den Faktura og Konto. Og det er vel verdt pengene, å ha disse!
 

KIA

Medlem
På Konto/Faktura må kunder gi personnummer, hva er det hvis kunde ikke vil gi personnummeret sitt på nettbutikken din. Tror det fins en del skeptiske folk ute.
 

Linderman

Medlem
Da kan jo kunden bruke Paypal eller Quickpay :).

Blir for mye jobb, hvis kunden ikke skal oppgi personnummer, og fakturere kundene selv. Og holde styr på alt det der..
 

KIA

Medlem
Er det noen problem med paypal og quickpay? kunder trenger jo ikke gi personnummer, og likevel blir betalt, og du sender varer til gitt adresset. Jeg ser ikke noen problem hvis du ikke får personnummer.
 

Rismoen

Medlem
Da kan jo kunden bruke Paypal eller Quickpay :).

Blir for mye jobb, hvis kunden ikke skal oppgi personnummer, og fakturere kundene selv. Og holde styr på alt det der..

Har snart sendt ut over 300 fakturaer med Conta Faktura og det er ikke så mye jobb som folk skal ha det til. Du legger bare fakturaen i pakken sammen med varene. Bruker du KID-nummer så blir også betalingene automatisk registrert i systemet. Betaler de ikke fakturaen innen forfall + 14 dager så sender Conta deg en e-post om at du nå kan opprette en purring/inkassovarsel med purregebyrer og renter.

Nå kommer også Conta med et online regnskapsprogram som bokfører fakturaene og innbetalingene automatisk. Dette gjelder helt sikkert purringer også.

Det som er så fint er at du beholder rentene og gebyrene selv. Jeg har allerede tjent et pent siffer bare på gebyrer og renter ;)

Det er ikke stress, det er latskap. Om du ikke driver like stort som komplett så skal det ikke være noe problem å fakturere selv. Tenk så mye penger man sparer på det. Klarna er definisjonen på dyrt.

Nu vell, det var mine tanker. Det er sikkert noen her som har et helt annet syn på dette.
 
Topp