Kjapp og trygg hosting for Wordpress

VISA/MasterCard betalingssystem i nettbutikk

ptomter

Medlem
Klarna avviser også en del som de mener ikke er kredittverdige. Det er tapte salg, og det er godt mulig at de betaler fakturaen selv om Klarna ikke tar sjansen.


Dette er et stort problem hvor Klarna bruker egne skjønnsregler ofte. Ta eks. pensjonister og nyetablerte selvstendig næringsdrivende får automatisk dårlig skår de første månedene siden dette er "usikre" betalere. Har et par kunder som tjente mer på gå vekk fra Klarna i nettbutikken og tilby faktura fra annet regnskapsprogram.
 

Lue.no

New Member
ptomter:
Hvilke beløp er det pr. transaksjon?
Om beløpet er ca. 1000kr , er det ikke "tryggest" å gå gjennom Klarna?
Samtidig koster det 300kr mnd for Klarna-avtalen..
 

Rismoen

Medlem
Rismoen:
Betaler alle kundene ? Fordelen med Klarna er at man slipper å risikere å tape penger p.g.a at kundene ikke betaler.

Ca 98% betaler.

Jeg har råd til å tape veldig mye før klarna lønner seg...

Om du regner ut hvor mye penger du bruker på klarna ila et år vs de pengene du taper på å fakturere selv, så skal du nok se at lønner seg å fakturere selv.
 

Tonny Kluften

Administrator
Dessuten er vel størrelsen på gebyret en gjenspeiling av kostnadene som ligger i det å følge opp fakturaer å sende purring.

Ja, klart det. Det kom feil ut. Det jeg tenker på er at jobber du allerede 8 timer om dagen må du jobbe enda litt mere for å sende ut. Så hvis mer arbeidstid er greit så skal gebyrene dekke tiden. Jeg ville da heller brukt den ekstra arbeidstiden på noe morsomt, å sende ut purringer er ufattelig kjedelig.
 
Topp