Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Webhuset.no VPS, dyrt?

RipZ

Medlem
Og 1900 kroner tilsvarer 14 timer med arbeid, noe vedkommende hos Webhuset garantert ikke bruker på og tildele meg en ekstra IP.

14 timer arbeid? Kan ikke se for meg at en teknikker tjener mindre enn 200 kroner per time. I tillegg skal det bakes inn profitt, arbeidsgiveravgift ++. For en bedrift er det ikke uvanlig å fakturere kunden mellom 500,- og 2000,- for en times arbeid.

Jeg reagerer likevel på prisen. Selv om det er forsvarlig å belaste en kunder 1900,- for to timers arbeid, er det likevel merkelig at webhuset ikke har rutiner som sørger for at dette er mye billigere.
 

Freddy

Medlem
14 timer arbeid? Kan ikke se for meg at en teknikker tjener mindre enn 200 kroner per time. I tillegg skal det bakes inn profitt, arbeidsgiveravgift ++. For en bedrift er det ikke uvanlig å fakturere kunden mellom 500,- og 2000,- for en times arbeid.

Jeg reagerer likevel på prisen. Selv om det er forsvarlig å belaste en kunder 1900,- for to timers arbeid, er det likevel merkelig at webhuset ikke har rutiner som sørger for at dette er mye billigere.

Teknikerene hos webhuset har garantert ikke 200kr + i timen, dem ligger nok på minstelønn og kanskje oppover mot 150kr timen, er nok bare ett fåtall som har en skikkelig IT utdanning i den bedriften der.
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
hehe ;)

Som RipZ siter kan du forvente at en itbedrift har fakturerer mellom 500 - 2000,- per påbegynte time.

Til opplysning har nok ikke timelønn noen som helst sammenheng med hva du skal betale!

En annen ting som kan være greit å få med seg er at de fleste driver bedrifter for å tjene penger. Dette er de fleste avhengig av for å drive en sunn bedrift som kan stå på også i nedgangstider.

Er enig i at prisen på IP var stiv, men dette er nå prisen. Mulig at Webhuset bommer her. Prisene er tydligvis ment for bedriftsmarkedet, og ikke små bedrifter/privatpersoner som har VPS. Så et tips til Webhuset kan være å tilpasse sine priser mot de markedene de jobber mot.

Om du ønsker å bruke en leverandør som fakturerer deg maks 200,- timen foreslår jeg at du ser deg rundt etter tjenester som er rettet mot privatpersoner, one.com for eksempel. Eller bruker et firma i USA som har helt andre priser.
 

sta

Medlem
Teknikerene hos webhuset har garantert ikke 200kr + i timen, dem ligger nok på minstelønn og kanskje oppover mot 150kr timen, er nok bare ett fåtall som har en skikkelig IT utdanning i den bedriften der.

Og ting som sosiale kostnader, feriepenger, husleie, strøm, forsikring, kontormøbler, datamaskiner, telefon, etc. koster ingenting? Det er ikke nødvendigvis noen sammenheng mellom hva bedriften fakturerer kunden pr. time og den timelønnen den ansatte i bedriften har.

Egentlig ser jeg ikke helt problemet; Det finnes nok av tilbydere på markedet. Er man ikke fornøyd med service, kvalitet eller pris er det bare å bytte leverandør. At Webhuset velger å ta 1900kr. for tildeling av ekstra IP-adresser er deres sak. Det eneste de kanskje burde ta kritikk på (og som de forssåvidt også har gjort basert på tilbakemeldingen i denne tråden) er at prisen burde være gjort kjent på deres nettsider.
 

Freddy

Medlem
Og ting som sosiale kostnader, feriepenger, husleie, strøm, forsikring, kontormøbler, datamaskiner, telefon, etc. koster ingenting? Det er ikke nødvendigvis noen sammenheng mellom hva bedriften fakturerer kunden pr. time og den timelønnen den ansatte i bedriften har.

Egentlig ser jeg ikke helt problemet; Det finnes nok av tilbydere på markedet. Er man ikke fornøyd med service, kvalitet eller pris er det bare å bytte leverandør. At Webhuset velger å ta 1900kr. for tildeling av ekstra IP-adresser er deres sak. Det eneste de kanskje burde ta kritikk på (og som de forssåvidt også har gjort basert på tilbakemeldingen i denne tråden) er at prisen burde være gjort kjent på deres nettsider.

Så det du sier er at det er greit med billige webhotell løsninger, men ta blodpriser for alt ekstra når kunden har etablert seg og ikke liker tanken på og flytte?

Det kalles "skjulte priser" og lureri, er du ukjent med opplegget så foreslår jeg at du går tilbake til barneskolen.
 

Bjørnar

Gründer
dette er ikke hva jeg vil kalle for en skjult pris. en skjult pris vil være et tillegg i prisen for en tjeneste du allerede har. her spør du etter ekstra funksjonalitet, og får oppgitt en pris på det. og så går du bananas? og fordi du ikke orker tanken på å flytte, så er det lureri? get a grip.
 

Freddy

Medlem
dette er ikke hva jeg vil kalle for en skjult pris. en skjult pris vil være et tillegg i prisen for en tjeneste du allerede har. her spør du etter ekstra funksjonalitet, og får oppgitt en pris på det. og så går du bananas? og fordi du ikke orker tanken på å flytte, så er det lureri? get a grip.

Fint og se at det er så mange konstruktive tilbakemeldinger fra medlemmer av Webforumet, tydelig at dem som har peiling er dem som svarer.
 

RipZ

Medlem
Fint og se at det er så mange konstruktive tilbakemeldinger fra medlemmer av Webforumet, tydelig at dem som har peiling er dem som svarer.

Jeg synes i grunn det har vært en del konstruktive tilbakemeldinger. Om du ønsker, kan jeg oppsummere:


1) Tonny henviser til en annen host som tilbyr det du ønsker (men du var ikke villig til å betale prisen)

2) Webuset AS har lagt inn en kommentar som forklarer hvorfor prisene er stive

3) Metallian foreslår en annen host som tilbyr det du spør etter

4) Tonny har forklart hvordan bedrifter driftes og at det koster penger for profesjonell arbeidskraft

5) Rune69 har forklart at kvalitet koster

6) Yngve Larsen har lært deg at bedrifter driver for å tjene penger og at priser kan varriere ettersom bedriften profilerer seg mot bedriftmarkedet eller privatpersoner

7) peterandrej har tilbudt deg jobb

8) Bjørnar har gitt en forklaring på hva skjult pris er


Det vi har lært om deg er:

1) Du er ikke villig til å betale for kvalitet

2) Du er villig til å jobbe for kunder med en fakturapris på 140 kroner timen (etter 25% moms, kontorleie, datautstyr ++ blir ikke det rare timeprisen)

3) Du har ingen forståelse for hva en times arbeidskraft koster en bedrift


Mitt konkrete forslag: Les Yngve Larsen sitt innlegg en gang til.
 

Freddy

Medlem
RipZ, du glemmer en ting. Det er ikke arbeidstaker som betaler 25% moms, kontorleie, datautstyr osv. Dette er det arbeidsgiver som betaler.

Og under ingen omstendigheter har de ansatte som svarer på support og salg hos Webhuset 500-1000 kr i timen, de av dere som tror det har nok misforstått grundig.
 

testdriver

Ha det bra..
Huff!

Det er ganske tydelig at du ikke driver et firma selv, Freddy. Hør nå på alle som har svart deg i tråden her.
 
Topp