Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Noen her som kjenner til reklameplass.com?

Status
Stengt for ytterligere svar.

picxx

Well-Known Member
Som sagt tidligere, ikke kast stein i eget glasshus!

Har ikke sett Kenneth skrive ett eneste innlegg i denne tråden så jeg skjønner overhodet ikke hva du rører etter? :confused:
 

Jan

New Member
Har ikke sett Kenneth skrive ett eneste innlegg i denne tråden så jeg skjønner overhodet ikke hva du rører etter? :confused:

Sikkert ikke, men ser heller ikke at denne personen har blitt "forsøplet" med innlegg og beskyldinger om SPAM etc. Kanskje for at personen tilhører venneflokken. Tydligvis så er Spam GODTATT bare det kommer fra rette personer! Til tider kan man være uskyldig iht spam og noen ganger kan man gjøre dette med hensikt! Hensikten er å lese i mitt forrige innlegg!

Vet ikke hvem som får best/dårligst reklame her.. og for å si det for siste gang, har ingenting med reklameplass å gjøre!!!
 

picxx

Well-Known Member
Sikkert ikke, men ser heller ikke at denne personen har blitt "forsøplet" med innlegg og beskyldinger om SPAM etc. Kanskje for at personen tilhører venneflokken.

Eller kanskje fordi han ikke sender ut emails til personer som ikke har godtatt dette, noe som faktisk er kriminelt :)
 

Jan

New Member
Eller kanskje fordi han ikke sender ut emails til personer som ikke har godtatt dette, noe som faktisk er kriminelt :)

Du har missforstått noe her, all spam er kriminelt uansett hvordan man gjør det, eller? Hva er det som kan godtas? Er det bare Norge som har denne lovgivningen?
 

picxx

Well-Known Member
Du har missforstått noe her, all spam er kriminelt uansett hvordan man gjør det, eller? Hva er det som kan godtas? Er det bare Norge som har denne lovgivningen?

Nei, det er ikke bare norge som har denne lovgivningen.

All spam er ikke ulovlig, og det kommer også an på hva man legger i ordet spam. Det var en person her om dagen som spammet sin nettside på webforumet, dette er ikke ulovlig, men selvsagt ble han utestengt fra forumet.
Er det å skrive i gjestebøker, forum, kommentarfelt i blogger og aviser spam? Ja, i mange tilfeller er det det. Er det kriminelt? Nei. Er det ulovlig/kriminelt å sende spam via mail til personer som ikke har godtatt dette? Ja, om det ikke er B2B er det kriminelt.
Nå kan du sikkert si at dine mailutsendinger var B2B, men flere av de jeg kjenner til ble ikke sent til firmaet, men til personens private mailadresse.

Det kan være kjekt å følge med både på lover og vanlig kotymè før man begynner med sin markedsføringskampanje ;)
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Det kan faktisk være kriminelt til "forretnings-mailadresser" også. Er det generelle adresser som f.ex. post@, annonse@, redaktor@, salg@ osv, så er det greit, men er det adressert direkte til personer i firmaet, f.ex. jan@reklameplass.com, eller rune@reklameplass.com, så blir det ulovlig, siden disse adressene er personlige.

Derimot, å spamme gjestebøker og slikt er noe man skal være veldig forsiktig med. Juiced har en gruppe på facebook der jeg sender ut melding en gang i uken, når jeg har lagt ut ny ukens babe, men noe utover det er jeg veldig veldig forsiktig med, selv om det her er en gruppe der folk selv har meldt seg inn, og meldinger på den dermed strengt tatt ikke er spam.

Selv om noe kanskje ikke er spam lovlig sett, så skal man være svært forsiktig med å sende ut mail med forskjellige former for "tilbud" og slikt i dag, da det er stor sjanse for at det vil OPPFATTES som spam, enten loven regner det som det eller ikke.
 

picxx

Well-Known Member
Derimot, å spamme gjestebøker og slikt er noe man skal være veldig forsiktig med.

Hvorfor det?
En link mere ute på nettet=muligens ett klikk mere til min side=muligens ett salg mere på meg.

Nå snakket ikke jeg om å spamme egne grupper og gjestebøker, men andres :)

Når det gjelder e-mail utsendelse er jeg enig med deg. All den tid brukeren selv ikke har sagt seg enig i å motta mail fra deg bør man være yderst forsiktig.
 

Jan

New Member
Hvorfor det?
En link mere ute på nettet=muligens ett klikk mere til min side=muligens ett salg mere på meg.

Nå snakket ikke jeg om å spamme egne grupper og gjestebøker, men andres :)

Når det gjelder e-mail utsendelse er jeg enig med deg. All den tid brukeren selv ikke har sagt seg enig i å motta mail fra deg bør man være yderst forsiktig.

Opprinnelig skrevet av Kenneth
I USA og andre land er markedsføring gjennom store community nettsteder en veldig stor trend. Se bare på myspace.com, så og si alle de store artistene og selskapene har en egen profil der inne. Ja, jeg laget til og med en for juiced der i går.

Jeg tror at hvis jeg starter en massiv spam til gjestebøker der inne, så blir jeg sparket ut fortere enn jeg rekker å si n-e-t-t-b-y! Men om jeg starter rolig, og bare legger en god del brukere til som venn der inne, så har man mye større til å komme seg unna.

Vurderer litt å teste det ut, men kunne tenke meg å høre andres erfaring med norske communities først?

Så her er det ikke planlagt mulig måte å kunne spame noen på? Gamble på å ikke bli utesteng...eller teste måter å spame på lengst mulig før man blir kastet ut?

Vet ikke jeg folkens, dere blåser rundt som vinden snur og sansynligvis spamer dere like godt som andre gjør, tror ikke jeg har vært borti en eller annen som ikke har sendt spam, enten å vite det eller ubevist, ta det som det er.

Er også sikker på at de fleste får spam grunnen at de har meldt seg på et eller annet ute på nettet, enten gratis download av et eller annet, innmelding på et eller annet treffsted etc...så er det slik at mange av disse nettsteder er et nettverk i seg selv og du havner da på mail liste til alle sammen..kanskje det mange ganger lønner seg å sjekke brukeravtalen hos de forskjellige websteder? Som eks. facebook, youtube og mange andre som påroper seg rettighetene til alt du legger inn på deres websted, hvor mange vanlige brukere er klar over dette? De fleste normenn leser brusanvisnigen når det er forsent :)

Om reklameplass spamer eller ikke kan jeg ikke si noe om, men jeg har kikket på den svanske linken som ble lagt inn her..og om innlegget som det siktes på er fra reklameplass eller deres Referral Program vet ikke jeg. Hadde forresten selv opplevelse av spam, vet ikke om noen kjenner owners? Hvertfall da de satte igang med 1000 gratis aksjer per nye innmeldt fikk jeg opp til 50 - 60 mail om dagen fra diverse mennesker og da gjennom "verv en venn" fra Owners.. så er spørsmålet her, var det Owners som hadde ansvaret eller brukeren som hadde ansvaret?

Ellers så kan man si at jeg personlig har hatt nytte av mye såkalt spam, finner faktisk mye bra og selfølgelig mye dritt, det siste velger jeg å overse og blokkerer det ut, ikke verre enn det. Gidder ikke å irretere meg om det engang.

God natt folkens!
 

picxx

Well-Known Member
Du bør slutte med det du går på.... definitivt!
 

picxx

Well-Known Member
Ikke noen prinsippsak, men du skriver jo om ting som overhodet ikke har noe med temaet å gjøre. Ikke så rart at man får en følelse av at innleggsforfatter da går på noe annet enn brød og vann :D
 

ansari

Medlem
Rune har sendt ut spam fra email fjernet. Og det er bare tull at de bruker affiliate.

fjernet er privat email til rune som ble brukt til å sende ut spam.
 
Sist redigert av en moderator:

Jan

New Member
Du vet kanskje at det er ulovlig å legge ut andres e-postadresse offentlig uten å spørre eieren om dette? Vennligst fjern adressen med en gang!!

De fleste av oss bruker vel en slik adresse for å hindre spam. Er det så at du vil velge navn som det passer deg, ja da er du riktig langt ute på jordet.

Ellers så har vel spam med noe emne "reklamplass" å gjøre, dere hengte dere jo opp i reklamplass og spam, kanskje mine innlegg ang. denne saken traff litt for hardt for enkelte her inne?
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Du vet kanskje at det er ulovlig å legge ut andres e-postadresse offentlig uten å spørre eieren om dette? Vennligst fjern adressen med en gang!!

Emailadressen er fjernet, så den eneste som står for denne adressen nå er du. Burde være mere selektiv med hvem du quoter?
 

Jan

New Member
Rune har sendt ut spam fra email fjernet. Og det er bare tull at de bruker affiliate.

fjernet er privat email til rune som ble brukt til å sende ut spam.


Så spørsmålet er, hvem er det som går for langt her? Ikke mye saklig må jeg si!
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp